Miljøvenlige bilplejeprodukter

Alt vedr. klargøring, vask, polering mv.
Besvar
VAGVIRGIN
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 8. sep 2019, 16:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Miljøvenlige bilplejeprodukter

Indlæg af VAGVIRGIN » 16. apr 2020, 14:59

Hej Forum
Personligt foretrækker jeg at vaske min bil selv, dette med skumlanse, to-spandsprincip og vaskehandske mm.
Jeg bruger produkter fra bl.a. Carpro, Valet Pro, Meguiar’s, sonax og de giver mig et fint resultat.
Som hos mange af Jer andre, der vaske bil hjemme, løber mit vaskevand ud i regnvandskloakker og videre, urenset, ud i vandløb/søer/hav (eller siver ned i jorden).
Selvom jeg kun vaske bil 2-3 gange i kvartalet, er jeg er kommet lidt i tvivl om hvor hensigtsmæssigt det egentligt er for miljøet, at anvende disse produkter, som indeholder diverse kemiske stoffer og nannopartikler – jeg er jo ikke den eneste i verden som vasker bil derhjemme…

Derfor vil jeg spørge i dette fantastiske forum om der er nogen der har kendskab til mere miljørigtige, eller endda svanemærkede, produkter.
Jeg søger konkrete erfaringer med produkter, hvad virker og hvad virker ikke, samt henvisning til hvor de kan købes.
Fælgrens
Voks shampoo
Tjære-/flyverustfjerne
Coating/lakforsegler
Glasrens

Tænker umiddelbart at der er et marked for en komplet svanemærket serie af bilplejeprodukter, måske der er nogen der vil/kan gribe den mulighed😉

Håber I vil dele jeres input, i en god sags tjeneste - vi skulle jo nødig nå til Svenske tilstande her i DK...

(Håber ikke at dette indlæg kommer til at afføde mudderkastning mod evt. miljøsyndere eller miljøfanatikere... og nej vaskehallen er ikke en option)

Mvh
VAGVirgin
These users thanked the author VAGVIRGIN for the post:
superbeszzz

Brugeravatar
Obel
Medlem
Indlæg: 1224
Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 38 times

Miljøvenlige bilplejeprodukter

Indlæg af Obel » 17. apr 2020, 18:13

Tror kun du kommer et lille stykke med miljøvenlige produkter...

1. De bliver fortyndet ved vask og har sikkert megen lille effekt når de først rammer kloakken. ??

2. Den største miljø synder er alt det der sidder på din bil som du vasker af... vejsalt, sod, tjære, trafikfilm, bremsestøv mv.
Det ender under alle omstændigheder i kloakken... Med mindre du kan sikre det i en udskiller...

Du bruger i øvrigt en masse vand ved 2. spandssystem og skyl mv. Sikkert omkring eller mere end 100l pr. vaske.

Tror du skal gøre op med dig selv om du vil vaske i hånden eller være miljø venlig og køre i vaskehallen, som har udskillere og genbruger vand mv.

Ps. Jeg vasker kun i hånden
These users thanked the author Obel for the post:
Ztrejfer

Besvar

Tilbage til "Detailing"