Ombetrækning af læderrat - VW Tiguan

Besvar
ReneMichael
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 4. apr 2019, 15:11
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ombetrækning af læderrat - VW Tiguan

Indlæg af ReneMichael » 21. feb 2022, 21:55

Kære alle
I forbindelse med køb af VW Tiguan overvejer jeg, at få rattet ombetrukket således det fremstår med perforeret læder på siderne for at give et mere sportslig look samt få fornemmelse af ny bil.

Jeg har set nogle steder i Tyskland, som kan gøre det - men ulempen er, at man skal sende eget rat afsted eller de finder tilsvarende rat og ombetrækker og sender dette til én, hvorefter man skal ombygge rat med knapper og airbag. Jeg er lidt nervøs ved denne del af processen, idet ombytningsrat kan indeholde fejl på assistent systemer, og man skal finde en god bilsnedker som kan lave ombygningen. Det ser dog egentlig fint ud - se evt. på meinlenkrad.de. Er der nogle, som har erfaringer med at gøre dette via Tyskland ? Prisen ligger på ca. EUR 300 - som lyder meget fair.

Alternativt kunne man også finde en saddelmager i Danmark - er der nogle som har erfaringer hermed? Gerne i Jylland/Østjylland?

Ønske til ombetrækning er vist på vedlagte billeder.

På forhånd tak
Vedhæftede filer
Rat efter.JPG
Rat efter.JPG (109.97 KiB) Vist 1966 gange
Rat før.JPG
Rat før.JPG (92.74 KiB) Vist 1966 gange

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Ombetrækning af læderrat - VW Tiguan

Indlæg af diskoboy » 21. feb 2022, 23:18

Altså det tager ikke mange sekunder at ombytte rat og få det til at virke efterfølgende.

Har skiftet knapper og ledningsnet i rat mange gange

… men hvorfor ikke bare skifte til de nye typer rat? De er da 100 gange federe den de gamle (hvis du spørger mig)

https://www.netcarshow.com/volkswagen/2 ... per_0b.htm
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

ReneMichael
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 4. apr 2019, 15:11
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ombetrækning af læderrat - VW Tiguan

Indlæg af ReneMichael » 21. feb 2022, 23:46

Lyder meget som, at du har max. styr på det .. jeg må finde en VAG evangelist som kan hjælpe. Kan se der er VAG-Service DK i Horsens. Han kan sikkert hjælpe.

De nye rat er også fede - syntes dog det går bedst at finde noget som passer til modellen. R-line udgaven er bestemt også en mulighed - det er også fedt sportsrat.

PS. - fedt med HUD på en Touran :-)
Vedhæftede filer
Rat_R-line.jpg
Rat_R-line.jpg (130.98 KiB) Vist 1951 gange

Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Indlæg: 1661
Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Ombetrækning af læderrat - VW Tiguan

Indlæg af Prodigy » 20. aug 2022, 12:23

Jeg kunne godt bruge et nyt rat og airbag til min 2015 amarok, er der nogen der kan anbefale et sted hvor man kan finde dette til andre priser end hos VW? 😉
Medlem siden: 2003/05/14

Hallas
Medlem
Indlæg: 1086
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 492 times
Been thanked: 238 times

Re: Ombetrækning af læderrat - VW Tiguan

Indlæg af Hallas » 20. aug 2022, 12:26

Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

Besvar

Tilbage til "Interiør"