2022 Octavia - Dæmpe radiolyd når der kommer en trafikmelding
-
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
2022 Octavia - Dæmpe radiolyd når der kommer en trafikmelding
Ny Ejer af en Octavia IV fra 2022, er der en der kan fortælle mig hvordan indstiller jeg så radiolyden dæmpes automatisk når der kommer en trafikmelding, samme gælder også ved en navigationsmelding.
I mine andre biler kunne dette lade sig gøre og samtidig kom der en information på skærmen at der er en trafikmelding med skrift: ønsker du at slette denne melding eller alle fremtidige.
I mine andre biler kunne dette lade sig gøre og samtidig kom der en information på skærmen at der er en trafikmelding med skrift: ønsker du at slette denne melding eller alle fremtidige.
- jencka
- Medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Has thanked: 223 times
- Been thanked: 145 times
Re: 2022 Octavia - Dæmpe radiolyd når der kommer en trafikmelding
Altså kan ikke huske det præcist. Dette er fra min manual men det er altså fra min Ocrtavia 2017. Men mon ikke det er nogenlunde det samme?arnold skrev: ↑8. jun 2024, 08:54Ny Ejer af en Octavia IV fra 2022, er der en der kan fortælle mig hvordan indstiller jeg så radiolyden dæmpes automatisk når der kommer en trafikmelding, samme gælder også ved en navigationsmelding.
Det med det sidste du skriver burde selv komme frem når trafikmeldingen kommer ind over.
Dette er dog audio trafikmeldinger. Det du nok snakker om er i "tekst". Og det ved jeg ikke.
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne

-
- Helt nyt medlem
Mange tak for dit svar:
Jeg kan godt indstille lydstyrken for trafikmelding og navigation, men spiller jeg radio højere end de indstillede lydstyrker, dæmper radioen sig ikke,
Skruer jeg så op for lydstyrken, ved venstre rulleknap, ved en trafikmelding, og når den slutter er radioen også skruet op i styrke,
mange tak for dit forsøg på at løse mit problem.
Jeg kan godt indstille lydstyrken for trafikmelding og navigation, men spiller jeg radio højere end de indstillede lydstyrker, dæmper radioen sig ikke,
Skruer jeg så op for lydstyrken, ved venstre rulleknap, ved en trafikmelding, og når den slutter er radioen også skruet op i styrke,
- jencka
- Medlem
Velbekomme.arnold skrev: ↑8. jun 2024, 19:22Mange tak for dit svar:
Det er mystisk. Virker lidt som en eller anden fejl.
Den burde da kunne det. For det kan min og det er en ældre model end din.
Har du købt bilen privat eller hos forhandler?
Hvis det er hos en forhandler ville jeg da tage den der forbi.

-
- Helt nyt medlem
Hej
Købt hos forhandler, som ikke kan hjælpe, har efterfølgende forsøgt mig hos Skoda direkte, uden held, de skriver til mig:
"Min tekniske afdeling mener, at du kan gå ind under lydindstillingerne og dæmpe lyden når der kommer TP meldinger"
Jeg syntes ikke det er en løsning i 2024, hvilket vil sige at jeg skal hurtigst muligt gå ind i info skærmen finde lyd ikonet og dæmpe radioen, det når jeg nok ikke inden meldingen er overstået, og jeg skal jo også holde øje med trafikken.
Alligevel takker jeg for dit svar og mulighed.
Jeg er stadig uden en brugbar løsning.
Købt hos forhandler, som ikke kan hjælpe, har efterfølgende forsøgt mig hos Skoda direkte, uden held, de skriver til mig:
"Min tekniske afdeling mener, at du kan gå ind under lydindstillingerne og dæmpe lyden når der kommer TP meldinger"
Jeg syntes ikke det er en løsning i 2024, hvilket vil sige at jeg skal hurtigst muligt gå ind i info skærmen finde lyd ikonet og dæmpe radioen, det når jeg nok ikke inden meldingen er overstået, og jeg skal jo også holde øje med trafikken.
Alligevel takker jeg for dit svar og mulighed.
Jeg er stadig uden en brugbar løsning.
- Hr_Ravn
- Medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 98 times
- Been thanked: 49 times
Når meldingen kommer på radioen, burde du på volumehjulet i rattet mens meldingen kører, skrue ned for lyden den vej igennem.
- jencka
- Medlem
Jeg forstår så ikke helt.
I min bil kan jeg gå ind og lave en "lyd-setting" - se min instruktionsbog længere oppe - der angiver lydniveauet for radioen fast når der kommer en TP melding i trafikradioen. Min har jeg sat så jeg kan høre den uanset hvad der bliver snakket om i kabinen.
Kan du ikke finde noget lignende i dit system?
Det er måske ikke det der er problemet?
Men det er at hvis du spiller høj radio (fed musik.....) og der så kommer en TP melding, hvor din "volumen-setting" af lydniveauet faktuelt er lavere end det volumen højde du spiller musik lige nu, så skrues der ikke ned til den "setting" du havde sat?
For man gider jo ikke have en TP melding råbe ud i højtalerne for fuld skrue?
Hvis det er det sidste her - så ja.
Det er meget mystisk.
I min bil kan jeg gå ind og lave en "lyd-setting" - se min instruktionsbog længere oppe - der angiver lydniveauet for radioen fast når der kommer en TP melding i trafikradioen. Min har jeg sat så jeg kan høre den uanset hvad der bliver snakket om i kabinen.
Kan du ikke finde noget lignende i dit system?
Det er måske ikke det der er problemet?
Men det er at hvis du spiller høj radio (fed musik.....) og der så kommer en TP melding, hvor din "volumen-setting" af lydniveauet faktuelt er lavere end det volumen højde du spiller musik lige nu, så skrues der ikke ned til den "setting" du havde sat?
For man gider jo ikke have en TP melding råbe ud i højtalerne for fuld skrue?
Hvis det er det sidste her - så ja.
Det er meget mystisk.

