16 kg m (= 157 Nm), sagde han.
DET synes jeg lyder lidt højt! Jeg skal jo helst ikke have skæve skiver - sådan nogle 345-fyre koster vel
½ bondegård.
Er 11-13 kg m ikke det normale?
man skal jo bare huske at bruge en kalibreret nøgle og ikke en harald nyborg nøgle, modsat riskerer du at tabe hjulene når boltene knækker grundet øget belastning, folk skal jo helst op og hoppe på hjulnøglen og så går det galt.Aagaard skrev:Spænder aldrig med moment, min far har været ved at tabe et hjul eller to de gange det er blevet gjort på hans biler, det skal jeg satme ikke opleve
Det må du jo sige til de værksteder der har gjort det, nu spænder vi med nøgle eller jysk momentsvan skrev:man skal jo bare huske at bruge en kalibreret nøgle og ikke en harald nyborg nøgle, modsat riskerer du at tabe hjulene når boltene knækker grundet øget belastning, folk skal jo helst op og hoppe på hjulnøglen og så går det galt.Aagaard skrev:Spænder aldrig med moment, min far har været ved at tabe et hjul eller to de gange det er blevet gjort på hans biler, det skal jeg satme ikke opleve
svan
Skal jeg sgu lige huske når jeg får smidt mine BBS'er på i morgen. Når jeg nu smider spacere bag på...Kenneth J skrev:Vi spænder altid alu med 120NM, og som René siger, lidt mere hvis der bruges spacere.
Det ville nok være en god idé i hvert faldmart!n skrev:Skal jeg sgu lige huske når jeg får smidt mine BBS'er på i morgen. Når jeg nu smider spacere bag på...Kenneth J skrev:Vi spænder altid alu med 120NM, og som René siger, lidt mere hvis der bruges spacere.
I øvrigt en anden ting hvis jeg lige må låne topic lidt... Men da jeg nu har smidt spacere på. Hvor meget skal boltene så have fat?? Tænker på om jeg skal have længere bolte til mine bagerste hjul.