Kabel til bakkamera high ved skift fra RNS 510 til Discover Media

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
Bittle
Nyt medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 14. jan 2009, 14:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Kabel til bakkamera high ved skift fra RNS 510 til Discover Media

Indlæg af Bittle » 12. aug 2020, 11:23

Hej
Har en 2011 Passat Variant Highline, der er førdt med RNS 510 og bakkamera high. Jeg har skiftet til en Discover Media, men mangler et nyt kabel til at forbinde bakkameraet. Kan man få en adaptor direkte til det aflange stik bag radioen? Eller skal jeg have trukket et nyt kabel fra kameraet og direkte i Discover Media udenom styreboksen til kameraet? I så fald kan nogen hjælpe med at finde det rigtige kabel?
PFT :-)

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5469
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Kabel til bakkamera high ved skift fra RNS 510 til Discover Media

Indlæg af diskoboy » 12. aug 2020, 11:39

Jeg er meget sikker på at jeg brugte kablet fra en Golf 7 da jeg lavede samme trick i min Polo (også med discovery media) for år tilbage.

Jeg har Golf 6 kamera i, men princippet er jo det samme med det grå videokabel. Du skal ikke bruge styreboksen til noget.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Bittle
Nyt medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 14. jan 2009, 14:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Kabel til bakkamera high ved skift fra RNS 510 til Discover Media

Indlæg af Bittle » 12. aug 2020, 11:50


Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5469
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Kabel til bakkamera high ved skift fra RNS 510 til Discover Media

Indlæg af diskoboy » 12. aug 2020, 18:31

Jeg mindes at have brugt et lign.:

https://www.cars-equipment.com/en/shop/ ... -plug-play

Blå stik skal ind i kameraet.
Kameraet skal stadig have strøm - det kan du tage fx fra bagrudeviskerne (mener der er konstant strøm, men mål lige efter). Lad være med at tage det fra baklyset.

Det 16-18-20 polet stik skiller du ad og tager ledningerne ud (der er 2) og sætter om det store quadlock stik (kan ikke lige huske om det er det blå eller grønne stik)
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"