Golf VI - bluetooth

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
ppd77
Helt nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf VI - bluetooth

Indlæg af ppd77 » 31. mar 2009, 18:34

Hej!

Nogle som har fået lavet komplet bluetooth installation i deres Golf VI?? Og i så fald, er det bare noget som spiller?? Går lidt og overvejer at få det monteret...

Mikelux
Nyt medlem
Geografisk region: Tyskland
Geografisk sted: Luxembourg
Been thanked: 20 times

Re: Golf VI - bluetooth

Indlæg af Mikelux » 31. mar 2009, 20:19

ppd77 skrev:Hej!

Nogle som har fået lavet komplet bluetooth installation i deres Golf VI?? Og i så fald, er det bare noget som spiller?? Går lidt og overvejer at få det monteret...
Jeg gaar ud fra at du mener deres Bluetooth premium pakke ?

ppd77
Helt nyt medlem

Indlæg af ppd77 » 1. apr 2009, 08:03

Tjaah...det er jo så lige spørgsmålet. Kan se på VW's side at den koster 10-11 kilo, men det jeg har fået tilbudt kostede kun 3800. Har dog Higline udgaven, så knapper osv. er tilstede på rattet.

Brugeravatar
strandgaard
Medlem
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ebeltoft
Been thanked: 3 times

Indlæg af strandgaard » 4. apr 2009, 10:39

Jeg har monteret et originalt Skoda BT interface i en Golf 6 Highline - og det spiller maks. Styring via telefonknappen på rattet, informationer i MFA displayet og styring via RNS-510 hvis du har sådan en monteret.

Send mig en e-mail, så kan jeg fortælle mere.
Jan Strandgaard
The only real wisdom is knowing you know nothing
2025 Skoda Enyaq Coupe 85
2020 VW eGolf

Brugeravatar
Mortenr
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland
Been thanked: 4 times

Indlæg af Mortenr » 4. apr 2009, 15:45

Er det sådan en fætter her man skal have fat i?
http://cgi.ebay.de/Original-FSE-SKODA-B ... 240%3A1318

Nu har jeg en kammi som har VAGcom, og vi har prøvet at koble den til min Golf VI, men det "lang-kodnings" program/oversætter er bare helt tom. Hvad har du gjort der? det er måske ikke noget problem når man bare skal koble bluetooth på? Jeg skal også have sat en RNS 510 i den på et tidspunkt.
MVH. Morten R
Audi A3 Limousine 35TDI S-line S-tronic 2020
VW Golf 2 GTI 16V 1991

ppd77
Helt nyt medlem

Indlæg af ppd77 » 4. apr 2009, 22:54

Måske dumt spørgsmål, men koder man den op imod et bestemt nummer\telefon når man installerer eller hvordan?? Det går jo ikke den reagerer på alle BT telefoner som kommer i nærheden af bilen..:-) Men hvad så hvis man får en ny telefon?? Kan man så selv kode den om??

Brugeravatar
strandgaard
Medlem

Indlæg af strandgaard » 6. apr 2009, 20:15

Mortenr skrev:Er det sådan en fætter her man skal have fat i?

Nu har jeg en kammi som har VAGcom, og vi har prøvet at koble den til min Golf VI, men det "lang-kodnings" program/oversætter er bare helt tom. Hvad har du gjort der? det er måske ikke noget problem når man bare skal koble bluetooth på? Jeg skal også have sat en RNS 510 i den på et tidspunkt.
Den du linker til vil ikke fungere sammen med rat og instrument i Golf 6 - men du kan stadig styre den fra RNS-510 radioen hvis du har sådan en. Kig efter en A version i stedet for. Den sælger, du linker til har også A-versioner. Jeg har lige modtaget 2 stk fra ham idag. Men bemærk at du skal købe en del småisenkram ekstra for at få det til at spille. Det er det der er nævnt under Nicht Dabei.....

