Produkt til at spraye bilen over med efter vask??

Alt vedr. klargøring, vask, polering mv.
Besvar
Brugeravatar
Mortenr
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Produkt til at spraye bilen over med efter vask??

Indlæg af Mortenr » 26. sep 2009, 09:51

Hvad kaldes det som man kan få til at spraye bilen over med når man er færdig med at vaske den, og som gør at vandet bare "pipler" af den med det samme? Vi har meget kalk i vandet, så håbede lidt på at det måske kunne bruges.
Eller kan man få nogen shampoo som gør det samme?
MVH. Morten R
Audi A3 Limousine 35TDI S-line S-tronic 2020
VW Golf 2 GTI 16V 1991

Brugeravatar
RasmusSkov
Medlem
Geografisk region: Midtjylland
Geografisk sted: Viborg
Been thanked: 1 time

Re: Produkt til at spraye bilen over med efter vask??

Indlæg af RasmusSkov » 26. sep 2009, 10:52

Hey, jeg tror der skal lidt arbejde til.
Men f.eks Autoglym Aqua Wax, kan du påføre nå bilen er våd.
Det er et spray på og tør af produkt. Indeholder carnauba wax.
http://oliebiksen.dk/shop/autoglym-aqua-wax-254p.html

Ellers skal du overveje Autoglym High Definiation Wax.
Det er nemt at arbejde med, og holder en virkelig flot glans længe.
http://oliebiksen.dk/shop/autoglym-high ... -230p.html

Ellers kunne Autoglym Aqua Dry også være en mulighed.
http://oliebiksen.dk/shop/autoglym-aqua-dry-255p.html

Personligt er jeg stor tilhænger til HD Wax'en.
Hilsen Rasmus
VW touran 1,6 SCR DSG 2019.
http://www.Oliebiksen.dk
Castrol olie, Bell ADD, Autoglym,Varta, Optima Batterier og Philips autopærer.

Brugeravatar
Mikkel K
Medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 29 times

Indlæg af Mikkel K » 26. sep 2009, 12:12

Tror du ikke en gang polering og efterfølgende forsegling/voks nærmere var sagen? :)

Det du efterlyser lyder som begrebet 'beading', altså at vandet løber af bilen. Det tvivler jeg desværre på, at du opnår ved at spraye noget på efter vask.

Jeg har lige givet min egen bils lak en god stor tur og har sluttet af med to lag Autoglym Extragloss Protection. Overfladen er nu meget(!) glat og vandet 'beader' af bilen. Derudover er bilen både nemmere at vaske og tørre.

EbbeJ
Nyt medlem
Kommerciel bruger: Bilvask.Nu
Has thanked: 1 time

Indlæg af EbbeJ » 26. sep 2009, 12:15

Mortenr skrev:Hvad kaldes det som man kan få til at spraye bilen over med når man er færdig med at vaske den, og som gør at vandet bare "pipler" af den med det samme? Vi har meget kalk i vandet, så håbede lidt på at det måske kunne bruges.
Hej Morten,

Nu bor jeg jo ret tæt på dig, så ved hvad du taler om ;) Mit våben til daglig vask er Meguairs Last Touch og et Miracle Dryer mikrofiberklæde. Du kunne kigge forbi en dag, og så kunne jeg give dig lidt tips/tricks, hvis du ønsker det. Der er jo ikke så langt til Mou:)

Men, en voksning/forsegling af lakken vil gøre, at du næsten kan tørre bilen med en åben vandslange, og så kan de sidste rester tages med MF klædet og Last Touch.

Venligst,

Ebbe

EbbeJ
Nyt medlem

Indlæg af EbbeJ » 26. sep 2009, 12:17

Mikkel K skrev:Tror du ikke en gang polering og efterfølgende forsegling/voks nærmere var sagen? :)

Det du efterlyser lyder som begrebet 'beading', altså at vandet løber af bilen. Det tvivler jeg desværre på, at du opnår ved at spraye noget på efter vask.

