Blå kalibermaling Motip vs Foliatec?
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 343 times
- Been thanked: 377 times
Blå kalibermaling Motip vs Foliatec?
Er der nogen som ved om den blå kalibermaling fra Foliatec er lysere i nuancen end Motip?
Farven skulle gerne nogenlunde matche VW Silkeblå metallic. Jeg synes nuancen på Mart!n's Motip umiddelbart virker for mørk ( http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 3&start=60 )
Andre forslag modtages meget gerne!
Silke blå metallic:
Farven skulle gerne nogenlunde matche VW Silkeblå metallic. Jeg synes nuancen på Mart!n's Motip umiddelbart virker for mørk ( http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 3&start=60 )
Andre forslag modtages meget gerne!
Silke blå metallic:
- Vedhæftede filer
-
- BlueGT_2014 facelift_Front.jpg (134.6 KiB) Vist 2480 gange
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Nicklas123456
- Aktiv medlem
- Geografisk region: København
- Geografisk sted: Amager
- Has thanked: 161 times
- Been thanked: 187 times
Re: Blå kalibermaling Motip vs Foliatec?
Jeg malede mine med den blå motip kalibermaling, da jeg satte cupra bremser på passaten..
Jeg syntes de er alt for mørke, da jeg ville ramme en r36 farve..
Men hvis du skal have en mere specifik farve er du nok ide i noget Hammerite.. Det har jeg efterfølgende læst skulle være rigtig godt, og der er flere farver at vælge imellem..
Her et billede af mine og en r36..
Jeg syntes de er alt for mørke, da jeg ville ramme en r36 farve..
Men hvis du skal have en mere specifik farve er du nok ide i noget Hammerite.. Det har jeg efterfølgende læst skulle være rigtig godt, og der er flere farver at vælge imellem..
Her et billede af mine og en r36..
- Vedhæftede filer
-
- image.jpg (128.74 KiB) Vist 2452 gange
-
- image.jpg (99.34 KiB) Vist 2452 gange
Fordi livet er for kort til andet end VAG 
Nuværende bil:
VW Tiguan R 2.0TSI 320HK 4motion
Tidligere biler:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line -- VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline -- Audi A4 1.8T Quattro 1999 -- VW Vento 1.8 1997
Nuværende bil:
VW Tiguan R 2.0TSI 320HK 4motion
Tidligere biler:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line -- VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline -- Audi A4 1.8T Quattro 1999 -- VW Vento 1.8 1997
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
Ja Motip bliver sgu nok for mørk. Jeg havde ellers set en farveprøve fra Motip kataloget som indikerede at den var meget lysere.
Jeg vil godt ramme en nuance ca. som M5 kalibrene, da det bedre kan gå til Silke Blå metallic.
Se evt. 6:35 inde i denne video:
https://www.youtube.com/watch?v=kW2nLRZRuss
Idéen med Hammerite er jeg ikke så vild med, da jeg har læst et eller andet sted at en havde problemer med afskalning efter lidt frisk kørsel. I den tråd blev netop Motip anbefalet i stedet.
Jeg vil godt ramme en nuance ca. som M5 kalibrene, da det bedre kan gå til Silke Blå metallic.
Se evt. 6:35 inde i denne video:
https://www.youtube.com/watch?v=kW2nLRZRuss
Idéen med Hammerite er jeg ikke så vild med, da jeg har læst et eller andet sted at en havde problemer med afskalning efter lidt frisk kørsel. I den tråd blev netop Motip anbefalet i stedet.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
Jeg fandt lige denne kalibermaling på nettet. Umiddelbart virker den mere passende i nuancen:
http://www.ragingspeed.com/UK/product_i ... cts_id=736
Men det er svært at forudsige ud fra en farveprøve... Prøv at se forskellen fra Motip's farveprøve til det virkelige resultat i Nicklas' indlæg herover.
http://www.ragingspeed.com/UK/product_i ... cts_id=736
Men det er svært at forudsige ud fra en farveprøve... Prøv at se forskellen fra Motip's farveprøve til det virkelige resultat i Nicklas' indlæg herover.
- Vedhæftede filer
-
- blå kaliber.jpg (140.99 KiB) Vist 2411 gange
-
- Blå kalibermaling.jpg (25.47 KiB) Vist 2412 gange
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
Det er noget i stil med denne M5 kaliber som jeg gerne vil ramme farvemæssigt:
- Vedhæftede filer
-
- 2013M5kaliber.jpg (201.29 KiB) Vist 2384 gange
- Polomaniac
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
Herunder kan forskellen fra Motip farveprøven til det endelige resultat ses: 
- Vedhæftede filer
-
- Motip farveforskel.jpg (149.3 KiB) Vist 2377 gange
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
Det skal først og fremmest være varmebastandig, gerne til min. 150 grader.Polomaniac skrev:Autolakering evt
...og så skal det helst ikke være for dyrt. Det må gerne koste en 2-300 kr for malingen, men 100$ plus forsendelse fra USA, synes jeg er lige i overkanten. Og jeg er bange for at en autolakering vil koste endnu mere.
