Match dsp soundsystem til Octavia combi

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
Frimark
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 26. jul 2020, 13:39
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Match dsp soundsystem til Octavia combi

Indlæg af Frimark » 9. aug 2020, 20:21

Hej

Emnet og mine tanker:
Har læst flere indlæg om Match soundsystem med dsp og sub. Jeg ville Gerne selv installere det da jeg synes det er sjovt at rode med (jeg er rimelig novice) og samtidig vil jeg gerne spare de 2000 forhandleren skal have for installation og opsætning. Jeg har set bilen igennem og vurdere jeg selv kan fjerne paneler og har haft Bolero headunit ude af handskerummet.
Jeg vil placere dsp under passagersædet og sub i bagagerummet.

Spørgsmålene:
1. Er der nogen som har erfaring med selv at montere og loade lydfilen ind fra producenten og var der komplikationer undervejs?
2.er lydfilen god nok til bilen eller skal der finjusteres?
3. Er vi enige i kabelsættet bag headunit som skal monteres til forstærkeren blot er det store firkantet der bruges eller skal de tre mindre stik også bruges?
4. Erfaringer med match 8 og 10 tomme sub evt en som har hørt begge og kan fortælle om sine oplevelser?

Bil: Octavia combi 1,5 tsi 2019
Pft
Skoda Octavia combi style 1,5 TSI ACT dsg7 årgang 2019.

LogoZ
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 6. nov 2014, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 15 times

Re: Match dsp soundsystem til Octavia combi

Indlæg af LogoZ » 10. aug 2020, 16:14

Jeg har match forstærker og en 8" sub. På 6. år.

Fint setup.

Indlæste blot filen der passede til bilen (passat variant b7) og sub'en fra hjemmesiden.

Lyden er kanon i forhold til alm. Setup, har dog øvet bastrykket en smule mere end standard filen. Ville nok have valgt 10" bassen nu hvis jeg skulle vælge.

Købte en modelspecifikt kabelsæt så super nem installation...bortset fra at skille bilen ad for at få kablerne fra radio til under førersædet til bagagerummet....

Den kan godt Cutte hvis mm skriver for højt op. Dette kan vist undgås hvis den forsynes direkte fra batteriet, men lever fint med det.

Kan kun anbefales her fra.
_________________________________
2020 Ibiza FR, 115HK, DSG, Full LED
2022 Volvo V60 T6 Recharge Inscription, 340hk

Frimark
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 26. jul 2020, 13:39
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Match dsp soundsystem til Octavia combi

Indlæg af Frimark » 10. aug 2020, 20:12

Fedt tak for svar. Er sikker på jeg også kommer til at bande kabeltrækket langt væk og fedt med input om 8” vs 10”. Tror også jeg rammer rigtigt med en 10”.
Skoda Octavia combi style 1,5 TSI ACT dsg7 årgang 2019.

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"