ET på A4 B5?

Alt vedr. fælge, ET mv.
Besvar
Brugeravatar
Ørn
Nyt medlem
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

ET på A4 B5?

Indlæg af Ørn » 9. aug 2008, 10:13

Hej

Nu var jeg blevet træt af folk der ikk magtede at opdatere deres bilbasen annonce, så de ikk fik dem fjernet når de var solgt, så har fundet en i tyskland der bliver hentet hjem på mandag. Der sidder nogle gyselige 18" fælge på, men tænkte jeg ku bruge dem som vinter dæk.

Så jeg skal ud og finde et par 19", men er i tvivl om ET hvis jeg gerne vil ha den sænket en anelse også? Vil desuden også gerne ha bredere bagdæk end fordæk (havde jeg osse på min gamle TT, så fedt ud) så hvordan skal jeg bære mig ad? Vil gerne ha så fælg+dæk fylder hele hjulkassen - altså skal ikke sidde længere inde. Men skal self oss ku gå igennem syn :lol: Men hva med f.eks 8,5 for og 9,5 bag? havde 225 i for og 255 i bag på tt'eren dengang.

Kunne godt tænke mig et fit ca som Supermule's - altså med sænkning og afstand fra fælgkant til skærmkant.

Det er en Avant quattro - ved ikke om det spiller en rolle.

Håber på et par vise ord :) På forhånd tak!
VW T-Cross Style med alle krydser
VW Up
Audi A4 Avant 2,8 V6 30v Quattro Tiptronic. (Solgt)
Polo 6n2 1,4 16v Comfortline m. Aircon. (solgt)

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Geografisk region: Sverige - (syd)
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 57 times
Been thanked: 1347 times
Kontakt:

Re: ET på A4 B5?

Indlæg af Watcher » 9. aug 2008, 11:24

du må ik ha bredere fælge bag i end foran når bilen er en quattro.. en tt er ik en ÆGTE quattro som din A4 er og derfor ku man gøre det der....

hvis det ska sidde LIGE til kanten, så 8.5x19 og ned i ET30 men ik mange fælge laves i ET30 men ET35 sidder også pænt

her er en af mine kundebiler som fik 8.5x19 ET30 det også en quattro og så ned i kælderen, der monteret 225/35-19 dæk på

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg

Brugeravatar
Ørn
Nyt medlem

Indlæg af Ørn » 9. aug 2008, 12:28

Aha - sgu godt jeg ikk fik lavet det nummer med bredere bagdæk så, tak for det!

De sidder ellers godt på den A4 der - det er noget i den stil jeg er ude efter, så "stjæler" nok målene på de fælge der. -Den "går da ikke på" når han drejer fuldt ud gør den? Og der er heller ikke spacere på?

Hvordan med fartbump og opkørsler er det et mega problem hvis man kører over i roligt tempo?

De barracuda jeg har kig på har målene 8,5 x 19 5-112 ET30, så de burde jo passe på så.

Tak for hjælpen Watcher, meget konstruktivt og med billeder og det hele :)

Mvh
Søren
VW Up

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af Watcher » 9. aug 2008, 12:42

de gik LIDT på hvis man kørte for stærkt men ellers ik, men nu kanterne blevet lagt op på den også, men det afhænger også af hvor lav du vil ha bilen, men der ingen spacere på eller noget der, kørte selv med 8.5x20 ET30 foran og 8.5x20 ET35 bag i på min egen B5 der var heller ingen problemer, og du ved billeder siger mere end ord, derfor tager jeg altid billeder af mine kundebiler så man ik behøver diskutere med en kunde som siger det umuligt og sætte de fælge på min bil :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

et lille hint omkring barracuda fælge, deres model billeder snyder ALTID det ligner der pissemeget kant på, men det er der aldrig :roll:
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg

Brugeravatar
kriztian
Medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Indlæg af kriztian » 9. aug 2008, 13:42

Ja, det er virkelig nogle mål der passer lige i skabet på den Audi..

Brugeravatar
Jan-DK
Helt nyt medlem
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Hvalsø
Kontakt:

Indlæg af Jan-DK » 9. aug 2008, 15:17

Lige en ting: Man kan godt have forskeldige brede fælge for til bag på en Q model.
Man skal "bare" sørge for at rulledim. er meget tæt på hinanden.
Det er forskelden i rulledim. Q ikke kan tåle.
Hilsen Jan Møller
Dækmand på 11 år ved Danmarks største dækkæde.
Mande bil

Brugeravatar
Ørn
Nyt medlem

Indlæg af Ørn » 10. aug 2008, 17:32

Tak for svarene :)
Watcher@CarTrends.dk skrev: et lille hint omkring barracuda fælge, deres model billeder snyder ALTID det ligner der pissemeget kant på, men det er der aldrig :roll:
ahh snyd og bedrag. Vil nemlig gerne ha nogle der er lidt "tiefbett" på, vil allerhelst ha bbs lemans, men de koster jo en milliard :mrgreen:

Hva med Keskin KT4? skal helst være split fælge og med kant..
VW Up

Supermule

Indlæg af Supermule » 10. aug 2008, 17:38

Du skal være superomhyggelig med at finde fælge til den.....