G2 Custom Color Match Brake Caliper Paint:
http://www.g2usa.com/product/CBCP.html
Håbet var at man kunne finde en standard farve som nogenlunde vil matche...
-
Kevinff
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 508 times
Re: Sv: Blå kalibermaling Motip vs Foliatec?
du kan vel finde en maler i Danmark som kan ordne det for dig? De må kunne gøre det uden at bestille hjem fra USAGranTurismo skrev:Det skal først og fremmest være varmebastandig, gerne til min. 150 grader.Polomaniac skrev:Autolakering evt
...og så skal det helst ikke være for dyrt. Det må gerne koste en 2-300 kr for malingen, men 100$ plus forsendelse fra USA, synes jeg er lige i overkanten. Og jeg er bange for at en autolakering vil koste endnu mere.
G2 Custom Color Match Brake Caliper Paint:
http://www.g2usa.com/product/CBCP.html
Håbet var at man kunne finde en standard farve som nogenlunde vil matche...
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
jojo, men det bliver nok et problem at finde en maler som vil udføre arbejdet for de 2-300 kr som kalibermaling i standardfarver koster...
Hele pointen er at jeg ikke synes jeg vil ofre et firecifret beløb på at få malet kalibrene. Jeg kender en som vil hjælpe gratis, men det er lige med at finde kalibermaling i den rette farve/nuance.
Hele pointen er at jeg ikke synes jeg vil ofre et firecifret beløb på at få malet kalibrene. Jeg kender en som vil hjælpe gratis, men det er lige med at finde kalibermaling i den rette farve/nuance.
-
peter_dk25
- Medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 26 times
Foliatec RS Blue må være den rigtige:
http://www.foliatec.com/shop/lacke-und- ... k-set?c=14
http://www.foliatec.com/shop/lacke-und- ... k-set?c=14
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
Genialt Peter!!!!
Takker!
Jeg havde godt læst i Mart!n's tråd at du havde brugt Foliatec. Måske også RS Blue? Er din BlueGT også Silke Blå?
Og hvis det er RS Blue, har du så et billede af en malet kaliber du kan poste? Det ville være cool!
http://www.billigbilpleje.dk/garagen/pr ... blaa-3389/

Jeg havde godt læst i Mart!n's tråd at du havde brugt Foliatec. Måske også RS Blue? Er din BlueGT også Silke Blå?
Og hvis det er RS Blue, har du så et billede af en malet kaliber du kan poste? Det ville være cool!
http://www.billigbilpleje.dk/garagen/pr ... blaa-3389/

-
peter_dk25
- Medlem
Hej GT, Og tillykke med din bil - glæd dig, det er et fantastisk køretøj.
Min er hvid med DSG og Alcantara indtræk og meget mere. Jeg har bl.a. selv eftermonteret OEM EL-klapbare spejle, hvilket ikke var muligt at bestille ab fabrik, da jeg købte min. Det er også lykkes mig at kode dem, således at de klapper ind med FJBTJ og klapper ud, når tænding tilsluttes. VW siger så, at det ikke burde kunne lade sig gøre!
Jeg har også eftermonteret OEM Auto-lys & CH/LH - på trods af halogenforlygter. Det skulle jf. VW, heller ikke kunne lade sig gøre, men det virker altså.
Da jeg bestilte min Blue GT i sin tid ved VW i Hillerød, var det en del af købsaftalen, at kalibrene skulle males Blue GT blå (kr. 1.000). Af forskellige årsager skete det ikke, hvilket jeg i dag er glad for, idet jeg efterfølgende valgte en lidt anden styling til min bil: Hvid og blanksort front, Silver Reflex spejlkapper, blanksort hajfinne antenne, blanksort frontgrill og diffuser fra Polo WRC, sorte R-line baglygter, H&R sænkning -25/40 m.m. Jeg nåede dog at købe sættet fra Foliatec i RS Blue. Du kan købe det af mig for kr. 200,- hvis du er interesseret? Det er helt nyt og uåbnet. Jeg maler på et tidspunkt mine kalibre hvide i stedet for.
Vh/Peter
Min er hvid med DSG og Alcantara indtræk og meget mere. Jeg har bl.a. selv eftermonteret OEM EL-klapbare spejle, hvilket ikke var muligt at bestille ab fabrik, da jeg købte min. Det er også lykkes mig at kode dem, således at de klapper ind med FJBTJ og klapper ud, når tænding tilsluttes. VW siger så, at det ikke burde kunne lade sig gøre!
Jeg har også eftermonteret OEM Auto-lys & CH/LH - på trods af halogenforlygter. Det skulle jf. VW, heller ikke kunne lade sig gøre, men det virker altså.
