Trådløs QI oplader til Golf 7, som passer på nyere iPhones?

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
esbenvb
Helt nyt medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Trådløs QI oplader til Golf 7, som passer på nyere iPhones?

Indlæg af esbenvb » 28. nov 2025, 12:45

Jeg vil gerne have trådløs QI opladning i min Golf 7 GTE, og vil gerne undgå kabler og lign. som roder i kabinen.

Jeg kan se at der findes nogle QI opladere som kan placeres i "skuffen" der sidder foran gearstangen, og hvor man fører et kabel over til sikringsboksen på den anden side af rattet.

Blandt andet fra Alpine og INBAY. Jeg kan se at INBAY skriver at deres oplader kun passer til telefoner på max 150x70 mm, og min iPhone 17 Pro, er nærmere 75mm med cover. Ca samme størrelse som iPhone har været de sidste 5 år. Alpine skriver ikke noget om størrelsen af telefon.

Er der nogen der har erfaringer med moderne iPhones og disse modeller?
VW Golf VII GTE 2017 1.4 TSI 204 DSG 6

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 57 times
Been thanked: 1347 times
Kontakt:

Re: Trådløs QI oplader til Golf 7, som passer på nyere iPhones?

Indlæg af Watcher » 28. nov 2025, 16:54

Altså de inbay jeg har monteret har været lort syntes jeg.. det går alt for langsomt til det er brugbart. Men sådan er oem trådløst også det sygt langsomt

Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg

Medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 193 times

Indlæg af Avatar » 29. nov 2025, 10:22

Er sådan noget QI-opladning ikke ved at være sidste års mode?

Spørges Wiki ser det ud som om den teknologiske udvikling på QI har stået stille stort siden 2010.

Det angives også derude virkningsgraden på den trådløse opladning ligger omkring 60%, så der må virkelig være noget i ladekredsen (lader eller telefon) der bliver smeltende varmt hvis der skal lades med høj effekt.

Man kan selvfølgelig bare gå efter KI (2,2kW) i stedet. Så kan der komme lidt fart på opladningen

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 57 times
Been thanked: 1347 times
Kontakt:

Indlæg af Watcher » 29. nov 2025, 10:36

Avatar skrev:Er sådan noget QI-opladning ikke ved at være sidste års mode?

Spørges Wiki ser det ud som om den teknologiske udvikling på QI har stået stille stort siden 2010.

Det angives også derude virkningsgraden på den trådløse opladning ligger omkring 60%, så der må virkelig være noget i ladekredsen (lader eller telefon) der bliver smeltende varmt hvis der skal lades med høj effekt.

Man kan selvfølgelig bare gå efter KI (2,2kW) i stedet. Så kan der komme lidt fart på opladningen
Præcis det useless og hvordan man vil sidde vagcars fra sin mobil hvis den ligger i trådløs lader forstår jeg heller ikkeBillede

Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg

esbenvb
Helt nyt medlem

Indlæg af esbenvb » 29. nov 2025, 11:25

29. nov 2025, 10:22
Er sådan noget QI-opladning ikke ved at være sidste års mode?

I min Tesla fungerede det rigtig fint. Jeg ved godt at det ikke går lynhurtigt, men det er da fint at ens telefon får strøm når man alligevel lægger den fra sig i bilen... Uden at skulle rode med et kabel. På en times køretur skal den nok få strøm. Og ja det er måske et par watt der spildes hvis man lader med 10W, og det går nok.

esbenvb
Helt nyt medlem

Indlæg af esbenvb » 29. nov 2025, 11:26

Watcher skrev:
28. nov 2025, 16:54
Altså de inbay jeg har monteret har været lort syntes jeg.. det går alt for langsomt til det er brugbart. Men sådan er oem trådløst også det sygt langsomt
Nu var det ikke det jeg spurgte til - jeg ved skam godt at man skal bruge kabel hvis det skal gå stærkt. Jeg ønsker bare at min telefon kan lade når jeg lægger den fra mig og kører en lang tur, uden at jeg skal have kabler der flyder i bilen.

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"