Optik spørgsmål for A3 Sportback fra 2008-2009

Besvar
CTR
Helt nyt medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Optik spørgsmål for A3 Sportback fra 2008-2009

Indlæg af CTR » 13. maj 2011, 16:42

Hej,

Jeg har været heldig at erhverve mig en A3 Sportback Ambition 2.0 TDi fra ultimo 2008 (uden xenon) - tror den kaldes 8PA?
Den ligner på en prik den sidste nye udgave bortset fra kromlisten ved tågelygterne.

Den skal nu til maleren i næste uge og have lavet lidt lækkerier, men jeg har også tænkt på nogle ændringer ved lygterne.
Håber der er nogen som kan være lidt behjælpelige med mine spørgsmål.

1. Skal forkofangeren afmonteres, for at kunne skifte pærerne?

2. Er der nogen som har erfaringer med at montere uoriginalt xenon - hvad synes I?

3. Har kigget på brugte og helt originale forlygter til xenon på Ebay i Tyskland - men priserne varierer rigtig meget (?). Kan jeg købe et sæt brugte uden elektronikken, som medfølger på nogle af dem - og så montere uoriginalt xenon på de originale xenonlygter? Eller er der en faldgrube, siden nogle af dem er så billige? (Jeg ved godt det ikke bliver lovligt)

4. Hvis det kan lade sig gøre at udskifte de almindelige lygter med brugte (men originale) xenonlygter, skal der så ændres på noget kabelværk, for at de vil fungere korrekt med den indbyggede LED stribe?

Tusind tak til dem, som gider være behjælpelig med at svare... ;) ;) ;)
Jeg er ny i Audi universet...

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 72 times
Been thanked: 572 times

Re: Optik spørgsmål for A3 Sportback fra 2008-2009

Indlæg af Realtor » 13. maj 2011, 16:50

1. Du kan sikkert godt skifte pære, men forvent det er en gang PITA (PainInTheAss) og ikke lige tager 15min.
2. Uorig. holder ikke, specielt ikke hvis du har std. parabol lygter. Det ser billigt ud, og lyset er ikke bedre, og det er lidt facepalm på en så ny bil.
3. Du kan sikkert godt, men det bliver noget makværk at montere uorig. xenon i en xenon lygte. Så hellere bid i det sure æble og smid det som det koster 1. gang, det vil du også blive mest glad for, især ved gensalg.
4. Det kan godt lade sig gøre, men skal sikkert bare kodes. Kontakt evt. watcher herinde fra, han kan klare opgaven, og kan da huske han havde et sæt lygter til salg for ikke så længe tid siden.
Audi E-tron 55

Besvar

Tilbage til "Lys/Lygter"