Hejsa
Jeg har lige fået en ny xenon forlygte på min bil i forbindelse med en påkørsel og kan nu se at der er forskel i lysstyrken på den nye og gamle. Kan man tage den gamle lygte af og så åbne den så man kan komme til at rense parabolen/ linsen. Den ser meget beskidt ud i forhold til den nye?
Der er nye pærer i begge lygter.
Bilen er en A3´er 8L fra 2001
Xenon lygte, kan den vaskes/ renses??
-
jacobniell
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
Anders D
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: København
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 190 times
Re: Xenon lygte, kan den vaskes/ renses??
Det er nok nærmere glasset der er "sandblæst".
Da jeg på et tidspunkt frontskadede min gamle bil i den ene side var den modsatte side uskadt mht. lygten.
Der skiftede værkstedet forlygterne i par netop pga. det du beskriver. Det var dog en forsikringssag og ikke noget jeg selv bestemte.
Da jeg på et tidspunkt frontskadede min gamle bil i den ene side var den modsatte side uskadt mht. lygten.
Der skiftede værkstedet forlygterne i par netop pga. det du beskriver. Det var dog en forsikringssag og ikke noget jeg selv bestemte.
-
jacobniell
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Det overvejede jeg også selv lidt indtil jeg kiggede ind på selve linsen, den ser helt mat ud iforhold til den nye, så jeg tror selv at der vil være meget at hente ved bare at få den renset, men naturligvis er glasset jo blevet lidt sandblæst fra de sidste 9 års kørsel.
Jeg ville nu heller ikke tøve så meget med at købe en ny lygte hvis ikke jeg vidste hvad en ny koster
Jeg ville nu heller ikke tøve så meget med at købe en ny lygte hvis ikke jeg vidste hvad en ny koster
- Gubbi
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
selve lygten er ikke så dyr igen, det er ballasten, ledningsnet og pæren der koster - men de dele har du jo allerede.
dog er det en god ide at begge pærer har kørt lige langt, da der ellers vil være en farveforskel.
gubs
dog er det en god ide at begge pærer har kørt lige langt, da der ellers vil være en farveforskel.
gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!