Xenon i tågelygter
- qasq
- Aktiv medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 10 times
Xenon i tågelygter
Hej.
Overvejer at montere gult xenon i mine tågelygter, er der nogen af jer, der ved om det kan lade sige gøre? Bil; Golf V.
Lad os sige at man fandt et xenon kit somewhere og smed det i, ville det så virke?
Jeg går ikke ud fra der er noget der skal kodes, efter som det aldrig har været en original mulighed.
MVH Anders
Overvejer at montere gult xenon i mine tågelygter, er der nogen af jer, der ved om det kan lade sige gøre? Bil; Golf V.
Lad os sige at man fandt et xenon kit somewhere og smed det i, ville det så virke?
Jeg går ikke ud fra der er noget der skal kodes, efter som det aldrig har været en original mulighed.
MVH Anders
Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI
- mart!n
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 20 times
- Kontakt:
Re: Xenon i tågelygter
Hvor vil du finde gule xenon kits henne?
Og nu mener jeg xenon kits med ballast und alles... Ikke bare de såkaldte xenon look halogenpærer.
Og nu mener jeg xenon kits med ballast und alles... Ikke bare de såkaldte xenon look halogenpærer.
- diskoboy
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 339 times
Der er en grund til at det aldrig har været en mulighed......qasq skrev: Jeg går ikke ud fra der er noget der skal kodes, efter som det aldrig har været en original mulighed.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
- qasq
- Aktiv medlem
Man kan godt få 3.000K xenon pære som er gule / (grønlige).mart!n skrev:Hvor vil du finde gule xenon kits henne?
Prøv en hurtig google søgning på 3000k xenon.
Måske, måske ikke, der har nok siddet nogen og lavet en cost benefit analyse på om det var noget folk gad betale for...diskoboy skrev:Der er en grund til at det aldrig har været en mulighed......qasq skrev: Jeg går ikke ud fra der er noget der skal kodes, efter som det aldrig har været en original mulighed.
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 1347 times
- Kontakt:
Xenon i tågelygter
Bar husk modstande da det sikkert vil melde fejl i dine tågelys...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
- qasq
- Aktiv medlem
Tjek, jeg giver det et skud og ser hvordan resultatet bliver.Watcher@CarTrends.dk skrev:Bar husk modstande da det sikkert vil melde fejl i dine tågelys...
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Måske det mere er noget med at der ikke er plads til en xenonpære med automatisk niveau regulering i tågelygterne og det derfor kommer til at blænde af helvede til når du laver tricket og skærer i parabolerne...qasq skrev:Måske, måske ikke, der har nok siddet nogen og lavet en cost benefit analyse på om det var noget folk gad betale for...
Hvis du gerne vil have gult lys så sæt folie på i stedet og tænk på dine medtrafikanter
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
- qasq
- Aktiv medlem
Nu vil jeg ikke ligge skjul på at jeg havde tænkt de skulle fungere som kørelys om dagen, så du har helt klart en pointe omkring at de måske kommer til at blænde. Det dur naturligvis ikke.kimhemm skrev:Måske det mere er noget med at der ikke er plads til en xenonpære med automatisk niveau regulering i tågelygterne og det derfor kommer til at blænde af helvede til når du laver tricket og skærer i parabolerne...qasq skrev:Måske, måske ikke, der har nok siddet nogen og lavet en cost benefit analyse på om det var noget folk gad betale for...
Mht. snakken omkring fabriks montering, mener jeg ikke niveau regulering burde være nødvendigt, da tågelygter vel som udgangspunkt kun er tiltænkt dårlig sigtbarhed.
- qasq
- Aktiv medlem
Okay så er der bestilt og monteret, og jeg er som udgangs punkt godt tilfreds.
De blænder ikke, selvom det ser lidt voldsomt ud på billederne, og har den farve jeg ønskede.
Der kom som Watcher forudså en fejl op, idet computeren laver pære tjek lige efter der kommer tænding på bilen (det kan heldigvis slås fra).
