Er lidt irriteret over at de standard forlygter der sidder kører med Osram H15 pærer som dagskørelys og lang lys, nu er en af pærene sprunget i dagskørelyset... og det er åbenbart kun Osram der laver dem og sælger dem til overpris
Eftermontere Golf 6 Xenon
- Mortenr
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Eftermontere Golf 6 Xenon
Hvis man nu købte et sæt originale Xenon forlygter på ebay, så kan jeg se at mange af dem bliver solgt uden ballast og pærer. Så lyder mit spørgsmål på, om man kan købe et sæt "billige" uorg. xenon pære/ballast sæt, og montere det i dem istedet. Og hvis man kan, hvad så med stik o.s.v. ??? Min er jo født med parabol lygter, og går udfra at stikkene ikke er de samme til min som hvis den var født med xenon. Det hele skulle jo gerne stadig virke, kort og lang lys, blink og position
Er lidt irriteret over at de standard forlygter der sidder kører med Osram H15 pærer som dagskørelys og lang lys, nu er en af pærene sprunget i dagskørelyset... og det er åbenbart kun Osram der laver dem og sælger dem til overpris
MVH. Morten R
Audi A3 Limousine 35TDI S-line S-tronic 2020
VW Golf 2 GTI 16V 1991
VW Golf 2 GTI 16V 1991
- diskoboy
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 339 times
Re: Eftermontere Golf 6 Xenon
Hvis man skal eftermontere xenon skal det laves ordenligt! (gætter på du også laver dine ting på arb. efter reglerne osv?)
Tror ikke ballasterne laves uorginalt, men du kan finde d1s, d3s xenon pærer på eBay til næsten ingen penge (men så står der nok heller Osram elle Philips på).
Husk ved lovligt xenon skal du også have niveauregulering (kufatec sælger til 3600 kr mener jeg) + lygtespul (kofanger 1000 kr + stumper ca 800 kr + evt maling)
Derudover kan det sagtens være at centralelektronikken skal skiftes eftersom den ikke understøtter xenon (ca 1000 kr herinde)
Desuden skal du have et halogen->xenon stik imellem (sælges også hos kufatec / 200 kr mener jeg) da halogen lygten har et 8 eller 12 pol stik (kan ikke huske) og xenon er 14 pol.
Tror ikke ballasterne laves uorginalt, men du kan finde d1s, d3s xenon pærer på eBay til næsten ingen penge (men så står der nok heller Osram elle Philips på).
Husk ved lovligt xenon skal du også have niveauregulering (kufatec sælger til 3600 kr mener jeg) + lygtespul (kofanger 1000 kr + stumper ca 800 kr + evt maling)
Derudover kan det sagtens være at centralelektronikken skal skiftes eftersom den ikke understøtter xenon (ca 1000 kr herinde)
Desuden skal du have et halogen->xenon stik imellem (sælges også hos kufatec / 200 kr mener jeg) da halogen lygten har et 8 eller 12 pol stik (kan ikke huske) og xenon er 14 pol.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
- Mortenr
- Aktiv medlem
Ja jeg ved godt at det ikke er den helt korrekte løsning, det var mere om det kunne lade sig gøre at lave. Man kan jo købe billige kina forlygter og montere et uorg. kina xenon i dem uden at skulle skifte centralelektronikken. Så tænkte jeg bare om man mon kunne smide de fine org. xenon lygter på, og få dem til at fungere uden alt det andet. Jeg ved godt at det ikke er den ultimative løsning, men bare en tanke. Jeg har forresten lygtespul på. 
MVH. Morten R
VW Golf 2 GTI 16V 1991
VW Golf 2 GTI 16V 1991
-
RIX
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 365 times
- Been thanked: 104 times
de stik/kabler til forlygterne er med i sættet som maks koster 349 eurodiskoboy skrev:Hvis man skal eftermontere xenon skal det laves ordenligt! (gætter på du også laver dine ting på arb. efter reglerne osv?)
VH:
- Golf VI
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Been thanked: 0
http://www.conrad.com/OSRAM-H15-HALOGEN ... 45_0315011
Nu er jeg ikke klar over. Hvad det koster at få sådan en pære sendt med posten, men så dyrt er det nu heller ikke.
Nu er jeg ikke klar over. Hvad det koster at få sådan en pære sendt med posten, men så dyrt er det nu heller ikke.
Golf VI. TSI 1,4. Hk.160. DSG. År 2010. Ca. Km.83.000.
Polo Style 1,6 Hk.105. År.2007. Ca. Km. 100.000.
- Mortenr
- Aktiv medlem
dit link virker ikke 
MVH. Morten R
VW Golf 2 GTI 16V 1991
VW Golf 2 GTI 16V 1991
- Golf VI
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Been thanked: 0
Nå nå da da -Mortenr skrev:dit link virker ikke
http://www.conrad.com/websale7/?Ctx=%25 ... =osram+h15
Golf VI. TSI 1,4. Hk.160. DSG. År 2010. Ca. Km.83.000.
- Springtosse
- Nyt medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- Geografisk sted: Midt på Sjælland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontakt:
Man kan altså godt finde lygterne med alt. Ellers ved jeg der er nogle herinde som kan skaffe dem..
Og så det sæt fra kufatec. Så burde det kører... 
Det kan jeg fortælle dig om et par uger når jeg får monteret mit sæt..
Det kan jeg fortælle dig om et par uger når jeg får monteret mit sæt..
Golf 6 TDI 140 HK, DSG,
Eftermonteret : RNS510, BT, MDI, Helix PP52DSP,Helix PP 7S-D, GTI rat med Skiftepads. Webasto Thermo top C med TC3 GSM. LED baglygter. Xenon forlygter med Kurvelys
Webasto service center
Kik forbi Ofelia autoteknik
Vi er også på facebook, kik forbi og like den gerne https://www.facebook.com/pages/Ofelia-A ... 23?fref=ts
http://www.ofeliaautoteknik.dk
Eftermonteret : RNS510, BT, MDI, Helix PP52DSP,Helix PP 7S-D, GTI rat med Skiftepads. Webasto Thermo top C med TC3 GSM. LED baglygter. Xenon forlygter med Kurvelys
Webasto service center
Kik forbi Ofelia autoteknik
Vi er også på facebook, kik forbi og like den gerne https://www.facebook.com/pages/Ofelia-A ... 23?fref=ts
http://www.ofeliaautoteknik.dk