Apple CarPlay Trådløst

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
joeblach
Medlem
Indlæg: 686
Tilmeldt: 7. jul 2008, 16:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times

Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af joeblach » 21. dec 2020, 14:34

NikKnu skrev:
heinejepsen skrev:
21. dec 2020, 12:06
Okay spændende om den forbliver stabil, det må du meget gerne melde retur på. Hvordan er det med strøm på mobilen bliver den drænet på no time, eller er det ok?
Jeg overvejer nemlig en da det lille rum jeg har foran gearstangen i Skodaen er monster lavt, synes det er noget bøvl at få den derind. Men gider heller ikke give 1000 kr for noget der ikke virker.
Det virker bare, er meget tilfreds... meeeen batteriet bliver drænet, så det er ikke en man skal bruge, hvis man altid kører lange ture. Men hvis man som jeg kører mange kortere ture, er det det mest geniale - bliver så træt af at skulle have den op ad lommen hver gang, for ikke at snakke om alle de gange jeg glemmer den i bilen, fordi den er kablet.

På korte ture er det begrænset hvad batteriet bliver drænet. Og har man en iPhone 11 Pro Max, mærker man ikke dræningen. Jeg har en 12 Pro og igår kørte jeg 1,5 time og der røg vel 15-20% batteri
Måske jeg kunne prøve din i min Skoda og se og drt er bedre end det Kina hejs fra Car2play.. jeg købte sidst...Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150 HK 2020

NikKnu
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 18. feb 2020, 12:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taastrup
Has thanked: 13 times
Been thanked: 4 times

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af NikKnu » 21. dec 2020, 16:57

joeblach skrev:
21. dec 2020, 13:16
NikKnu skrev:
heinejepsen skrev:
21. dec 2020, 11:23
Nogen der har prøvet denne'

https://au2tek.dk/shop/2679-apple-carp ... til-usb-a/
Jep. Jeg har den til test nu i nogle dage.

Det er fuldstændig samme opbygning på software som cplay2air - det tror jeg alle de enheder som tilbyder trådløst CarPlay er.
Men når det så er sagt, så virker den hurtigere ved opstartsfasen, og cennector nærmest hurtigere end ved kabel.

Og man kan da have lov at håbe at den er mere stabil og indeholder bedre komponenter end cplay2air - jeg har sendt 2 retur pga de er fejlet under opdatering. (Altså cplay2air)
Og det tager bare alt for lang tid, når det skal til Kina, så ville råde til at købe i Danmark, bare ikke thansen

Men som sagt er det bygget på eksakt samme software, så om det er bedre ved jeg ikke, men den virker hurtigere i forbindelses-opstartsfasen ellers ikke andet at bemærke
Hvis ikke TH hvor så..? Og hvorfor


Sent from my iPhone using Tapatalk
TH’s er noget lort, det har jeg hørt fra mange, bl.a. har den udfordringer med at den ikke kan opdateres.
Det bedste bud er au2tek

Brugeravatar
klodsmajor
Nyt medlem
Indlæg: 117
Tilmeldt: 13. feb 2016, 22:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 34 times
Been thanked: 31 times

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af klodsmajor » 22. dec 2020, 09:34

Jeg har kørt med https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... 4c4djlxgWJ i nogle uger nu i min Passat og det fungere upåklageligt. Det tager omkring 15-20 sec før der er forbindelse, men ellers ingen problemer eller udfald. Det er en fornøjelse at man ikke skal bøvle med at få stikket i.
These users thanked the author klodsmajor for the post:
Roeden

NikKnu
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 18. feb 2020, 12:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taastrup
Has thanked: 13 times
Been thanked: 4 times

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af NikKnu » 22. dec 2020, 09:44

klodsmajor skrev:
22. dec 2020, 09:34
Jeg har kørt med https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... 4c4djlxgWJ i nogle uger nu i min Passat og det fungere upåklageligt. Det tager omkring 15-20 sec før der er forbindelse, men ellers ingen problemer eller udfald. Det er en fornøjelse at man ikke skal bøvle med at få stikket i.
Carlinkit er også god - helt klart.
Den er også bygget på carplay2air softwaren,

CBH72
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10. okt 2020, 14:47
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af CBH72 » 30. dec 2020, 11:24

NikKnu skrev:
21. dec 2020, 11:34
heinejepsen skrev:
21. dec 2020, 11:23
Nogen der har prøvet denne'

https://au2tek.dk/shop/2679-apple-carp ... til-usb-a/
Jep. Jeg har den til test nu i nogle dage.