Jeg har dog stadig et problem, at det ikke er altid begge pærer tænder. For det meste er det kun den ene og kun hvis de er "kolde" eller har været slukket længe.
Det er forskelligt hvilken af de 2 der ikke tænder, nogle gang begge, men for det meste tænder de.
Idéer modtages gerne...
Her et par billeder. (linsen på min telefon er ret ridset, så der kommer lige lidt ekstra genskær)
1. billede er mest for at illustrere farven.
De blænder ikke, selvom det ser lidt voldsomt ud på billederne, og har den farve jeg ønskede.
Der kom som Watcher forudså en fejl op, idet computeren laver pære tjek lige efter der kommer tænding på bilen (det kan heldigvis slås fra).
Jeg har dog stadig et problem, at det ikke er altid begge pærer tænder. For det meste er det kun den ene og kun hvis de er "kolde" eller har været slukket længe.
Det er forskelligt hvilken af de 2 der ikke tænder, nogle gang begge, men for det meste tænder de.
Idéer modtages gerne...
Her et par billeder. (linsen på min telefon er ret ridset, så der kommer lige lidt ekstra genskær)
1. billede er mest for at illustrere farven.
- Vedhæftede filer
-
- IMG_2852[1].JPG (169.2 KiB) Vist 1662 gange
-
- IMG_2855[1].JPG (168.05 KiB) Vist 1662 gange
-
- IMG_2865[1].JPG (181.98 KiB) Vist 1662 gange
- mart!n
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Køge
- Been thanked: 20 times
- Kontakt:
Det er fordi de ikke for spænding nok begge to... Troede faktisk kun det var problem på ældre biler. Men åbenbart ikke. Ved ikke hvad din Golf siger til hvis der kommer et arbejdsrelæ på med strøm direkte fra batteriet..?!qasq skrev:Jeg har dog stadig et problem, at det ikke er altid begge pærer tænder. For det meste er det kun den ene og kun hvis de er "kolde" eller har været slukket længe.
Idéer modtages gerne...
- DeCain
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Arden, Nordjylland
- Been thanked: 3 times
- Kontakt:
De skulle lige være lidt mere orange, og så skal du have kodet US lys i blinklyset. Så er den top Dollaarrh!! 
Skoda Karoq 1.6 TDI
TIDLIGERE GOLF 2 3.0 VRSÆÆÆJS
TIDLIGERE GOLF 2 3.0 VRSÆÆÆJS
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Kontakt:
Der skal være regulering på xenon lygter da de netop er skarpere end normalt og det derfor er vigtigt det ikke blænder. Hvis fabrikkerne kunne lave det lovligt kunne du være ganske sikker på at det var lavet på de dyrere bilerqasq skrev:Nu vil jeg ikke ligge skjul på at jeg havde tænkt de skulle fungere som kørelys om dagen, så du har helt klart en pointe omkring at de måske kommer til at blænde. Det dur naturligvis ikke.kimhemm skrev:Måske det mere er noget med at der ikke er plads til en xenonpære med automatisk niveau regulering i tågelygterne og det derfor kommer til at blænde af helvede til når du laver tricket og skærer i parabolerne...qasq skrev:Måske, måske ikke, der har nok siddet nogen og lavet en cost benefit analyse på om det var noget folk gad betale for...
Mht. snakken omkring fabriks montering, mener jeg ikke niveau regulering burde være nødvendigt, da tågelygter vel som udgangspunkt kun er tiltænkt dårlig sigtbarhed.
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Kontakt:
Folie på lygterne og halogenpærerqasq skrev:Idéer modtages gerne...
- qasq
- Aktiv medlem
Modtagetkimhemm skrev:Folie på lygterne og halogenpærerqasq skrev:Idéer modtages gerne...
- Ice Fox
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Vejle Amt..
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 47 times
Lige et sidespørgsmål..
Er det ikke noget med at alt lys fremad rettet skal være hvidt eller gult..?
