Jeg har lige anskaffet mig en splinterny Golf Variant Trendline Bluemotion, så alt burde være fryd og gammen. Det var det også, indtil jeg opdagede, at der kun er 4 højtalere og altså kun højtalere foran i familiebilen, til trods for at der af prislisten, som jeg fik hos SMC-biler i Aalborg, fremgår at 8 højtalere er standard i Trendline-udgaven. Til min store skuffelse kunne den 'flinke' (bondefanger-)sælger hos SMC oplyse mig, at prislisten gælder for 2009-modeller, mens de altså havde solgt mig en 2008-model, hvor 4 højtalere altså er standard og der ikke er trukket ledninger til bagdørene. Det betyder, at de vil have omkring 5000 kr. for at smide højtalere i, trække ledninger og omprogrammere radioen, hmm...
Jeg har forhørt mig hos BilXperten her i byen, der mener at kunne udføre ovenstående stunt for 3000-3500 kr., men de kan ikke omprogrammere radioen, således at man 'fade' mellem de forreste og de bagerste højtalere. Med andre ord, så man kan undgå at høre 'Åh Abe' 15 gange i træk (for fuld drøn i det mindste), når junior skal underholdes på de lange ture.
Er der nogen, der har lignende erfaringer, og hvad kan man evt. gøre, hvis man ikke gider smide flere penge hos SMC end allerhøjest nødvendigt?
Mvh
Hans West, Aalborg
Højtalere i Golf V Variant
-
Multiegern
- Medlem
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Brenderup,nordfyn.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Højtalere i Golf V Variant
Har du ikke det på papir?
For så hænger idioten på det!!!
Ellers er der ikke andet for end at gå igang med og trække kabler!
Det kan godt lade sig gøre selv hvis der ikke er sådan et multistik i døråbningen (er de vidst holdt op med igen!)
For så hænger idioten på det!!!
Ellers er der ikke andet for end at gå igang med og trække kabler!
Det kan godt lade sig gøre selv hvis der ikke er sådan et multistik i døråbningen (er de vidst holdt op med igen!)
Skoda Octavia Combi, 2.0TDI 140HK DSG. 10/2006.
-
hanswest
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
Der er desværre nok ikke papir på noget, så det er mig, der er idioten!
Jeg tænker mere på hvad muligheder der er for at få trukket ledninger osv.
Jeg tænker mere på hvad muligheder der er for at få trukket ledninger osv.
- ac242
- Medlem
- Geografisk region: København
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 23 times
hvis det er sælgeren der har givet dig prislisten/udstyrslisten, så er det vel det man skal forholde sig til når man sidder og skal købe bilen, eller er det bare mig der syntes det lyder fuldstændig forkert
hmm syntes jeg så en reklame omkring et program i fjernsynet netop omkring emnet køb af ny bil som ikke var ny alligevel..
hmm syntes jeg så en reklame omkring et program i fjernsynet netop omkring emnet køb af ny bil som ikke var ny alligevel..
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg
Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg
Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline
-
Parly9000
- Helt nyt medlem
Der er vel tale om at der skal frigives nogle valgmuligheder/menuer i radioen så der kan fades Åh Abe .. frem og tilbage i kabinen. Kabeltrækket og monteringen af højttalerne klares jo af den lokale HiFi-pusher.. Så spørgsmålet går vel mere præcist på: Hvordan frigives Fader-muligheden i den fabriksmonterede radio?
-Skoda Octavia TDi 2003
-
per w
- Helt nyt medlem
- Kommerciel bruger: mariagerfjordbilpleje
hehe jeg var udsat for det samme bare en jetta og radioen skal ik om programeres hva er det for noget fis der sidder et multi stik bag på hvor ledningerne skal i og så virker de .FUCK en dårlig servise vi har fået hehe ..du skal bruge 6,5" kombi sæt fra jbl og nogle forlænger rør for at få dine højtaler fra døren og ind til plasten.og så tar du bare plasten op alt er klik sammen så bar ta ved hehe .det tar ca 2 timer så er du færdig ..