Det er fuldstændig samme opbygning på software som cplay2air - det tror jeg alle de enheder som tilbyder trådløst CarPlay er.
Men når det så er sagt, så virker den hurtigere ved opstartsfasen, og cennector nærmest hurtigere end ved kabel.

Og man kan da have lov at håbe at den er mere stabil og indeholder bedre komponenter end cplay2air - jeg har sendt 2 retur pga de er fejlet under opdatering. (Altså cplay2air)
Og det tager bare alt for lang tid, når det skal til Kina, så ville råde til at købe i Danmark, bare ikke thansen

Men som sagt er det bygget på eksakt samme software, så om det er bedre ved jeg ikke, men den virker hurtigere i forbindelses-opstartsfasen ellers ikke andet at bemærke

Er det den samme som de sælger ved Pioneershop ?
https://www.pioneershop.dk/produkter/73 ... apter-mk2/

Qmar
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 6. jan 2021, 19:48
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af Qmar » 6. jan 2021, 19:55

klodsmajor skrev:
22. dec 2020, 09:34
Jeg har kørt med https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... 4c4djlxgWJ i nogle uger nu i min Passat og det fungere upåklageligt. Det tager omkring 15-20 sec før der er forbindelse, men ellers ingen problemer eller udfald. Det er en fornøjelse at man ikke skal bøvle med at få stikket i.
Jeg har bestilt samme model fra AliExpress og modtager den snart. Håber den kommer til at spille 100%. Har siden IOS 14 haft en del connection issues med Carplay via kabel (har prøvet med forskellige kabler, Iphone 11).

Vender tilbage med en melding, så snart jeg får den testet!
These users thanked the author Qmar for the post:
Lau16

Qmar
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 6. jan 2021, 19:48
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af Qmar » 11. jan 2021, 08:25

Opfølgning på ovenstående. Jeg har nu afprøvet min CarlinkIt 2.0 i et par timer og køreture. Har ikke oplevet problemer med opkald eller lydkvalitet. Enheden starter MEGET hurtigere op end CarPlay via kabel. Jeg havde utallige problemer med kabel-løsningen efter IOS 14 (og har afprøvet flere kabler, OEM osv...) - hvor den tog en evighed om at loade CarPlay.

Med denne enhed har jeg ikke haft nogle problemer (endnu :-) ). Eneste lille acceptable ulempe, er at det er 0.5-1 s delay ved skift af sange.

For mig er den pengene værd indtil videre!

Afprøvet på Audi A3, Sportback 2017 DSG

Brugeravatar
klodsmajor
Nyt medlem
Indlæg: 117
Tilmeldt: 13. feb 2016, 22:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 34 times
Been thanked: 31 times

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af klodsmajor » 11. jan 2021, 09:04

Qmar skrev:
11. jan 2021, 08:25
Opfølgning på ovenstående. Jeg har nu afprøvet min CarlinkIt 2.0 i et par timer og køreture. Har ikke oplevet problemer med opkald eller lydkvalitet. Enheden starter MEGET hurtigere op end CarPlay via kabel. Jeg havde utallige problemer med kabel-løsningen efter IOS 14 (og har afprøvet flere kabler, OEM osv...) - hvor den tog en evighed om at loade CarPlay.

Med denne enhed har jeg ikke haft nogle problemer (endnu :-) ). Eneste lille acceptable ulempe, er at det er 0.5-1 s delay ved skift af sange.

For mig er den pengene værd indtil videre!

Afprøvet på Audi A3, Sportback 2017 DSG
Har du fundet ud af hvordan man skifter telefon, når den først har koblet sig på én? Jeg synes kun det er under opstart at man kan vælge mobil. Det er lidt træls at rive kablet ud af boksen for at få den til at starte op, så jeg kan vælge min frem for kærstens mobil.

