MMI fryser og genstarter efter et 1-2 minutter
-
Kappalon
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Kastrup
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
MMI fryser og genstarter efter et 1-2 minutter
Hejsa
Mit navigation/mmi fryser og hænger i et minut eller to, hvor der kommer alle mulige advarsler om at ACC, side assist osv. ikke fungerer, indtil systemet til sidst vælger at genstarte og så virker det hele igen.
Min umiddelbare tanke er at der nok skal en software opdatering til, og i MMI systemet står der at den er version 0917. Men jeg kan ikke rigtig finde noget på google om det.
Nogen der har et link til en oversigt / changelog fra Audi, eller andet der måske kan hjælpe mig videre?
Bilen er en Q7 fra 2017.
Mit navigation/mmi fryser og hænger i et minut eller to, hvor der kommer alle mulige advarsler om at ACC, side assist osv. ikke fungerer, indtil systemet til sidst vælger at genstarte og så virker det hele igen.
Min umiddelbare tanke er at der nok skal en software opdatering til, og i MMI systemet står der at den er version 0917. Men jeg kan ikke rigtig finde noget på google om det.
Nogen der har et link til en oversigt / changelog fra Audi, eller andet der måske kan hjælpe mig videre?
Bilen er en Q7 fra 2017.
-
G-man
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: MMI fryser og genstarter efter et 1-2 minutter
Det har min MIB2 også gjort. Hvis du resetter den 10 gange, så skulle det gå over.
Dvs. tryk på tændslukknappen i nogle sekunder (10 er det vist), så starter den op igen, og 10. gang virker den igen.
Dvs. tryk på tændslukknappen i nogle sekunder (10 er det vist), så starter den op igen, og 10. gang virker den igen.
-
Meng
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Been thanked: 0
Hvad blev løsningen på problemet?
Jeg har nemlig også en Q7 hvor MMI genstarter hele tiden som beskrevet i toppen.
At genstarte systemet 10 gange virker ikke.
Jeg har nemlig også en Q7 hvor MMI genstarter hele tiden som beskrevet i toppen.
At genstarte systemet 10 gange virker ikke.
- jencka
- Medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Has thanked: 316 times
- Been thanked: 194 times
Regn ikke med at få svar fra trådstarter. Han var sidst aktiv herinde i 2021.
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
-
kreativ
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Horsens
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 139 times
Hvad er din nuværende software version?
VCDS, VCP, ODIS S Online - SVM kodning, komponent beskyttelse samt kodning af nøgler + mere
Tjek Vag Service for alle mine projekter.
Nuværende bil: Skoda Octavia Combi Style 1,2 TSi 110 HK 2016
Eftermonteret:Xenon m/LED, Blindspot Assist, Parkeringsassistent PLA 3.0 inkl Bremseassistent, Dæktrykskontrol High m/sensor, ACC Adaptiv Fartpilot, Bakkamera Highline, Amundsen Facelift 8" skærm, Anhængertræk inkl Trailer Assist, QI Trådløs Opladning, DWA+ Tyverialarm, 230V stik inkl USB udgang, Ratvarme,
Eftermonteret:Xenon m/LED, Blindspot Assist, Parkeringsassistent PLA 3.0 inkl Bremseassistent, Dæktrykskontrol High m/sensor, ACC Adaptiv Fartpilot, Bakkamera Highline, Amundsen Facelift 8" skærm, Anhængertræk inkl Trailer Assist, QI Trådløs Opladning, DWA+ Tyverialarm, 230V stik inkl USB udgang, Ratvarme,
-
Meng
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Been thanked: 0
Min nuværende SW-version hedder.
MHI2Q_ER_AUG22_P4170
MU-software
1117
Det er vigtigt at sige, at den ikke lige pludselig er begyndt at genstarte. Det startede for snart 2 år siden og er lige så stille blevet oftere og oftere at den genstarter og nu genstarter MMI så hele tiden.
MHI2Q_ER_AUG22_P4170
MU-software
1117
Det er vigtigt at sige, at den ikke lige pludselig er begyndt at genstarte. Det startede for snart 2 år siden og er lige så stille blevet oftere og oftere at den genstarter og nu genstarter MMI så hele tiden.
-
kreativ
- Medlem
- Geografisk sted: Horsens
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 139 times
Der findes en nyere opdatering til den men ikke sikkert det løser problemet hvis det er hardware relateret.Meng skrev: ↑16. jun 2024, 19:15Min nuværende SW-version hedder.
MHI2Q_ER_AUG22_P4170
MU-software
1117
VCDS, VCP, ODIS S Online - SVM kodning, komponent beskyttelse samt kodning af nøgler + mere
-
Lenoxx
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Odense
- Been thanked: 1 time
Det kan også sagtens være at det er sket pga. en dårlig patch hvis du har fået den låst op selv eller af en som ikke har gjort det efter bogen. Har haft nogle stykker ind for at få det fixet. Det letteste er at lave en software opdatering til 5092 og patche med noget som fungerer.
VCDS Hex V2 Original
VAS6154A Original - ODIS S/E Altid seneste software version.
VCP Original
www.facebook.com/navteknik
VAS6154A Original - ODIS S/E Altid seneste software version.
VCP Original
www.facebook.com/navteknik
-
DangerDane
- Medlem
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 221 times
- Been thanked: 170 times
Hvordan ser man sin version, og hvor finder man ud af om der er updates ?kreativ skrev: ↑17. jun 2024, 07:01Der findes en nyere opdatering til den men ikke sikkert det løser problemet hvis det er hardware relateret.Meng skrev: ↑16. jun 2024, 19:15Min nuværende SW-version hedder.
MHI2Q_ER_AUG22_P4170
MU-software
1117
-
Kjeld Hansen
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Lidt forskellig fra vag bilmærke, men prøv f.eks. at Google på “how to find mib2 version”DangerDane skrev: ↑20. aug 2024, 16:01
Hvordan ser man sin version, og hvor finder man ud af om der er updates ?
Denne side vil kunne fortælle om der findes en opdatering til netop din bil.
https://mib-helper.com/
- These users thanked the author Kjeld Hansen for the post:
- DangerDane
-
DangerDane
- Medlem
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 221 times
- Been thanked: 170 times
Har så kunne konkludere min er en MIB2 VW Composition Media, men den står så opgivet som 3Q0 035 824 C, hvor min enhed angiver det er en 3Q0 035 824 B som jeg så formoder er en ældre model end C.
Kan se min installerede software er MST2_EU_VW_ZR_P0363T, altså version 0363 og at det er en Technisat enhed. Ifølge sitet er den nyeste officielle version 0369T, men det "burde" være muligt at smide 0480T versionen på. Men formoder ikke det er helt uden risiko at flashe en nyere version end den officielle
Kan se min installerede software er MST2_EU_VW_ZR_P0363T, altså version 0363 og at det er en Technisat enhed. Ifølge sitet er den nyeste officielle version 0369T, men det "burde" være muligt at smide 0480T versionen på. Men formoder ikke det er helt uden risiko at flashe en nyere version end den officielle