RCD310 og bluetooth

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
NikolejG
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20. jul 2022, 16:42
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

RCD310 og bluetooth

Indlæg af NikolejG » 20. jul 2022, 17:03

Hej VAG'er

Jeg har fået en RCD310 af en kammerat og fået den klemt i min kærestes Polo: Stel: wvwzzz6rzby207490

Men jeg tror jeg er kommet frem til, at der IKKE er bluetooth i selve radioen (troede jeg der var). Så nu leder jeg efter et modul til dette. Men nu opstår forvirringen. Når jeg søger RCD310 bluetooth modul - så får jeg alt muligt til RNS510 - og jeg tænker ikke de er ens. og finder jeg så noget der passer til RCD310 - Så viser den pludselig også mikrofon i sættet/kittet. Er det muligt at lave håndfri telefoni også ??? - for det vil kun gøre projektet endnu federe da der ikke er håndfri heller.

Så skåret ind til benet, kan den klare håndfri telefoni - der er ingen knapper på rettet.

Og hvilket bluetooth modul skal jeg købe - brugt/nyt gør ikke så meget.

Ymerdrys
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 24. jul 2020, 18:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: RCD310 og bluetooth

Indlæg af Ymerdrys » 8. sep 2022, 14:25

Depends. Skal det være originalt kan det blive en lidt pebret affære. Der skal du have en kabel harness 350kr, et bluetooth modul 1000-1500kr brugt hvis du kan finde det rigtige, original mikrofon og forlænger 4-500kr og derefter skal bilen også kodes med det. Vil det virke men er en lidt dyr løsning.

Fra nyt koster de 3500-4500kr alt efter forhandleren.

Uoriginalt kan du købe sådan et lille plug and play kit fra kina ala det her:

https://www.ebay.com/itm/363688899941?h ... R-Tfk9TjYA

Jeg har et lignende, som jeg selv har loddet på inde i radioen fordi jeg havde nogle liggende fra et projekt. Min er så uden mikrofon og kan derfor ikke håndtere opkald. Min forvrænger lidt når man skruer lidt op, men virker fint nok på nuværende tidspunkt indtil jeg skifter enhed.

Hvis du vil gå den originale route kan du også overveje at købe en RCD330, den har indbygget bluetooth, carplay, mikrofon osv til 2500-3000kr. Forstærker delen er dog bedre i RCD310 end den er i RCD330. RCD330 er kendt for at forvrænge lidt hvis man er typen der hører høj musik. RCD330 virker heller ikke hvis du tænker der skal en helix sub, eller andre lignende systemer i bilen. Der kan man så smide en in-line forstærker på ved at modificere kablingen lidt.

Der er mange muligheder, men skal det gøres på budget kommer du nok til at gå med det kina modul der.

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"