Qmar
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 6. jan 2021, 19:48
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af Qmar » 11. jan 2021, 10:47

Hej,

Nej. Tror også kun det er under opstart du kan skifte enhed. Ellers kan du prøve at deaktivere WiFI / Bluetooth på den enhed som du vil skifte fra. Så burde USB enheden re-loade sit main interface da CarPlay ikke længere er connected. (har ikke afprøvet dette endnu).

joeblach
Medlem
Indlæg: 686
Tilmeldt: 7. jul 2008, 16:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af joeblach » 16. jan 2021, 10:52

Qmar skrev:
klodsmajor skrev:
22. dec 2020, 09:34
Jeg har kørt med https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... 4c4djlxgWJ i nogle uger nu i min Passat og det fungere upåklageligt. Det tager omkring 15-20 sec før der er forbindelse, men ellers ingen problemer eller udfald. Det er en fornøjelse at man ikke skal bøvle med at få stikket i.
Jeg har bestilt samme model fra AliExpress og modtager den snart. Håber den kommer til at spille 100%. Har siden IOS 14 haft en del connection issues med Carplay via kabel (har prøvet med forskellige kabler, Iphone 11).

Vender tilbage med en melding, så snart jeg får den testet!
Hvad gav du i fragt ca.. den står til 469


Sent from my iPhone using Tapatalk
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150 HK 2020

Qmar
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 6. jan 2021, 19:48
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af Qmar » 19. jan 2021, 12:47

Hej

Jeg gav 2.1 USD (ca. 13 DKK) for 7-dages levering. Pakken afsendes fra deres varehus i Belgium - dermed ingen problemer med told.

heinejepsen
Nyt medlem
Indlæg: 151
Tilmeldt: 17. nov 2014, 14:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 41 times

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af heinejepsen » 19. jan 2021, 15:03

Qmar skrev:
19. jan 2021, 12:47
Hej

Jeg gav 2.1 USD (ca. 13 DKK) for 7-dages levering. Pakken afsendes fra deres varehus i Belgium - dermed ingen problemer med told.
Nu har jeg aldrig handlet gennem Ali.

Man kan jo købe den ved mange forskellige stores, er det forskelligt hvor de bliver sendt fra så? Altså risikerer man at den skal fortoldes fra fx denne: https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... web201603_

Eller er det same same, for det er jo da stadig ca halv pris i forhold til herhjemme. Så skal det sq næsten prøves.
TMY 2023 LR
Skoda Citigo 2014
Honda CBF 1000A, 2006
Canyon Spectral 2018 mtb, rugbrøds drevet

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af Kevinff » 19. jan 2021, 15:56

heinejepsen skrev:
Qmar skrev:
19. jan 2021, 12:47
Hej

Jeg gav 2.1 USD (ca. 13 DKK) for 7-dages levering. Pakken afsendes fra deres varehus i Belgium - dermed ingen problemer med told.
Nu har jeg aldrig handlet gennem Ali.

Man kan jo købe den ved mange forskellige stores, er det forskelligt hvor de bliver sendt fra så? Altså risikerer man at den skal fortoldes fra fx denne: https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... web201603_

Eller er det same same, for det er jo da stadig ca halv pris i forhold til herhjemme. Så skal det sq næsten prøves.
I dit link kan du vælge Spanien, Polen, Italien osv som afsender land. Det er en fantastisk verden du bevæger dig ind i hvis du handler hos Ali. Det er noget andet end ham nede i kiosken Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

heinejepsen
Nyt medlem
Indlæg: 151
Tilmeldt: 17. nov 2014, 14:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 41 times

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af heinejepsen » 19. jan 2021, 16:25

Kevinff skrev:
19. jan 2021, 15:56
heinejepsen skrev:
Qmar skrev:
19. jan 2021, 12:47
Hej

Jeg gav 2.1 USD (ca. 13 DKK) for 7-dages levering. Pakken afsendes fra deres varehus i Belgium - dermed ingen problemer med told.
Nu har jeg aldrig handlet gennem Ali.

Man kan jo købe den ved mange forskellige stores, er det forskelligt hvor de bliver sendt fra så? Altså risikerer man at den skal fortoldes fra fx denne: https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... web201603_

Eller er det same same, for det er jo da stadig ca halv pris i forhold til herhjemme. Så skal det sq næsten prøves.
I dit link kan du vælge Spanien, Polen, Italien osv som afsender land. Det er en fantastisk verden du bevæger dig ind i hvis du handler hos Ali. Det er noget andet end ham nede i kiosken Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kæft mand det stod jo lige midt i det hele :lol: :lol:

Nu har jeg bestilt sådan en bandit også, fra Belgien.
TMY 2023 LR
Skoda Citigo 2014
Honda CBF 1000A, 2006
Canyon Spectral 2018 mtb, rugbrøds drevet

joeblach
Medlem
Indlæg: 686
Tilmeldt: 7. jul 2008, 16:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af joeblach » 23. jan 2021, 08:13

heinejepsen skrev:
Kevinff skrev:
19. jan 2021, 15:56
heinejepsen skrev: Nu har jeg aldrig handlet gennem Ali.

