2007 Vw Golf Plus - radio/højttalere stik ændre

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
Barneys
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 6. mar 2020, 00:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

2007 Vw Golf Plus - radio/højttalere stik ændre

Indlæg af Barneys » 11. okt 2021, 10:37

Hey vaggers.
Har lige fået den her Golf Plus fra 07.
Opdagede at den kun er monteret med højttalere i fordørene(mega dårlig lyd). Og vil montere højttalere i bagdørene, og opgradere dem foran.
Havde radioen ude forleden og lagde mærke til stikket der sad i radioen, der var kun udgangs kabler til dem i fordørene.
Kan man tilslutte flere ledninger i bilens originale ISO stik, eller er jeg tvunget ud i at købe stik hvor de er formonteret og klippe det gamle stik af.
Ville helst gerne beholde det originale ledningsnet/stik i bilen...
Barneys
VW er bare vejen frem
VW er bare vejen frem
Golf + 1.4 TSI 140 Hk fra 2008

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: 2007 Vw Golf Plus - radio/højttalere stik ændre

Indlæg af GranTurismo » 14. okt 2021, 13:14

Musik er indspillet i 2 kanaler, så det giver ikke bedre lyd at montere højttalere i bagdørene - medmindre man sidder på bagsædet.

Et alternativ kunne være at montere en Match forstærker med sub til. Det får de originale højttalere foran til at spille meget bedre.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Barneys
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 6. mar 2020, 00:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: 2007 Vw Golf Plus - radio/højttalere stik ændre

Indlæg af Barneys » 14. okt 2021, 13:35

Nu var det jo stik løsningen jeg var ude efter, så man ikke skal ødelægge ledningsnettet,
Lyd kan sagtens indspilles i mere end 2 kanaler, og i mange spor pr kanal, vælger man at sprede spektrummet ud over flere højttalere får man en mere ren lyd. En af grundene til mange bruger mange penge på forstærkere og aktive filtre til deres bil, og hjem...
VW er bare vejen frem
VW er bare vejen frem
Golf + 1.4 TSI 140 Hk fra 2008

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: 2007 Vw Golf Plus - radio/højttalere stik ændre

Indlæg af GranTurismo » 15. okt 2021, 18:59

Barneys skrev:
14. okt 2021, 13:35
Nu var det jo stik løsningen jeg var ude efter, så man ikke skal ødelægge ledningsnettet,
Lyd kan sagtens indspilles i mere end 2 kanaler, og i mange spor pr kanal, vælger man at sprede spektrummet ud over flere højttalere får man en mere ren lyd. En af grundene til mange bruger mange penge på forstærkere og aktive filtre til deres bil, og hjem...
Det er jeg så ikke enig i. At have flere Venstre og højre højttalere gør ikke noget godt for lyden. Hellere to gode højttalere end 4 middelmådige. Men fred være med det.

Den nævnte Match forstærker er med ISO stik som standard. Der kan du i DSP'en omdirigere signalet fra de forreste højttalere til at gælde alle fire... Hvis man altså ønsker det. Så skal du bare forbinde de bageste højttalere til Match forstærkeren.

Jeg har selv to 4-vejs aktive delefiltre/forstærkere i stuen på et anlæg som koster mere end min bil. Jeg kunne aldrig finde på at bruge mere end to højttalere til stereo. Men du skal selvfølgelig gøre som du vil.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"