Jeg var ved at gå ud af mit gode skind over mine RIAL da de gnubbede i kasserne foran.

Så derfor købte jeg originale hjul, da jeg ved det er iorden.

Du skal ikke vælge en ET30 fælg.....Vælg en med ET35 og sov godt om natten.

Den her gnubber ganske kraftigt i skærmene og det bliver man vild af............... :evil:
Vedhæftede filer
Billede 664 (Medium).jpg
Billede 664 (Medium).jpg (61.76 KiB) Vist 1768 gange

Supermule

Indlæg af Supermule » 10. aug 2008, 17:41

Og så er jeg sikker på at en Keskin KT4 ikke er en splitfælg, men bare en wannabee.....

Brugeravatar
Ørn
Nyt medlem

Indlæg af Ørn » 10. aug 2008, 17:52

Supermule skrev:Og så er jeg sikker på at en Keskin KT4 ikke er en splitfælg, men bare en wannabee.....
ET35 så skulle jeg slippe for gnaven i hjulkasserne selv når den blir sænket lidt? Min Polo kører med 15" med forkert ET og de skraber lidt hver gang jeg kører ud af indkørslen når jeg drejer fuldt ud. Ikke meget, men fuck hvor der irriterer. Så det vil jeg helst være fri for..

Ser jeg helt forkert hvis jeg mener der står Rial på den fælg på billedet? den er ret cool. Og ja tror keskin er en snyder, nok ikk rigtig split.. Men det gør heller ikke noget bare den har egerne som bbs lemans/barracuda T6/keskin KT4.

dvs 8,5 x 19 5-112 ET35 burde spille selv hvis den får en gevind? (A4 B5)

mange tak for svar og billeder gutter, man skal sgu lige se sig for som du siger Supermule, så man ikk får købt noget der ikk rigtig dur for de koster sgu godt sådan et sæt rims.
VW Up

Supermule

Indlæg af Supermule » 10. aug 2008, 18:00

Ja jeg har brugt de først 60 klik på at rette fejl......

Først et sæt Rial og en montering med 265/30/20.....Virkede ikke.....Så skiftede jeg dæk til 255/30/20...Virkede heller ikke. Så på med en 3mm spacer......Det virkede heller ikke. Så nu har jeg købt originale New RS4 i 9x20 ET46....med 265/30/20 og det spiller bare.

Så nu er der snart et sæt RIAL tilsalg............

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af Watcher » 10. aug 2008, 19:43

du ka slet ik sammenligne din bil med hans jo brian!!! 1 er du har spacer på PGA dine bremser, havde det været en normal A6 ville du undgå de spacere.. du vælger også og sætte først 265 og derefter 255 på, hvis du nu satte 235 eller 245 så ville de ik skrabe på, du har ik haft en A4 B5, du har ik monteret fælge på kundebiler som har en B5 så lad vær og spil klog med facts du ik har styr på ;)

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af Watcher » 10. aug 2008, 19:47

keskin er ik en ægte splitfælg men bar en wannabee, men hvis du er vild med bbs lemans og ik vil gi prisen for de ægte af dem, har keratech kopier af dem til menneskepenge ;)

Supermule

Indlæg af Supermule » 10. aug 2008, 19:53

Men så passer omkredsen ikke til bilen såfremt jeg valgte 235 eller 245......Ej heller Loadindex er iorden så.

Men til gengæld er mine skærme væsentligt bredere end hans, så der burde være langt bedre plads på min.

Så nej......Ikke under ET35 på en B5'er..............
Watcher@CarTrends.dk skrev:du ka slet ik sammenligne din bil med hans jo brian!!! 1 er du har spacer på PGA dine bremser, havde det været en normal A6 ville du undgå de spacere.. du vælger også og sætte først 265 og derefter 255 på, hvis du nu satte 235 eller 245 så ville de ik skrabe på, du har ik haft en A4 B5, du har ik monteret fælge på kundebiler som har en B5 så lad vær og spil klog med facts du ik har styr på ;)

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af Watcher » 10. aug 2008, 19:56

ja hør på brian, han har over 1000 indlæg og arbejder til daglig med IT og ik med biler som mig, så han ved det bedre :ugeek:

Brugeravatar
Ørn
Nyt medlem

Indlæg af Ørn » 10. aug 2008, 21:26

Hey der er ikk noget galt i at arbejde med IT :mrgreen:

Jeg vil lige prøve og lure på de Keratech, tak for tippet ;) Nu må i ikk komme op og skændes pga min gamle øse, jeg vil bare gerne ha fundet ud af hva for nogle fælge jeg skal investere i, har altid synes det er en jungle med ET :|

Tak for hjælpen so far folkens :)

Mvh
Ørnen
VW Up

Supermule

Indlæg af Supermule » 10. aug 2008, 21:31

Synes du ikke lige det var lidt under lavmålet det der gamle dreng????