Man kan jo købe den ved mange forskellige stores, er det forskelligt hvor de bliver sendt fra så? Altså risikerer man at den skal fortoldes fra fx denne: https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... web201603_

Eller er det same same, for det er jo da stadig ca halv pris i forhold til herhjemme. Så skal det sq næsten prøves.
I dit link kan du vælge Spanien, Polen, Italien osv som afsender land. Det er en fantastisk verden du bevæger dig ind i hvis du handler hos Ali. Det er noget andet end ham nede i kiosken Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kæft mand det stod jo lige midt i det hele :lol: :lol:

Nu har jeg bestilt sådan en bandit også, fra Belgien.
Giv en vurdering når den er prøvet et par dageBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150 HK 2020

heinejepsen
Nyt medlem
Indlæg: 151
Tilmeldt: 17. nov 2014, 14:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 41 times

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af heinejepsen » 25. jan 2021, 11:23

Nå jeg fik min dongle og den virkede sådan set ok i en dag. Den kobler op på mellem 20-30 sekunder og lyden er ok (synes måske den er lidt mere ulden end med kabel, men det er småting) Der er ikke lag når man bruger skærmen - undtagen når man skifter nummer så går der lige lidt tid. Det er ikke et problem da billede af kunstner og nummer skifter med det samme, så for mig var det ligegyldigt.

Men desværre frøs den en gang (har jeg også oplevet et par gange med kabel i)

Så tænkte jeg at så kigger jeg da lige om den skal opdateres så satte jeg det i gang, opdatering ok skrev den, så genstartede enheden og så var den død, altså som helt død uden lys. Kan så læse mig frem til at man skal være meget påpasselig med at strømmen er konstant på usb'en - så tænker faktisk det ville være bedre at opdatere den i en usb lader i stedet for bilen.

Men det er jo for sent, så nu har jeg skrevet med forhandleren og kan sende den tilbage og få en ny, men men men den skal så enten sendes til England (brexit helvede) eller kina og begge dele koster en formue, så ved ikke helt hvad jeg gør. :roll:
TMY 2023 LR
Skoda Citigo 2014
Honda CBF 1000A, 2006
Canyon Spectral 2018 mtb, rugbrøds drevet

joeblach
Medlem
Indlæg: 686
Tilmeldt: 7. jul 2008, 16:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af joeblach » 25. jan 2021, 14:12

Øv.. lyder mærkeligt den brænder af pga det.. Nu overvejer jeg mit køb.. jeg havde samme postyr med 1 fra Car2play.. Der også skulle retur til Kina, som man selv skal betale


Sent from my iPhone using Tapatalk
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150 HK 2020

heinejepsen
Nyt medlem
Indlæg: 151
Tilmeldt: 17. nov 2014, 14:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 41 times

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af heinejepsen » 25. jan 2021, 14:14

joeblach skrev:
25. jan 2021, 14:12
Øv.. lyder mærkeligt den brænder af pga det.. Nu overvejer jeg mit køb.. jeg havde samme postyr med 1 fra Car2play.. Der også skulle retur til Kina, som man selv skal betale


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg tror seriøst ikke jeg ville gøre det, umiddelbart koster det noget der ligner 250-300 kr at sende den retur. så kunne man jo sådan set lige så godt have købt den i danmark (næsten)
TMY 2023 LR
Skoda Citigo 2014
Honda CBF 1000A, 2006
Canyon Spectral 2018 mtb, rugbrøds drevet

KVL
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af KVL » 25. jan 2021, 22:17

Når telefonen sidder i med kabel lader den, selvom der ikke er tænding på bilen. I hvert fald på min Golf - tænker det er det samme for andre VAG modeller.

Hvordan med donglen, når den sidder i. Hvad trækker af strøm - det er vel et konstant forbrug på batteriet, selvom bilen måske ikke bruges i dage eller uger.

