Men er der tilfældigvis nogle herinde der har erfaring med det?
Link til deres danske hjemmeside.
http://www.glare.dk/
Kom frisk
Så har jeg købt en tube magi - modtager meget gerne vareprøver.glare_dk skrev:Kære forum
Jeg er importøren og driver glare.dk. **** så skal I få en gratis vareprøve som det ultimative bevis.
Egentlig ikke. Du fylder bare swirls og ridser op med de såkaldte 'fillers' - som findes i diverse produkter - som skjuler skaderne på lakken. Det virker okay, men er ikke permanent.Jepsen skrev: Kort kommentar foreløbigt: Ét polerprodukt som IKKE er et slibemiddel............så er det lidt svært at fjerne swivels, er det ikke??
glare_dk skrev: 1) Du har ikke købt et egentlig poleringsmiddel men en forsegler (Professional Polish), som ganske vist KAN bruges som micro-rubbing compound, hvis du bruger maskine.
- 1: Så er det et dårligt navn til produktet (og sågar beskrevet som 'polering og forsegling' på din hjemmeside). 2: Jepsen bruger det tilsyneladende heller ikke som en et direkte poleringsmiddel, da han ikke arbejder det ned i lakken, men i stedet bruger det efter såkaldt wax-on-wax-off metode. Ergo bruger han det som en forsegler - er det ikke også det han skal?
2) Du sammenligner den medsendte vareprøve af Knock-Out med Slipol!! Slipol er et gammelt og outdated produkt, som overhovedet ikke kan sammenlignes med Knock-Out. Ingen professionelle bruger Slipol men Rubbing Compound.
- Tyndeste svar ever! Så fordi Slipol er gammelt, mens Glare er åhhh så nyt og professionelt så kan de ikke klare samme opgavetype? Jo, de kan! Slipol er netop en form for rubbing compound, da den skal arbejdes ned i lakken for at få glæde af produktets letslibende virkning. Den har bare ikke en fancy beskrivelse, et smart navn eller indpakning.
3) Produktet har absolut INTET med voks at gøre, da det er baseret på Glassplexin. Voks holder væsentlig kortere tid, fordi det slides hurtigere af lakken.
- Forsegler eller voks... De tjener begge det formål at lægge et beskyttende lag på lakken. Jepsen skriver desuden at produktet ikke kan sammenlignes med traditionelle vokse, så egentlig er i slet ikke uenige om dette. Alligevel skal hans vurdering åbenbart skydes ned.
4) Håber, du har afvokset bilen inden polering/forsegling som foreskrevet. Hvis du HAR gjort det, vil resultatet holde i minimum et år. Det er forlængst og mange gange dokumenteret.
- Måske kan det holde i et år, men det kan mange produkter. De mister bare gradvist effekten, men er stadig "til stede" efter et år. Jeg tillader mig at tvivle på at noget produkt holder samme effekt over 12 måneder og da slet ikke i det danske vejr.
5) Det er noget sludder at sige, at Brian og Johnny hurtigt vil få brug for nyt polérmiddel. Du blander pærer og bananer.
- Den manglende poleringseffekt er problematisk for 'Jonny-Brian' da bilen af disse personer (undskylder for generaliseringen) ikke gåes over flere gange med flere produkter. Måske er produktet så ikke henvendt til 'hobby-poleringsgutten' som kun går over bilen en gang, det er så en anden ting. Jepsen konkluderer jo blot at produktet netop ikke er brugbart for denne type - og det mener du åbenbart heller ikke da du mener 'pærer og bananer 'blandes',eller fortolker jeg det forkert?.
6) Professional Polish er notorisk IKKE besværlig at tørre af - tværtimod. Men du har ret i, at der kommer en del støv, som en god microklud dog let opsuger.
- Notorisk ligefrem? Det er vel op til den enkelte at vurdere.
Glare er ved at blive testet op i mod andre af det danske markeds premium-produkter i "den dyre ende". Resultatet vil komme i anerkendte fagmedier til foråret. Man kan kalde det "det endelige opgør" indenfor lakpleje. Glare var slet ikke med i "finalen", hvis det ikke var kvalificeret til det.
- Mod hvilke andre produkter? Og hvem udfører testen?
Kan man udtale sig forkert, når det er objektivt??? Min mening er der jeg har skrevet. Det er det jeg har oplevet som forbruger.glare_dk skrev:Det er naturligvis helt op til den enkelte at vurdere det ene produkt op i mod det andet. Nogen kan lide at køre Audi og andre Opel. Men når man udtaler sig urigtigt om objektive forhold, synes jeg ikke, det skal stå uimodsagt. Hvis Jepsen har ret, så har de professionelle testere åbenbart bare taget grundigt fejl. Ikke mere herfra - den danske test kommer, når den kommer.
God sommer til alle bilentusiaster
Mvh
Mogens