Opgradering af sæder i VW ID.3

Låst
Brugeravatar
dklap
Nyt medlem
Indlæg: 297
Tilmeldt: 18. sep 2019, 21:22
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 160 times
Been thanked: 212 times

Opgradering af sæder i VW ID.3

Indlæg af dklap » 4. jun 2023, 21:20

Jeg har i noget tid kigget lidt efter nogle brugte ErgoActive forsæder til min ID.3 Pro Performance, det er dog virkelig svært at finde nogle.

Det er ikke fordi jeg ligefrem sidder dårligt i dem jeg har nu, og finder jeg ikke nogle andre, kan jeg sagtens leve med dem. Jeg fik for nyligt sat en lændestøtte i mit førersæde, det har forbedret komforten en del. Faktisk så meget, at jeg næsten havde droppet idéen om at finde andre sæder.

Det var lige indtil jeg havde en ID.5 som lånebil i løbet af denne uge. Den havde elektrisk indstillelige ErgoActive sæder med memory, lændestøtte, massage og udtræk ved lårene. Må bare erkende at man sad virkelig godt i dem og derfor er jagten igen gået ind.


Det store problem med at finde nogle brugte, er jo nok, at der kun er kasseret meget få biler endnu. Det skal nok næsten være fra en der har været i et uheld. Har set et par indtil videre, men de var fra en UK bil, hvilket vist skulle give problemer (selvom tingene umiddelbart sidder de samme steder som på sæder i danske biler).

I den tid jeg har kigget efter andre, har det været på eBay, diverse sider med autodele og Google søgning.

1. Overser jeg nogle oplagte steder at kigge?

2. Og kunne der var sæder fra andre biler der passer i en ID.3? Vil sæder fra ID.4 og 5, eller noget helt andet f.eks. passe?


At skifte bil er ikke et tema. Er generelt virkelig glad for bilen og værditabet ville desuden blive for stort lige nu. Tænker jeg vil beholde den i minimum et par år endnu.


Her en kort gennemgang af sæderne:

Dem jeg har i dag:
IMG_8731.jpeg
IMG_8731.jpeg (272.16 KiB) Vist 1635 gange

Og her den elektriske version af dem jeg har. Ville klart være den nemmeste løsning, da jeg så slipper for at skifte bagsæder. Dog har de ikke memory, og de ser heller ikke lige så lækre ud som de nyere (i Alcantra):

IMG_0305.jpeg
IMG_0305.jpeg (300.63 KiB) Vist 1635 gange

Og her sæderne ligesom den ID.5 jeg lånte:

IMG_0307.png
IMG_0307.png (1.06 MiB) Vist 1635 gange

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3205 times
Been thanked: 4540 times

Re: Opgradering af sæder i VW ID.3

Indlæg af HansH » 16. nov 2023, 07:53

Det videre forløb er beskrevet her - viewtopic.php?p=1904552#p1904552
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Låst

Tilbage til "Interiør"