Kamiq 2022, Manglende talevejledning.

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
Zodiacenator
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 7. mar 2023, 20:48
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Kamiq 2022, Manglende talevejledning.

Indlæg af Zodiacenator » 21. maj 2024, 11:10

Har gennem halvandt år haft flere problemer med navigationsdelen. Senest manglende talevejledning i to dage, hvor "test af talevejledning" og "justering af talestyrke" ikke virkede.. Efter flere lignende udfald blev radiodelen udskiftet for et
års tid siden. Efter 2 dages tavshed denne gang og uden noget ændret virker talevejledningen igen, men lydniveau kan dog tilsyneladende kun justeres på telefonen, (nyere Samsung A23).
Oplysninger andetsteds tyder dog på, at Skoda tidligere har haft problemer med deres "Smart Link".
Andre der har haft erfaringer med dette?
Per Møller

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 817
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 166 times
Been thanked: 125 times

Re: Kamiq 2022, Manglende talevejledning.

Indlæg af jencka » 21. maj 2024, 17:59

Zodiacenator skrev:
21. maj 2024, 11:10
Har gennem halvandt år haft flere problemer med navigationsdelen. Senest manglende talevejledning i to dage, hvor "test af talevejledning" og "justering af talestyrke" ikke virkede.. Efter flere lignende udfald blev radiodelen udskiftet for et
års tid siden. Efter 2 dages tavshed denne gang og uden noget ændret virker talevejledningen igen, men lydniveau kan dog tilsyneladende kun justeres på telefonen, (nyere Samsung A23).
Oplysninger andetsteds tyder dog på, at Skoda tidligere har haft problemer med deres "Smart Link".
Andre der har haft erfaringer med dette?
Per Møller
Det er Carplay/Android Auto via Smartlink du snakker om - ikke?

Ikke at det er nogen hjælp men
1. Jeg har Carplay via iPhone
1,5 Jeg bruger altid Google Maps
2. Jeg oplever ikke udfald af hverken talevejledningen eller probs med lydniveau
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

Zodiacenator
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 7. mar 2023, 20:48
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kamiq 2022, Manglende talevejledning.

Indlæg af Zodiacenator » 23. maj 2024, 10:40

Hustruens Iphone giver samme resultat; skift til flere andre forbindelseskabler hjælper hellerikke.
Men 2 dage senere og uden at have foretaget nogen ændring virker talevejledningen igen!!!!.
Har prøvet App'en My Skoda, men den synes at være svær at danse med, foreløbig synes man ikke at forstå problemet, der vel må ligge et sted i deres "Smart Link", der måske er lidt for smart. Men periodiske fejl er jo notorisk svære at behandle.

Avatar
Nyt medlem
Indlæg: 319
Tilmeldt: 18. aug 2020, 08:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 93 times

Re: Kamiq 2022, Manglende talevejledning.

Indlæg af Avatar » 23. maj 2024, 14:51

var det mit infotainment, ville jeg starte med at fjerne/slette alle parrede enheder på infotainmentet. Dernæst ville jeg som test prøve at parre én (og kun én) smartphone, enten Samsung eller Æble.

Resultat?

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"