Hvor meget suger de?

Sunny
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 30. okt 2008, 18:20
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 320 times
Been thanked: 8 times

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af Sunny » 26. jan 2021, 06:53

KVL skrev:
25. jan 2021, 22:17
Når telefonen sidder i med kabel lader den, selvom der ikke er tænding på bilen. I hvert fald på min Golf - tænker det er det samme for andre VAG modeller.

Hvordan med donglen, når den sidder i. Hvad trækker af strøm - det er vel et konstant forbrug på batteriet, selvom bilen måske ikke bruges i dage eller uger.

Hvor meget suger de?
Jeg har bemærket at min bil (Passat B8) slukker for usb porten eller den lader ikke telefonen mere efter ca. 5-10 min, når tændingen er taget.

Qmar
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 6. jan 2021, 19:48
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af Qmar » 27. jan 2021, 19:08

heinejepsen skrev:
25. jan 2021, 11:23
Nå jeg fik min dongle og den virkede sådan set ok i en dag. Den kobler op på mellem 20-30 sekunder og lyden er ok (synes måske den er lidt mere ulden end med kabel, men det er småting) Der er ikke lag når man bruger skærmen - undtagen når man skifter nummer så går der lige lidt tid. Det er ikke et problem da billede af kunstner og nummer skifter med det samme, så for mig var det ligegyldigt.

Men desværre frøs den en gang (har jeg også oplevet et par gange med kabel i)

Så tænkte jeg at så kigger jeg da lige om den skal opdateres så satte jeg det i gang, opdatering ok skrev den, så genstartede enheden og så var den død, altså som helt død uden lys. Kan så læse mig frem til at man skal være meget påpasselig med at strømmen er konstant på usb'en - så tænker faktisk det ville være bedre at opdatere den i en usb lader i stedet for bilen.

Men det er jo for sent, så nu har jeg skrevet med forhandleren og kan sende den tilbage og få en ny, men men men den skal så enten sendes til England (brexit helvede) eller kina og begge dele koster en formue, så ved ikke helt hvad jeg gør. :roll:
Det lyder virkelig ærgeligt, at den ikke virker efter forsøgt opdateret. Jeg er stadig glad bruger af samme model og havde utallige problemer med CarPlay via kabel på Audi A3. Denne dongle connecter hver gang og tager op til 20-30 sek til at forbinde min telefon. Har stadig ikke oplevet problemer med tlf kald.

heinejepsen
Nyt medlem
Indlæg: 151
Tilmeldt: 17. nov 2014, 14:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 41 times

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af heinejepsen » 27. jan 2021, 19:58

Tænker også den måske kunne have virket ok. Finder jeg så aldrig ud af gider ikke bruge 300 på at sende den til neser land og så måske ikke få en ny retur. Lesson learne køber ikke elektronik fra Kina igen. Synes også det tosset den kan bricke under en opdatering. Øv
TMY 2023 LR
Skoda Citigo 2014
Honda CBF 1000A, 2006
Canyon Spectral 2018 mtb, rugbrøds drevet

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af AAMS » 25. feb 2021, 21:34

Hvad skyldes alle de problemer med en kabelforbindelse?

Hver 5. gang kan min Iphone ikke læses ind med kabel. Resten af tiden spiller det. Magter ikke den slags surmuleri.
Det man siger, er man selv

heinejepsen
Nyt medlem
Indlæg: 151
Tilmeldt: 17. nov 2014, 14:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 41 times

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af heinejepsen » 25. feb 2021, 21:49

AAMS skrev:
25. feb 2021, 21:34
Hvad skyldes alle de problemer med en kabelforbindelse?

Hver 5. gang kan min Iphone ikke læses ind med kabel. Resten af tiden spiller det. Magter ikke den slags surmuleri.
Altså jeg oplever meget sjældent den fejler med kabel, men tænker den er følsom overfor længden jeg købte sådan en meget kort en i fakta, den virker mega godt (kunne du prøve koster vist 30 kr)
TMY 2023 LR
Skoda Citigo 2014
Honda CBF 1000A, 2006
Canyon Spectral 2018 mtb, rugbrøds drevet

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af AAMS » 26. feb 2021, 07:44

heinejepsen skrev:
25. feb 2021, 21:49
AAMS skrev:
25. feb 2021, 21:34
Hvad skyldes alle de problemer med en kabelforbindelse?