Jeg har ikke haft problemer med at kode modulet. Er din kammis VAG-COM opdateret til seneste version? Den skal være ret ny for overhovedet at kunne håndtere Golf 6
Jan Strandgaard
2020 VW eGolf

Brugeravatar
strandgaard
Medlem

Indlæg af strandgaard » 6. apr 2009, 20:18

ppd77 skrev:Måske dumt spørgsmål, men koder man den op imod et bestemt nummer\telefon når man installerer eller hvordan?? Det går jo ikke den reagerer på alle BT telefoner som kommer i nærheden af bilen..:-) Men hvad så hvis man får en ny telefon?? Kan man så selv kode den om??

Man søger efter bluetooth enheder og laver koblingen fra telefonen - Bluetooth interfacet er synligt for alle, men selvfølgelig kun når der er tænding på bilen.

Så vidt jeg ved kan du have 4 telefoner parret på samme tid, og altså have lagret telefonbøger mm. fra 4 forskellige telefoner. Når du parrer nr. 5 vil nr. 1 blive slettet.
Du kan selvfølgelig kun have en aktiv forbindelse af gangen....
Jan Strandgaard
2020 VW eGolf

Brugeravatar
Mortenr
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Mortenr » 6. apr 2009, 20:51

Kunne jeg evt. få dig til at linke, eller skrive de ting der skal bruges for at det virker, altså med rat, instrument, og RNS 510 radio.
Jeg mener han sagde at han havde hentet det sidste nye, men jeg har sgu ikke så meget forstand på det. Hvor har du købt/downloadet det henne som kan håndtere Golf VI?
strandgaard skrev:
Mortenr skrev:Er det sådan en fætter her man skal have fat i?

Den du linker til vil ikke fungere sammen med rat og instrument i Golf 6 - men du kan stadig styre den fra RNS-510 radioen hvis du har sådan en. Kig efter en A version i stedet for. Den sælger, du linker til har også A-versioner. Jeg har lige modtaget 2 stk fra ham idag. Men bemærk at du skal købe en del småisenkram ekstra for at få det til at spille. Det er det der er nævnt under Nicht Dabei.....

Jeg har ikke haft problemer med at kode modulet. Er din kammis VAG-COM opdateret til seneste version? Den skal være ret ny for overhovedet at kunne håndtere Golf 6
MVH. Morten R
Audi A3 Limousine 35TDI S-line S-tronic 2020
VW Golf 2 GTI 16V 1991

Brugeravatar
strandgaard
Medlem

Indlæg af strandgaard » 7. apr 2009, 09:50

Jeg har et Hex-Can kabel, købt fra Netech.dk - det giver ret til at køre de nyeste versioner af softwaren, som kan downloades her: http://www.ross-tech.com/vcds/download/current.html

Jeg bruger både 805.3 og Beta versionen i flæng. Begge kan håndtere Golf 6.
Jan Strandgaard
2020 VW eGolf

ppd77
Helt nyt medlem

Indlæg af ppd77 » 8. apr 2009, 10:48

strandgaard skrev:
ppd77 skrev:Måske dumt spørgsmål, men koder man den op imod et bestemt nummer\telefon når man installerer eller hvordan?? Det går jo ikke den reagerer på alle BT telefoner som kommer i nærheden af bilen..:-) Men hvad så hvis man får en ny telefon?? Kan man så selv kode den om??

Man søger efter bluetooth enheder og laver koblingen fra telefonen - Bluetooth interfacet er synligt for alle, men selvfølgelig kun når der er tænding på bilen.

Så vidt jeg ved kan du have 4 telefoner parret på samme tid, og altså have lagret telefonbøger mm. fra 4 forskellige telefoner. Når du parrer nr. 5 vil nr. 1 blive slettet.
Du kan selvfølgelig kun have en aktiv forbindelse af gangen....
Tak for svar Strandgaard! Det giver jo mening..:-) Har nu bestemt mig for at jeg vil have det, så nu skal der bare bookes tid på værkstedet...

