G7 Bi-Xenon pludselig dårligt ?

Besvar
lassebm
Nyt medlem
Indlæg: 121
Tilmeldt: 12. jun 2009, 13:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

G7 Bi-Xenon pludselig dårligt ?

Indlæg af lassebm » 18. dec 2019, 14:50

Jeg synes her indenfor den sidste måneds tid, at xenon lygterne, især nærlyset er blevet helt utroligt ringe! Jeg ved ikke helt om problemet er gældende også for fjernlyset, da jeg sjældent har mulighed for at bruge det.
Bilen har kørt knap 140.000 pt., og har fået skiftet i hvert fald den ene pære i forbindelse med et uheld for ~ 3 års tid siden ~ 90-100.000 km'ish.

En smule frustrende, når jeg altid har synes lyset har været helt eminent. :D

Jeg kan læse i bl.a.: viewtopic.php?t=119734 at pærene kan brænde ud, eller der måske skal noget justering ting?

Og har også læst, på lidt ældre audier, at DE linsen vist var blevet mat med tiden? :?

Nogen der har nogen ideer til om det kan være det ene eller det andet? Bare at prøve at købe et par nye pære, er sku lidt en dyr test synes jeg. Alternativt, kan VW få den ind hvilket selvfølgelig også er en ret så bekostelig affære.
VW Golf 7 2.0 TDI DSG R Line ( Reflex Silver )

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 226 times
Been thanked: 645 times

Re: G7 Bi-Xenon pludselig dårligt ?

Indlæg af VWAU » 18. dec 2019, 15:57

En Xenon-pære kan umuligt lyse som den skal med de driftstimer din bil har - så nye pærer.
Når en Xenon-pære holder op med at lyse, er lysudbyttet faldet til 20 - 30% af det oprindelige. En Halogen brænder ud når lysudbyttet er faldet til 90%. Da faldet i lysudbytte er så stort skal man ALTID skifte begge pærer samtidig.

Besvar

Tilbage til "Lys/Lygter"