Hej alle,
Som nogle ved har jeg fået en gammel BMW - og den har en snavset lak (skørterne og ved bagklappen) Flere steder er der "sorte" løbere (ligner snavs der er løbet ned ad lakken).
Jeg har prøvet med lidt "knofedt", og det går af - men jeg tror jeg vil give hele vognen en "rense" omgang - hvad skal man benytte??
Kan man få en form for rensende voks, eller måske en hidsig autoshampoo??
Sommerklargøring - "snavset" lak
- Møbbe
- Aktiv medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 128 times
Sommerklargøring - "snavset" lak
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged
MiniCooper SE
- Bo_R
- Helt nyt medlem
- Kommerciel bruger: Klarlak.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Sommerklargøring - "snavset" lak
Spul det værste skidt af med en hård stråle. Sæt bilen i blød i grundrens og spul igen. Ny sæbeblanding med grundrens, der arbejdes rundt med en vaskehandske eller børste - alt afhængig af hvor øm du er over lakken. Giv evt. paneler og kofanger en ekstra omgang. Skyl sæben af og tør bilen af med bløde microfiberklude.
Er der tjærepletter på lakken fjernes de let med tjærefjerner.
Affedt lakken.
Hvis der blot er en smule flyverust kan det fjernes med lakrens på en microfiberklud / poleringssvamp, clay eller syre, men sidstnævnte er ikke til at spøge med, og syren vil jeg derfor ikke anbefale dig. Hvis det ikke er et projekt du gider bruge flere dage på så find et voksprodukt med lakrensende egenskaber der kan rense og vokse i ét hug. Denne type produkter vil typisk være mærket "polish". Der er stor forskel på hvor meget lakrens de forskellige produkter indeholder så prøv dig frem, eller brug noget andre har anbefalet. Et alternativ er selvfølgelig først at køre lakken over med decideret lakrens og så afslutte med voks og lakforsegler.
Hvis du skal bruge produkter har jeg lidt af hvert stående.
God fornøjelse (og tillykke med den fantastiske bil - jeg har selv haft flere E30, 325i)
Er der tjærepletter på lakken fjernes de let med tjærefjerner.
Affedt lakken.
Hvis der blot er en smule flyverust kan det fjernes med lakrens på en microfiberklud / poleringssvamp, clay eller syre, men sidstnævnte er ikke til at spøge med, og syren vil jeg derfor ikke anbefale dig. Hvis det ikke er et projekt du gider bruge flere dage på så find et voksprodukt med lakrensende egenskaber der kan rense og vokse i ét hug. Denne type produkter vil typisk være mærket "polish". Der er stor forskel på hvor meget lakrens de forskellige produkter indeholder så prøv dig frem, eller brug noget andre har anbefalet. Et alternativ er selvfølgelig først at køre lakken over med decideret lakrens og så afslutte med voks og lakforsegler.
Hvis du skal bruge produkter har jeg lidt af hvert stående.
God fornøjelse (og tillykke med den fantastiske bil - jeg har selv haft flere E30, 325i)
- Møbbe
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 128 times
Re: Sommerklargøring - "snavset" lak
Så blev den klar - bilen blev vasket, og så fik den en omgang lakrens, med efterfølgende polèring. 
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
MiniCooper SE