Pioneer radio nulstilles når tændingen afbrydes - Golf 3

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
hmg
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 26. jul 2008, 12:39
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Pioneer radio nulstilles når tændingen afbrydes - Golf 3

Indlæg af hmg » 20. sep 2008, 08:46

Har et rigtig irriterende problem!

Hver gang jeg har slukket for min bil ('97 Golf 3), nulstiller min Pioneer radio sig selv. Således mister jeg alle mine indstillinger og gemte radiokanaler. Ligeledes bipper radioen ikke, når bilen slukkes, for at advare om, at frontpanelet ikke er taget af. Radioen virkede perfekt i min tidligere Toyota, og det er ikke indstillingerne i radioen, der er årsag til problemet.

Jeg lånte en Sony radio for at teste, om den også opførte sig mærkeligt, men det gjorde den ikke. Den bipper for at advare om, at frontpanelet ikke er taget af, når bilen slukkes, ligesom den husker alle indstillinger.....

Hvorfor "tror" min Pioneer radio, at bilens batteri har været frakoblet hver gang man bare slukker for bilen, og hvordan løses problemet??

Brugeravatar
Kenned
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:46
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Appenæs Auto
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Pioneer radio nulstilles når tændingen afbrydes - Golf 3

Indlæg af Kenned » 20. sep 2008, 09:24

du skal have radioen ud og bytte rundt på GUL og rød ledning, det er fordi memory forsvinder , så i princippet har den tænding på radioen konsant, men mangler fast strøm..

Byt de 2 rundt og den virker igen..
Hilsen Kenneth ____-----____-----_______Vw golf 3 cabriolet / Vw Touran 2,0 TDI 150 highline
Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk |
| Alle indlæg vedrørende KØB
skal postes i Køb - Købe guide - Alt vedr. køb

hmg
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 26. jul 2008, 12:39
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Pioneer radio nulstilles når tændingen afbrydes - Golf 3

Indlæg af hmg » 20. sep 2008, 16:44

Tak for svaret - nu virker det ;)!!

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"