I så fald.. Er det overhovedet lovligt og køre med gult lys i tågelysene..?
Syns det ser fedt ud.. Men kom bare til at tænke på om det overhovedet er lovligt.. Jeg er ikke reglrytter overhovedet.. Ku fint ha fundet på det selv.. Men det var bare lige en tænke tanke jeg fik da jeg så billederne..
Er det ikke noget med at alt lys fremad rettet skal være hvidt eller gult..?
I så fald.. Er det overhovedet lovligt og køre med gult lys i tågelysene..?
Syns det ser fedt ud.. Men kom bare til at tænke på om det overhovedet er lovligt.. Jeg er ikke reglrytter overhovedet.. Ku fint ha fundet på det selv.. Men det var bare lige en tænke tanke jeg fik da jeg så billederne..
-
principiarex
- Nyt medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Been thanked: 1 time
- qasq
- Aktiv medlem
Sjovt! Ja!, lige nu står den på værksted med et ødelagt motorophæng...principiarex skrev:Det er da min gamle GTI, er du glad for den ?
Går ud fra du var 1. ejer, eller? (jeg er 3., der var lige én der nåede at have den over vinteren).
-
principiarex
- Nyt medlem
jeg var 2 . ejer, jeg bor i viborg, var det ikke dig der købte den af mig? Underligt med det motorophæng 
- qasq
- Aktiv medlem
Ahh så det var dig jeg købte den af i foråret...? 
-
principiarex
- Nyt medlem
ja det var, jeg har fået mig en scirocco nu, kunne ikke helt undvære bil nr 2, men den kører nu også helt fint.
- qasq
- Aktiv medlem
Verden er lille 
Tillykke med Scirocco’en, det var enlig derfor jeg troede du var første ejer – kan huske du fortalt han lavede samme byt
Ja det er surt med motorophænget, der er noget der kunne tyde på at de ikke har fået boltene spændt ordenligt da der blev skiftet tandrem lige inde du købte den.
Du kan følge sagen udvikling i den her tråd hvis du vil.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=50010
Tillykke med Scirocco’en, det var enlig derfor jeg troede du var første ejer – kan huske du fortalt han lavede samme byt
Ja det er surt med motorophænget, der er noget der kunne tyde på at de ikke har fået boltene spændt ordenligt da der blev skiftet tandrem lige inde du købte den.
Du kan følge sagen udvikling i den her tråd hvis du vil.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=50010
-
principiarex
- Nyt medlem
hold da kæft det ser vildt ud, det kunne godt tyde på at værkstedet har nosset i det, jeg håber ikke du får nogen problemer med sølvsten, de plejer at være meget samarbejdsvillige. Jeg har ikke mærket noget til det, men det er noget der er kommet inden for de sidste km? Håber du får styr på det og ikke selv skal betale.
- qasq
- Aktiv medlem
En hurtig video til de interesserede.
http://www.youtube.com/watch?v=mIZUlbT540E&hd=1
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mIZUlbT540E&hd=1[/youtube]
-
principiarex
- Nyt medlem
- Ice Fox
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Vejle Amt..
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 47 times
Går de fra at være gule til grønne tilbage til gul..? Hvilken farve er 3000K ? Syns den er lidt forvirrende når den skifter imellem farverne.. Men fedt ser det ud..qasq skrev:En hurtig video til de interesserede.
- qasq
- Aktiv medlem
Ja, lavede en meget fair aftale med Sølvsten hvor de fik bilen over, og lavede den uden betaling. (det er beskrevet lidt mere detaljeret i den anden tråd)principiarex skrev:Har du fået lavet bilen?
Jep de er kun grønne i opvarmningsfasen. 3000k er gult.Ice Fox skrev:Går de fra at være gule til grønne tilbage til gul..? Hvilken farve er 3000K ? Syns den er lidt forvirrende når den skifter imellem farverne.. Men fedt ser det ud..
@Dub_Collective