Jeg har lige givet min egen bils lak en god stor tur og har sluttet af med to lag Autoglym Extragloss Protection. Overfladen er nu meget(!) glat og vandet 'beader' af bilen. Derudover er bilen både nemmere at vaske og tørre.
Last Touch kan faktisk godt gøre det, selv uden der er voks/forsegling på lakken. Det kommer sig jo af, at Last Touch selv laver en beskyttende hinde af siliconer o. lign. på lakken.

Venligst,

Ebbe

Brugeravatar
Jepsen
Nyt medlem
Geografisk sted: Syd for Aalborg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Indlæg af Jepsen » 26. sep 2009, 14:08

EbbeJ skrev:Nu bor jeg jo ret tæt på dig, så ved hvad du taler om ;) Mit våben til daglig vask er Meguairs Last Touch og et Miracle Dryer mikrofiberklæde. Du kunne kigge forbi en dag, og så kunne jeg give dig lidt tips/tricks, hvis du ønsker det. Der er jo ikke så langt til Mou:)

Men, en voksning/forsegling af lakken vil gøre, at du næsten kan tørre bilen med en åben vandslange, og så kan de sidste rester tages med MF klædet og Last Touch.

Venligst,

Ebbe
Nå, det er det der skal til?!! Sådan en prøver jeg lige :mrgreen:

Hvis du mangler en bil at teste din fine nye laktykkelsesmåler med kan jeg godt finde en eller to jeg rigtig gerne vil vide laktykkelse på :D :D

EbbeJ
Nyt medlem

Indlæg af EbbeJ » 26. sep 2009, 15:30

Jepsen skrev:
EbbeJ skrev:Nu bor jeg jo ret tæt på dig, så ved hvad du taler om ;) Mit våben til daglig vask er Meguairs Last Touch og et Miracle Dryer mikrofiberklæde. Du kunne kigge forbi en dag, og så kunne jeg give dig lidt tips/tricks, hvis du ønsker det. Der er jo ikke så langt til Mou:)

Venligst,

Ebbe
Nå, det er det der skal til?!! Sådan en prøver jeg lige :mrgreen:

Hvis du mangler en bil at teste din fine nye laktykkelsesmåler med kan jeg godt finde en eller to jeg rigtig gerne vil vide laktykkelse på :D :D
- Heh, har nu haft den i noget tid, men den virker da fint:) Hvad skal du have målt? Du kan bare kigge forbi en dag, hvis det er.

Venligst,

Ebbe

Brugeravatar
Jepsen
Nyt medlem
Geografisk sted: Syd for Aalborg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Indlæg af Jepsen » 26. sep 2009, 22:53

EbbeJ skrev: Heh, har nu haft den i noget tid, men den virker da fint:) Hvad skal du have målt? Du kan bare kigge forbi en dag, hvis det er.

Venligst,

Ebbe
Yes, please
PM sendt :)

Brugeravatar
Mortenr
Aktiv medlem
Geografisk sted: Nordjylland
Been thanked: 4 times

Indlæg af Mortenr » 27. sep 2009, 15:16

Lyder godt, det må vi lige se om ikke der kan blive tid til en dag. :)
EbbeJ skrev:
Mortenr skrev:Hvad kaldes det som man kan få til at spraye bilen over med når man er færdig med at vaske den, og som gør at vandet bare "pipler" af den med det samme? Vi har meget kalk i vandet, så håbede lidt på at det måske kunne bruges.
Hej Morten,

Nu bor jeg jo ret tæt på dig, så ved hvad du taler om ;) Mit våben til daglig vask er Meguairs Last Touch og et Miracle Dryer mikrofiberklæde. Du kunne kigge forbi en dag, og så kunne jeg give dig lidt tips/tricks, hvis du ønsker det. Der er jo ikke så langt til Mou:)

Venligst,

Ebbe
MVH. Morten R
Audi A3 Limousine 35TDI S-line S-tronic 2020
VW Golf 2 GTI 16V 1991

Besvar

Tilbage til "Detailing"