Førersædet i min Golf III GL 1.8 fra 1996 er blevet lidt trist specielt i ryggen.
Gennem længere tid har jeg bemærket at der under sædet drysser gult smuld ned på tæppet.
Efter at have fået sæderne skilt helt ad kan jeg nu se at det gule PUR-skum i sædenes sædeflade og ryg er begyndt at smuldre og at sædernes stof sliber overfladen af. Så det er herfra smuldet på gulvtæppet kommer fra.
Ødelæggelsen af sædets ryg er nu så fremskreden at man udenpå stoffet af førersædet, kan se at der mangler en smule af skummet på sidestøtten ud mod døren.
Samtidig er specielt skummet i ryggen på førersædet revnet mange steder og det er derfor at støtten i sædet ikke længere er helt god.
Min oprindelige plan var at bytte rundt på skumkernerne mellem højre og venstre sæde, for af bilens 325.000 km har der højst været passager med de 50.000 km.
Desværre er tidens tand også begyndt at kunne ses på skumkernerne fra passagersædet, så jeg overvejer lige nu om det kan betale sig at købe nye sædebunde og rygge.
At finde brugte sæder er ikke en option. Dels forventer jeg at skummet i de brugte sæder er ca. lige så ringe som i mine egne sæder og dels er betrækket på mine sæder specielt og ikke sådan lige at finde brugt. Betrækket hedder i øvrigt Grafitti.
Er der nogen herinde som har erfaring med reparation/udskiftning af sædernes skumkerner?
Mvh
cnp-vag
Sædebund og -ryg (skum) Golf III
-
Kildevang
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
- Geografisk sted: Slagelse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Sædebund og -ryg (skum) Golf III
du kan godt få skummet! men nok ikke betrækket!
jeg ved en ryg koster ca 700 kr, mener jeg gav 707 med en smule rabat! det er vist nok ens i begge sider mener også du kan få selve sædebunden!
jeg ved en ryg koster ca 700 kr, mener jeg gav 707 med en smule rabat! det er vist nok ens i begge sider mener også du kan få selve sædebunden!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.
-
cnp-vag
- Nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Been thanked: 44 times
Piiiffft! Det lyder en pris fra VW.kinky skrev:du kan godt få skummet! men nok ikke betrækket!
Mon det er noget man kan få uoriginalt eller hos alternative forhandlere?
Tror lige at jeg checker prisen i Sverige og Tyskland.
Kan jeg spørge hvad der var årsagen til at du skiftede ryggen?
Mvh
cnp-vag
- Big-_-D
- Medlem
- Geografisk region: København
- Geografisk sted: 2860 Søborg
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Hvorfor ikke smide en A3/G4 kabine i? ellers burde du kunne finde det meste af en kabine hos en hugger for relativt få penge...
Big D
Big D
VW Golf IV 2,8 V6 4motion SOLGT
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT
VW Golf III 1,8 cl "The Pendler" TOTALSKADET
VW Golf II 1,8 16v GTI - To Be Decided
Projekt-tråd på Low-Budget-Ringtool
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT
VW Golf III 1,8 cl "The Pendler" TOTALSKADET
VW Golf II 1,8 16v GTI - To Be Decided
Projekt-tråd på Low-Budget-Ringtool
-
cnp-vag
- Nyt medlem
[quote="Big-_-D"]Hvorfor ikke smide en A3/G4 kabine i? ellers burde du kunne finde det meste af en kabine hos en hugger for relativt få penge...
Resten af kabinen står i rigtig pæn stand og jeg vil helst holde bilen så original som muligt.
Og som tidligere nævnt har jeg ikke lyst til at rode med brugte stumper, der også har en del år på bagen.
Mvh
cnp-vag
Resten af kabinen står i rigtig pæn stand og jeg vil helst holde bilen så original som muligt.
Og som tidligere nævnt har jeg ikke lyst til at rode med brugte stumper, der også har en del år på bagen.
Mvh
cnp-vag
-
Kildevang
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
- Geografisk sted: Slagelse
- Been thanked: 1 time
grunden til jeg har købt en ny, er at den er siddet flad i den side hvor man stiger ud, så for ikke at få ødelagt betrækket, som på min tidligere kabine, så har jeg købt en ny!
men den koster omkring 500 - 550 plus moms i Tyskland.
men er ikke sikkert! det er da stadig i den billige ende!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
-
cnp-vag
- Nyt medlem
Prisen i Tyskland er €86 inkl. moms.kinky skrev:grunden til jeg har købt en ny, er at den er siddet flad i den side hvor man stiger ud, så for ikke at få ødelagt betrækket, som på min tidligere kabine, så har jeg købt en ny!
Prisen i Danmark er DKK 735 plus moms.
Efter at have skiftet skummet i ryggen på førersædet ærger jeg mig en lille smule over ikke at have gjort det for længe siden. Sædet føles simpelthen som nyt.
Mvh
cnp-vag