Jeg har for ca. en måned siden købt en G7 med Bi-xenon og kurvelys, hvor jeg synes at nærlyset er meget kort. Jeg har svært ved at vurdere om det bare er sådan det skal være, eller om der faktisk er noget galt? Måske i kan være med til at vurdere om at det er noget jeg bør for gjort noget ved.
Men nærlyset lyser kun ca. 30 meter frem, og lyser nærmest ikke skilte eller kantpæle op. Hvilket irritere mig en del da det er sådan, at hvis jeg holder ved en kantpæl, så kan jeg kun ane den næste kantpæl 100meter længere fremme på vejen. Det har jeg taget et par billeder af som kan ses nedenfor, et med nærlys og et med langt lys.
Grunden til at det irritere mig rigtig meget er at jeg lige kommer fra en G6 med almindelige parabol lytgter og her havde jeg slet ikke denne fornemmelse af at mangle lys når kun nærlyset var tændt.
Golfen er kun lige er kommet ud af fabriksgarantien (7. marts) og hvis der nu er noget galt som jeg skal have repareret, tror i så bare det er ærgerligt?
Har læst lidt om at det måske kunne være en nivelleringssensor som kan være skadet, hvis det skulle være den hvordan tjekker jeg så det?
Derudover er bilen blevet sænket før mit ejerskab, men jeg er ikke klar over lygterne er blevet tjekket og justeret efter dette.
J
@Dub_Collective