Mystisk pip-lyd (fra radio?) Hør vedhæftet lydfil

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
Andreas
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10. okt 2022, 13:49
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Mystisk pip-lyd (fra radio?) Hør vedhæftet lydfil

Indlæg af Andreas » 7. apr 2023, 21:50

Hejsa,

Jeg har en Golf 6 1.6 TDI fra 2011 der driller lidt

Der kommer nogle gange en irriterende pipfugl lyd gennem højttalerne når jeg har tændt radioen, men det sker også fx. når jeg åbner/lukker døren. Ved døråbning/lukning er lyden meget lav og lyder til at komme fra inde bag radioen?

LINK TIL LYDFIL
https://www.dropbox.com/s/9sagb0tzedajb ... d.mp3?dl=0
(jeg kunne ikke få lov at vedhæfte en mp3)

Når jeg hører musik med min Bluetooth transmitter (sådan en der sidder i cigarettænderen) og er slået over på dén respektive Bluetooth frekvens er lyden meget højere og tydelig, og den bliver højere hvis jeg skruer op for radioens volume

Det skal lige siges at lyden ikke er konstant, men kommer og går af og til. Derudover har jeg som sagt en Bluetooth transmitter i cigarettænderen + monteret Fiscon til håndfri telefoni (hvis det altså er relevant)

Sidst men ikke mindst tager det nogle gange et par sekunder for motoren at starte, efter jeg har drejet nøglen i tændingen, så jeg ved ikke om det kunne være et batteri relateret problem?!? Altså hvis tænding-problemet er batterirelateret - om pip-lyden så også kunne være relateret til batteriet, siden lyden som sagt opstår svagt ved lukning af dør osv...

Jeg er hverken mekanisk eller teknisk anlagt, så jeg krydser fingre for der sidder nogle klogere hoveder herinde :lol:

Hilsen Andreas

Avatar
Nyt medlem
Indlæg: 302
Tilmeldt: 18. aug 2020, 08:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 85 times

Re: Mystisk pip-lyd (fra radio?) Hør vedhæftet lydfil

Indlæg af Avatar » 8. apr 2023, 07:06

Demontér BT-enhed elektrisk, både linje-signal og spændingsforsyning.

Pip væk ja/nej?

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"