Hver 5. gang kan min Iphone ikke læses ind med kabel. Resten af tiden spiller det. Magter ikke den slags surmuleri.
Altså jeg oplever meget sjældent den fejler med kabel, men tænker den er følsom overfor længden jeg købte sådan en meget kort en i fakta, den virker mega godt (kunne du prøve koster vist 30 kr)
Det er da en god idé, og et billigt forsøg. Det vil jeg prøve. Tak for råd.
Det man siger, er man selv

P3r
Medlem
Indlæg: 602
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 64 times

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af P3r » 26. feb 2021, 08:57

Har kørt med en CPLAY2air i over et halvt år, den stoppede så med at virke for et par uger siden. Bestilte en anden model fra Au2tek, den virkede heller ikke. Med kabel virkede det fint. Jeg nulstillede Bolero radioen til fabriksindstillinger og nu virker begge dongler igen.

Måske værd for andre at prøve hvis de har "døde" dongler liggende i skuffen.

Bilen er en Skoda Karoq 2020 med Bolero radio
Mvh. Per

joeblach
Medlem
Indlæg: 686
Tilmeldt: 7. jul 2008, 16:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af joeblach » 1. mar 2021, 16:59

Nu er jeg ved at bestille og kigger på jeres link...? Hvorfor er der 2 forskellige priser.. ?
Og den vil kun godkende at sende fra Kina...

https://m.aliexpress.com/item/100500130 ... 4c4djlxgWJ

https://m.aliexpress.com/item/100500135 ... hweb201603_


Sent from my iPhone using Tapatalk
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150 HK 2020

Kim C
Nyt medlem
Indlæg: 130
Tilmeldt: 21. feb 2019, 10:25
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 4800 Nykøbing F
Has thanked: 47 times
Been thanked: 6 times

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af Kim C » 25. mar 2021, 12:34

Summa summarum hvad hvad er bedste løsning???
Kim C
VW Golf Sportsvan, 1,4 TSI Bluemotion, MQB, 2016

Kim C
Nyt medlem
Indlæg: 130
Tilmeldt: 21. feb 2019, 10:25
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 4800 Nykøbing F
Has thanked: 47 times
Been thanked: 6 times

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af Kim C » 26. mar 2021, 18:07

Jeg har læst hele tråden, men har svært ved at gennemskue hvad der er det rigtige køb. Mange er tilfredse et stykke og så er det ikke tilfældet mere. Det eneste jeg har fået ud af tråden er at Thansen's ikke du'r. Jeg har ønsket mig en trådløs forbindelse i fødselsdagsgave, men ved ikke hvilken jeg skal vælge at ønske???
These users thanked the author Kim C for the post:
qasq
Kim C
VW Golf Sportsvan, 1,4 TSI Bluemotion, MQB, 2016

heinejepsen
Nyt medlem
Indlæg: 151
Tilmeldt: 17. nov 2014, 14:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 41 times

Re: Apple CarPlay Trådløst

Indlæg af heinejepsen » 26. mar 2021, 23:05

Som tidligere skrevet købte jeg en carlinkit2 ved Ali som jeg så formåede at bricke efter 2 dage ved at opdatere den (sørg for at bilen er startet og ikke bare har tænding på, siger det bare)

Efter en del frem og tilbage, og jeg sendte den med brev til Kina og den kom faktisk frem - vil godt indrømme at det havde jeg sq ikke troet. Sendte de en ny til mig. Jeg har kun kørt med den i 3 dage men den har 7-9-13 virket ganske fint. Det tager lidt tid inden den kobler op men den gør det. Den skifter også fint tilbage efter bakkameraet slår til. Den laver et mikroskopisk hak i lyden en gang i mellem, men det er ingen dealbreaker.

Jeg er godt tilfreds so far, 500kr kostede den. Og til korte ture er det bare lækkert (så glemmer jeg ikke tlf i bilen) men om den bliver ved med at virke - tjaa

Men har lært: if it aint broke, dont fix it
These users thanked the author heinejepsen for the post:
Kim C
TMY 2023 LR
Skoda Citigo 2014
Honda CBF 1000A, 2006
Canyon Spectral 2018 mtb, rugbrøds drevet

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"