O3 E5 - Fælg og dæk dimensioner
-
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
O3 E5 - Fælg og dæk dimensioner
Er der nogen der kan hjælpe med den max. bredde fælg og dæk bredde jeg kan montere på min O3 E5 samt spændet (min./max.) på ET målet?
-
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 236 times
Re: O3 E5 - Fælg og dæk dimensioner
Du kan taste nummerpladen ind på nummerplade.net og så klikke på dæk og fælge så får du alle de størrelser der er i typegodkendelsen.
Skal det være lidt mere avanceret så gå ind på atu.de og konfigurer nogle hjul med dæk så kan du se om de går ind under de lovlige størrelser i ABE (algemine betriebs erlaubnis).
I Tyskland er reglerne noget mere strikse, der må du kun montere de størrelser der står i ABE, ønsker de at montere andre størrelser skal de forbi en synshal og have det godkendt og skrevet ind i bilens papirer.
Her i DK er der jo nærmest frit slag blot man overholder de 5% og grænsen for ændring af sporvidde.
Skal det være lidt mere avanceret så gå ind på atu.de og konfigurer nogle hjul med dæk så kan du se om de går ind under de lovlige størrelser i ABE (algemine betriebs erlaubnis).
I Tyskland er reglerne noget mere strikse, der må du kun montere de størrelser der står i ABE, ønsker de at montere andre størrelser skal de forbi en synshal og have det godkendt og skrevet ind i bilens papirer.
Her i DK er der jo nærmest frit slag blot man overholder de 5% og grænsen for ændring af sporvidde.