-
- Helt nyt medlem
Hej
Som du beskriver opsætning kan jeg også gøre.
Når der kommer en trafikmelding og jeg skruer op, så får radioen samme lydstyrke efterfølgende. Det må jeg nok leve med.
Har lige været i Tyskland, og når der kommer en trafikmelding fra Tyskland fungerer systemet helt anderledes.
Infoskærmen viser en trafikmelding
Radiolyden skrues væk.
Skærmen viser samtidig om jeg vil slette denne information eller alle fremtidige informationer.
Mystisk hvorfor det ikke fungerer i DK.
Perfekt i Tyskland, løsning at jeg må flytte til Tyskland, det kommer så ikke til at ske.
Som du beskriver opsætning kan jeg også gøre.
Når der kommer en trafikmelding og jeg skruer op, så får radioen samme lydstyrke efterfølgende. Det må jeg nok leve med.
Har lige været i Tyskland, og når der kommer en trafikmelding fra Tyskland fungerer systemet helt anderledes.
Infoskærmen viser en trafikmelding
Radiolyden skrues væk.
Skærmen viser samtidig om jeg vil slette denne information eller alle fremtidige informationer.
Mystisk hvorfor det ikke fungerer i DK.
Perfekt i Tyskland, løsning at jeg må flytte til Tyskland, det kommer så ikke til at ske.
-
- Helt nyt medlem
Hej
Har nu fundet løsningen, i ikonet lyd skruer jeg op for radioinfolyden, så sænker radiolyden sig når der kommer en navigationsmeddelse eller en TP meddelse, lidt omvendt i min verden.
Men jeg skal love for der er kommet andre udfordringer efterfølgende.
Hele info systemet lever sit eget liv,: specielt omkring lyd, radio og navigations indstillingerne.
Resetter indstillinger,
Telefon indstillinger 0 stilles.
Volumen kan ikke justeres,
Starter selv en tilfældig navigation op.
Navigation viser ikke ankomsttid og afstand.
navigation har mistet stemmen.
Jeg kunne blive.
Værksted, har forsøgt at opdatere systemet, uden held faktisk det modsatte er sket.
Der er nu aftalt et nyt værkstedsbesøg, det vil tage 2 dage, da der også er sket det at bagklappen svigter med mellem at åbne sig,
Ved start melder info systemet at der der er fejl på gearvælger kørsel fortsat muligt, kontakt værksted,
Spørger lige jer derude om der er nogen jeg kan dele mine frustrationer med,
Har nu fundet løsningen, i ikonet lyd skruer jeg op for radioinfolyden, så sænker radiolyden sig når der kommer en navigationsmeddelse eller en TP meddelse, lidt omvendt i min verden.
Men jeg skal love for der er kommet andre udfordringer efterfølgende.
Hele info systemet lever sit eget liv,: specielt omkring lyd, radio og navigations indstillingerne.
Resetter indstillinger,
Telefon indstillinger 0 stilles.
Volumen kan ikke justeres,
Starter selv en tilfældig navigation op.
Navigation viser ikke ankomsttid og afstand.
navigation har mistet stemmen.
Jeg kunne blive.
Værksted, har forsøgt at opdatere systemet, uden held faktisk det modsatte er sket.
Der er nu aftalt et nyt værkstedsbesøg, det vil tage 2 dage, da der også er sket det at bagklappen svigter med mellem at åbne sig,
Ved start melder info systemet at der der er fejl på gearvælger kørsel fortsat muligt, kontakt værksted,
Spørger lige jer derude om der er nogen jeg kan dele mine frustrationer med,
- jencka
- Medlem
Nej desværre ikke her.
Ingen navigation og ej heller nogen udfordringer. Men godt at værkstedet vil kigge på det.
Ingen navigation og ej heller nogen udfordringer. Men godt at værkstedet vil kigge på det.