Toom
Helt nyt medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Vejle
Been thanked: 8 times

Indlæg af Toom » 19. apr 2009, 15:12

Kan en sådan løsning evt. monteres på en Golf 6 med multifunktionsrat og RCD 310 radio'en?

--
Polo GTI 19’

Lillelund
Helt nyt medlem
Geografisk region: Vestjylland

Indlæg af Lillelund » 19. apr 2009, 19:58

Toom skrev:Kan en sådan løsning evt. monteres på en Golf 6 med multifunktionsrat og RCD 310 radio'en?

--
JEP! den konfiguration har jeg netop monteret i vores og det spiller maks.

Det fungerer simplethen så godt med det nye rat ..... set i forhold til min tilsvarende montering i Passaten.

/Johnny

Golf IV 2.0 GTi 2001

Brugeravatar
strandgaard
Medlem

Indlæg af strandgaard » 19. apr 2009, 22:11

Lillelund skrev:
Toom skrev:Kan en sådan løsning evt. monteres på en Golf 6 med multifunktionsrat og RCD 310 radio'en?

--

Det fungerer simplethen så godt med det nye rat ..... set i forhold til min tilsvarende montering i Passaten.

/Johnny
Husk nu at fortælle hvor du købte det :-)
Jan Strandgaard
2020 VW eGolf

Lillelund
Helt nyt medlem

Indlæg af Lillelund » 20. apr 2009, 15:24

strandgaard skrev:
Lillelund skrev:

--

/Johnny
Husk nu at fortælle hvor du købte det :-)
Naturligvis :lol: ....... Strandgaard is the man ;)

Golf IV 2.0 GTi 2001

dah007
Helt nyt medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af dah007 » 26. jun 2009, 11:45

Strandgaard, vil det også virker hvis man får det installeret med RCD310 og senere vil udskifte den med RNS 510.? Og hvad koster det.?

Anders D
Meget aktiv medlem
Geografisk region: København
Has thanked: 92 times
Been thanked: 190 times

Indlæg af Anders D » 26. jun 2009, 12:15

Min har har lige købt en Golf 6, hvori vi har monteret en Kufatec Basic-Plus version. Der virker integration med rat og RNS510 uden problemer, men telefonmenuen er kun tilgængelig med menutasterne og ikke "phone" knappen på rattet. Man tager og lægger røret "på" med OK knappen på rattet eller styrer den via RNS'eren.

Brugeravatar
theone
Aktiv medlem
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 5 times

Indlæg af theone » 26. jun 2009, 12:17

Jeg købte et Bluetooth kit af en i Polen.. Fra eBay.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0301037906

Du kan bare byde lidt mindre for det, Michael Winkel og jeg købte begge 2 et helt kit, vi gav omkring 2k for det inkl. porto til danmark..

Det satte jeg til og vupti virkede det med min RNS-510, men mit multifunktions rat duer telefon knappen ikke på... Skal lige have kigget på det gennem VCDS.
12 Beetle Design 1.6 TDI Kokain hvid. RNS-315 DAB, BT. Snart med meget mere...
11 Touran 1.4 TSI Magisk sort. RNS-510, BT, R-Line rat, Chrome Rails, Highline lister, Tågelygter

Brugeravatar
michael winkel
Medlem
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Indlæg af michael winkel » 28. jun 2009, 18:59

theone skrev:Jeg købte et Bluetooth kit af en i Polen.. Fra eBay.

Du kan bare byde lidt mindre for det, Michael Winkel og jeg købte begge 2 et helt kit, vi gav omkring 2k for det inkl. porto til danmark..

