Claypad/-skive til klargøring + anbefaling af coating

Alt vedr. klargøring, vask, polering mv.
Besvar
Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 388 times
Been thanked: 472 times

Claypad/-skive til klargøring + anbefaling af coating

Indlæg af Monze1980 » 20. apr 2020, 15:21

Jeg vil rigtig gerne give A5 Cabriolet'en den helt store tur med rensning, polering, coating og hvad dertil hører.

Bilen er hvid, og står 'ret fint' i lakken, synes jeg. Ingen skygger eller mørke områder.

Såvidt vides har den ikke fået coating før, men jeg har poleret den, samt givet Soft 99Fusso coating.

1) Hvad har I af erfaringer med claypads/-skiver til DA poleringsmaskine?
Smid gerne links, hvis i har gode erfaringer med nogle.

2) Hvilken coating anbefales? Kan læse der er mange meninger om mærkerne - hvad er erfaringerne?
Har læst Ceramic Pro er noget af det bedste, men det er ikke til at få eller fixe som 'menig mand' - kan noget (næsten) tilsvarende anbefales?

Jeg søger ikke billigste løsning, men noget der virkelig duer, og noget der i dén grad gør noget godt for lakken (og evt. lygter, interiør, sæder osv.) på bilen i mange år fremover
Erfaringer og links modtages ligeledes gerne.

Måske nogen har erfaring med produkter der også findes på ebay?

Jeg skal naturligvis have fixet et par mindre ridser, samt nogle stenslag foran på kofanger og kølerhjelm, således der er styr på dette inden klargøring og coating.

Jeg har en DAS-6 Pro, som jeg vil bruge til arbejdet.

Jeg har ikke interesse i at få nogen til at gøre det.


På forhånd tak for input.
Senest rettet af Monze1980 20. apr 2020, 15:42, rettet i alt 1 gang.
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

FrederikHansen
Nyt medlem
Indlæg: 291
Tilmeldt: 25. jul 2014, 10:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times

Re: Claypad/-skive til klargøring + anbefaling af coating

Indlæg af FrederikHansen » 20. apr 2020, 15:25

Monze1980 skrev:
20. apr 2020, 15:21
Jeg vil rigtig gerne give A5 Cabriolet'en den helt store tur med rensning, polering, coating og hvad dertil hører.

Bilen er hvid, og står 'ret fint' i lakken, synes jeg. Ingen skygger eller mørke områder.

Såvidt vides har den ikke fået coating før, men jeg har poleret den, samt givet Soft 99Fusso coating.

1) Hvad har I af erfaringer med claypads/-skiver til DA poleringsmaskine?
Smid gerne links, hvis i har gode erfaringer med nogle.

2) Hvilken coating anbefales? Kan læse der er mange meninger om mærkerne - hvad er erfaringerne?
Har læst Ceramic Pro er noget af det bedste, men det er ikke til at få eller fixe som 'menig mand' - kan noget (næsten) tilsvarende anbefales?

Jeg søger ikke billigste løsning, men noget der virkelig duer, og noget der i dén grad gør noget godt for lakken (og evt. lygter, interiør, sæder osv.) på bilen i mange år fremover
Erfaringer og links modtages ligeledes gerne.

Jeg skal naturligvis have fixet et par mindre ridser, samt nogle stenslag foran på kofanger og kølerhjelm, således der er styr på dette inden klargøring og coating.

Jeg har en DAS-6 Pro, som jeg vil bruge til arbejdet.

Jeg har ikke interesse i at få nogen til at gøre det.


På forhånd tak for input.
Skriv eller ring til Sicare shop, Frank og Mie bliver altid gode råd med på vejen, også er der produkter rigtig fine :-)
These users thanked the author FrederikHansen for the post:
Monze1980

Besvar

Tilbage til "Detailing"