xenon passat 3bg
-
luffe30
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
xenon passat 3bg
hej jeg har købt en passat 3bg fra 2001 hvor der org. xenon på. men jeg vil gerne ha bi-xenon monteret, findes det org. eller hvordan laves dette? påforhånd tak
- Ice Fox
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Vejle Amt..
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 47 times
Re: xenon passat 3bg
Så vidt jeg ved, så er bixenon lang og kort lys i en pære..
Hvis du i dag har lang og kort lys i en pære, kan du få dette i xenon..
Men er det lang og kort lys i hver sin pære.. Så skal du have 2 pære til xenon også..
Og hvis du allerede nu har xenon på, er det bare at skifte pærerne ud med en xenonpære..
Ret mig endelig hvis jeg har taget fejl..
Hvis du i dag har lang og kort lys i en pære, kan du få dette i xenon..
Men er det lang og kort lys i hver sin pære.. Så skal du have 2 pære til xenon også..
Og hvis du allerede nu har xenon på, er det bare at skifte pærerne ud med en xenonpære..
Ret mig endelig hvis jeg har taget fejl..
- Tonny
- Admin
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 736 times
En 3BG med org xenon har 1 xenonpære og så en klap funktion til det lange lys. Det er da helt optimalt, fungerer dit ikke sådan?luffe30 skrev:hej jeg har købt en passat 3bg fra 2001 hvor der org. xenon på. men jeg vil gerne ha bi-xenon monteret, findes det org. eller hvordan laves dette? påforhånd tak
-
luffe30
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
det lange lys sidder i en pære for sig selv, kan man bare skifte den ud til xenon? eller skal man skifte hele lygten jeg har set at hella har en lygte til bi-xenon.
er der nogen der ved om der er lavet bi-xenon org på en passat 3bg?
- Tonny
- Admin
Jeg mener kun der er bi xenon til sådan en. Den ekstra pære er en sikkerhed for at hvis du kører uden lys (som man gjorde i tyskland) og vil bruge overhalingsblinket.luffe30 skrev:det lange lys sidder i en pære for sig selv, kan man bare skifte den ud til xenon? eller skal man skifte hele lygten jeg har set at hella har en lygte til bi-xenon.
Når du har tændt for xenon lyset og blænder op, giver det så ikke et stort KLAK fra lygten og så ændrer xenon lyskeglen sig?
- mart!n
- Aktiv medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 20 times
- Kontakt:
Selv om du har xenon i begge paraboler bliver det ikke til bi-xenon.luffe30 skrev:det lange lys sidder i en pære for sig selv, kan man bare skifte den ud til xenon? eller skal man skifte hele lygten jeg har set at hella har en lygte til bi-xenon.
Bi-xenon fungerer ved at når du tænder det lange lys (som er en alm. halogenpære) så slår der som Tonny skriver en klap op inde bag linsen i xenonparabolen som så "assisterer" det lange lys så du får et bedre lysudbytte.
At smide langt lys i langt lys parabolerne vil jeg aldrig anbefale. Jeg har haft det og det ta'r alligevel et stykke tid fra du har tændt det lange lys til xenonpæren er varmet op til at lyse optimalt på eftermonteringskits.
Desuden vil det ikke fungere ordenligt når du blinker med det lange lys f.eks hvis du vil bede nogen flytte sig på motorvejen eller møder andre med langt lys på osv. for det er ikke sikkert de vil tænde ordenligt ved korte blink.
Her er en lille video der viser hvad bi-xeon går ud på:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hrNiCVmn2ko[/youtube]
Men det burde der vist være på din som Tonny også skriver...
-
RIX
- Meget aktiv medlem
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 365 times
- Been thanked: 104 times
i er helt galt på den det er en gammel 3bg,der bliver snakket om skal du have bi xenon hedder det w8 lygter der er 2 xenon i hver side og det er plug and play
vw er dog gået bort fra sådan et system da langlys pære lige skal varme op,og det kan ses
jeg er nok 90% sikker på der ikke er en klap funktion i de lygter,har lige tjekke der er klap funktion kan jeg se,men kan huske man satte dem på fra w8 da der var 2 de linser,man kan pt ikke lige finde de billeder
VH:
vw er dog gået bort fra sådan et system da langlys pære lige skal varme op,og det kan ses
jeg er nok 90% sikker på der ikke er en klap funktion i de lygter,har lige tjekke der er klap funktion kan jeg se,men kan huske man satte dem på fra w8 da der var 2 de linser,man kan pt ikke lige finde de billeder
VH:
- Tonny
- Admin
Forskellen på W8 xenon og alm xenon er så vidt jeg husker kun at der er røgfarvet glas i W8 modellen.RIX skrev:i er helt galt på den det er en gammel 3bg,der bliver snakket om skal du have bi xenon hedder det w8 lygter der er 2 xenon i hver side og det er plug and play![]()
vw er dog gået bort fra sådan et system da langlys pære lige skal varme op,og det kan ses![]()
VH:
-
RIX
- Meget aktiv medlem
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 365 times
- Been thanked: 104 times
kan se der er et andet part nummer i etka
men på mobile fåes de både klar og mørk