Jeg havde nu engang forventet bedre fra dig. Du siger selv de gnubber i skærmene og det betyder de ikke passer optimalt.
de gik LIDT på hvis man kørte for stærkt men ellers ik, men nu kanterne blevet lagt op på den også, men det afhænger også af hvor lav du vil ha bilen, men der ingen spacere på eller noget der, kørte selv med 8.5x20 ET30 foran og 8.5x20 ET35 bag i på min egen B5 der var heller ingen problemer, og du ved billeder siger mere end ord, derfor tager jeg altid billeder af mine kundebiler så man ik behøver diskutere med en kunde som siger det umuligt og sætte de fælge på min bil
Så det der er ikke iorden.... En fælg skal SLET ikke røre noget som helst!!!
Watcher@CarTrends.dk skrev:ja hør på brian, han har over 1000 indlæg og arbejder til daglig med IT og ik med biler som mig, så han ved det bedre :ugeek:

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Geografisk region: København
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Kontakt:

Indlæg af kimhemm » 10. aug 2008, 21:39

Ørn skrev:Hey der er ikk noget galt i at arbejde med IT :mrgreen:

Jeg vil lige prøve og lure på de Keratech, tak for tippet ;) Nu må i ikk komme op og skændes pga min gamle øse, jeg vil bare gerne ha fundet ud af hva for nogle fælge jeg skal investere i, har altid synes det er en jungle med ET :|

Tak for hjælpen so far folkens :)

Mvh
Ørnen
Ellers er der også det sæt til salg herinde http://web00483.tmp.dlx.dk/phpbb/viewto ... =35&t=1951" onclick="window.open(this.href);return false;

Godt nok i 20 men burde sidde fint på din ;)
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af Watcher » 10. aug 2008, 22:33

fordi bilen er MEGET lav, hvis den blev hævet lidt ville der ik være nogen problemer, kunden er udemærket indstillet på at hvis han vil køre med sin bil så lav som muligt så må man gøre ting så det fungere som også er gjort nu, men nu vil ørn ik skamsænke sin bil med gewind og derfor vil der ik være nogen problemer og de skrabedfe kun på hvis han VIRKELIG pressede bilen i sving og over fartbump , og hvis ET30 på en A4 var noget værre lort og skaber problemer hvorfor er der så TUV på netop DE FÆLGE i ET30 på en A4 B5? og kald det lavt eller hva du vil, er bar træt af du spiller klog og ska kommentere ting du ik ka stå 100% inde for, jeg vælger de indlæg jeg svare i til ting hvor jeg ka sige noget NYTTIGT som er SANDT, og ik gætte mig frem til noget som måske er rigtigt eller sammenligne med en helt anden bil,

Supermule skrev:Synes du ikke lige det var lidt under lavmålet det der gamle dreng????

Jeg havde nu engang forventet bedre fra dig. Du siger selv de gnubber i skærmene og det betyder de ikke passer optimalt.
de gik LIDT på hvis man kørte for stærkt men ellers ik, men nu kanterne blevet lagt op på den også, men det afhænger også af hvor lav du vil ha bilen, men der ingen spacere på eller noget der, kørte selv med 8.5x20 ET30 foran og 8.5x20 ET35 bag i på min egen B5 der var heller ingen problemer, og du ved billeder siger mere end ord, derfor tager jeg altid billeder af mine kundebiler så man ik behøver diskutere med en kunde som siger det umuligt og sætte de fælge på min bil
Så det der er ikke iorden.... En fælg skal SLET ikke røre noget som helst!!!
Watcher@CarTrends.dk skrev:ja hør på brian, han har over 1000 indlæg og arbejder til daglig med IT og ik med biler som mig, så han ved det bedre :ugeek:

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af Watcher » 11. aug 2008, 00:31

ørn, tag ikke fejl af at ET35 cføli fungere helt perfekt, jeg siger de ik de SKAL være ET30 før det passer optimalt på en A4, du vil bar have et "bredt" look på bilen og det jeg vil frem til er du ka gå ned til ET30 på din bil uden det vil give nogen problemer

Brugeravatar
Ørn
Nyt medlem

Indlæg af Ørn » 11. aug 2008, 13:48

Takker :)

Kan da godt se der er nogen nice 20" til salg herinde (tak for linket Kim), men er 20" ikk lige kæmpe nok til sådan en B5? Vil der være nogen dagligdags problemer med 20"? De er jo umiddelbart i det "rette" format? 112 og ET35? Den skal jo gerne ku sænkes lidt uden det gir problemer.
VW Up

Besvar

Tilbage til "Fælge"