Da jeg bestilte min Blue GT i sin tid ved VW i Hillerød, var det en del af købsaftalen, at kalibrene skulle males Blue GT blå (kr. 1.000). Af forskellige årsager skete det ikke, hvilket jeg i dag er glad for, idet jeg efterfølgende valgte en lidt anden styling til min bil: Hvid og blanksort front, Silver Reflex spejlkapper, blanksort hajfinne antenne, blanksort frontgrill og diffuser fra Polo WRC, sorte R-line baglygter, H&R sænkning -25/40 m.m. Jeg nåede dog at købe sættet fra Foliatec i RS Blue. Du kan købe det af mig for kr. 200,- hvis du er interesseret? Det er helt nyt og uåbnet. Jeg maler på et tidspunkt mine kalibre hvide i stedet for.
Vh/Peter
- Vedhæftede filer
-
- nr. 3.jpg (115.5 KiB) Vist 2237 gange
-
- foto.jpg (164.61 KiB) Vist 2237 gange
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
Ja jeg må indrømme at jeg var sgu for nærig til at ofre hvad de alcantarasæder koster...peter_dk25 skrev:Hej GT, Og tillykke med din bil - glæd dig, det er et fantastisk køretøj.
Jeg synes efterhånden at jeg havde flottet mig rigeligt hen ad vejen. Man skal jo stoppe et sted og BlueGT har jo allerede "del-nappa". Det første tilbud gik egentlig bare på alarm, metallak og træk på en udgave med manuelle gear. Så gav jeg et modtilbud om køb af ekstraudstyr mod yderligere rabat - ja man er vel jyde hehe. Da jeg så fik et tilbud på det forespurgte tog jeg så ud og fortalte at vi da så småt begyndte at nærme os hinanden, men at jeg havde kig på lidt mere udstyr og så gik den endelige forhandling i gang.
Så jeg endte op med at bestille en udgave yderligere med DSG, Sport-Select, DK pakke, DK smartpakke (6,5" touch m. Mirrorlink og DAB+) og et femte Montani fælg. Og så får jeg den leveret uden emblemer på bagklappen. Til sidst havde jeg over 3 gange fået presset prisen så meget, at jeg ikke engang kunne få en rygerpakke med, så den måtte jeg sgu betale for!
El-klapbare spejle var underligt nok heller ikke en option på udstyrslisten. Men det er der råd for kan jeg forstå!
Den ser sgu sprød ud som den står der og "dykker med snuden"!!! De mørke baglygter står godt til den hvide farve! Min bliver dog ikke sænket yderligere, det besluttede jeg mig for da jeg tilvalgte Sport-Select.peter_dk25 skrev: Da jeg bestilte min Blue GT i sin tid ved VW i Hillerød, var det en del af købsaftalen, at kalibrene skulle males Blue GT blå (kr. 1.000). Af forskellige årsager skete det ikke, hvilket jeg i dag er glad for, idet jeg efterfølgende valgte en lidt anden styling til min bil: Hvid og blanksort front, Silver Reflex spejlkapper, blanksort hajfinne antenne, blanksort frontgrill og diffuser fra Polo WRC, sorte R-line baglygter, H&R sænkning -25/40 m.m. Jeg nåede dog at købe sættet fra Foliatec i RS Blue. Du kan købe det af mig for kr. 200,- hvis du er interesseret? Det er helt nyt og uåbnet. Jeg maler på et tidspunkt mine kalibre hvide i stedet for.
Vh/Peter
Havde jeg boet på Sjælland så var jeg hoppet på den Foliatec du har, men det kan ikke betale sig med Post Danmarks portopriser. Og jeg har alligevel nogle småting (fælgbørste, nummerpladerammer, plejemidler mm.) jeg skal have fra billigbilpleje, så jeg kan få det hele fragtfrit leveret på firmaet. Men ellers tak for tilbuddet!
Hvad står sådan et sæt OEM klapbare spejle i?
-
peter_dk25
- Medlem
Meget fin konfiguration, som du har sammensat.
EL-klapbare spejle til Polo 6C er nu på listen fra VW over ekstraudstyr: Ca. kr. 1.600,-
Jeg fulgte instruktionen, som du finder link til et stykke nede i teksten:
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=72&t=85622
De nødvendige dele (spejle, motorer, kontakt m.m.) købte jeg i Tyskland, de danske priser er alt for høje efter min mening....
EL-klapbare spejle til Polo 6C er nu på listen fra VW over ekstraudstyr: Ca. kr. 1.600,-
Jeg fulgte instruktionen, som du finder link til et stykke nede i teksten:
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=72&t=85622
De nødvendige dele (spejle, motorer, kontakt m.m.) købte jeg i Tyskland, de danske priser er alt for høje efter min mening....