Det satte jeg til og vupti virkede det med min RNS-510, men mit multifunktions rat duer telefon knappen ikke på... Skal lige have kigget på det gennem VCDS.
som kim siger

så spiller det max fra denne sælger

der er en vejledning med på cden til hjælp til kodning.
der står også noget med hvad den skal kodes til for at få multirattet til st spille sammen med det.
har dog ikke prøvet med multirat endnu, da jeg først lige har bestilt et rat for et par dage siden:-)

men hold da kæft der er en god lydkvali i sættet.
min nokia n95 har noget medre lyd og mikrofon nu når jeg kører bluetooth end når jeg snakker almindeligt i telefonen
Touran 2022 highline plus. Med digital cockpit , full led,Lane assist,sign assist…

Polo 2017 highline

Brugeravatar
strandgaard
Medlem

Indlæg af strandgaard » 29. jun 2009, 06:36

dah007 skrev:Strandgaard, vil det også virker hvis man får det installeret med RCD310 og senere vil udskifte den med RNS 510.? Og hvad koster det.?
Jeg har installeret det i en Golf VI med RCD 300 - og en med RNS-510 - same thing. Alt virker 100% - også telefonknappen på rattet. Bare sørg for at det er en A version (eller alternativt en D-version, hvis din bil er ny nok)
Jan Strandgaard
2020 VW eGolf

Brugeravatar
strandgaard
Medlem

Indlæg af strandgaard » 29. jun 2009, 06:40

Det kit der linkes til her er Premium Bluetooth, så man skal lige være opmærksom på om telefonen virker sammen med det, og så skal der selvfølgelig ekstern GSM antenne på dette kit før det virker.

Det jeg har monteret er Basic Bluetooth (1Z0 035 729A) som benytter telefonens egen antenne. Lidt nemmere montering og noget bedre kompatibilitet med forskellige telefoner (f.eks iPhone.....)
Jan Strandgaard
2020 VW eGolf

Brugeravatar
Ozona
Medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Has thanked: 150 times
Been thanked: 111 times

Indlæg af Ozona » 29. jun 2009, 14:20

strandgaard skrev:Jeg har monteret et originalt Skoda BT interface i en Golf 6 Highline - og det spiller maks. Styring via telefonknappen på rattet, informationer i MFA displayet og styring via RNS-510 hvis du har sådan en monteret.

Send mig en e-mail, så kan jeg fortælle mere.

Strandgaard....uden nogen sure miner overhovedet... er der nogen særlig grund til du ikke kan skrive det i topic, så os nysgerrige også kan følge med??
Maj 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Konebil: Maj 2024 - E-Golf 2020

Brugeravatar
michael winkel
Medlem
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Indlæg af michael winkel » 29. jun 2009, 15:56

strandgaard skrev:

Det kit der linkes til her er Premium Bluetooth, så man skal lige være opmærksom på om telefonen virker sammen med det, og så skal der selvfølgelig ekstern GSM antenne på dette kit før det virker.

Det jeg har monteret er Basic Bluetooth (1Z0 035 729A) som benytter telefonens egen antenne. Lidt nemmere montering og noget bedre kompatibilitet med forskellige telefoner (f.eks iPhone.....)

jeg har da ikke nogen extern antenne i mit kit?
tror da den bare bruger telefonens antenne?
Touran 2022 highline plus. Med digital cockpit , full led,Lane assist,sign assist…

Polo 2017 highline

Brugeravatar
strandgaard
Medlem

Indlæg af strandgaard » 29. jun 2009, 20:53

Hvis det er et Premium BT kit, så sætter den telefonen i standby, og så er der altså ikke hul igennem til telefonens antenne. Det kan også være tilsluttet en triplex antenne på taget.

Kig efter reservedelsnummeret på boksen - hvis det slutter på 730 - så er det Premium - hvis det slutter på 729, så er det Basic Bluetooth - denne model:

http://cgi.ebay.com/VW-RNS-510-MFD3-BLU ... 7C294%3A30
Jan Strandgaard
2020 VW eGolf

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"