Fartpilot og Fladbundsrat i en A6 4G

Besvar
Soeren Navntoft
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 14. apr 2013, 16:04
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Fartpilot og Fladbundsrat i en A6 4G

Indlæg af Soeren Navntoft » 14. sep 2022, 10:16

Hej Folkens

Jeg har købt mig en Audi A6 2.0 TDI 177 hk multitronic.
Til min store overraskelse var der ingen fartpilot i bilen, så her må jeg ud i en eftermontering.
Audi skal have 7600 kr. for at eftermontere det, og umiddelbart er det fordi der skal ny ratkrans i også.
Jeg tænker der er lidt kodning efterfølgende, som gør det lidt besværligt at udføre det selv. Jeg har selv VCDS (Kina), men kan ikke umiddelbart finde noget på hvor meget der skal gøres efter montage af ny ratkrans og fartpilot. Er der nogen der ved noget om dette?

Jeg tænker at jeg vil skifte mit rat ud i samme forbindelse, da det er pt. er 4 egers rat med multifunktion som sidder i. Der er jeg selvfølgelig ude efter et s-line fladbundsrat.. Kan se Naviparts sælger et https://naviparts.dk/collections/a6-4g/ ... 0648296966

Andre steder man kan købe det til en bedre pris? Evt. et rat som ikke er beregnet til facelift?

Nogen der har erfaringer med udskiftning af rat i en A6 4G? Noget jeg skal være opmærksom på angående airbaggen? Skal det kodes?
Hvad med paddleshifts på multitronic, kan det laves så det virker? (Umiddelbart har jeg ikke det store behov for at få det, men hvis det er forholdsvis ligetil, så er det da en fin feature at have) ;)
IMG_3795.JPG
IMG_3795.JPG (339.92 KiB) Vist 1157 gange

Besvar

Tilbage til "Interiør"