Internet opkobling fejler

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
GorgonzolaDK
Helt nyt medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 22. feb 2020, 20:37
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0

Internet opkobling fejler

Indlæg af GorgonzolaDK » 24. sep 2020, 10:46

Hi til alle 8-)

Jeg har en 2017 Passat variant, med en radio som supporterer både app-connect og Car-net (hvis jeg ellers abonnerede på disse).

Jeg forsøger i dag at forbinde radioen til en stationær wi-fi forbindelse, og radioen finder da også fint den aktuelle router, men selvom jeg indtaster det rigtige password herfor, så får jeg bare beskeden at forbindelsen mislykkes. Jeg har også prøvet en anden stationær wi-fi forbindelse men med samme resultat.

Taget jeg min Iphone og aktiverer "mobildata" så finder radioen slet ikke denne forbindelse. Jeg synes ellers at huske at jeg for længe siden havde forbundet radioen denne vej?

Er der noget som skal aktiveres nogen steder før end at radioen skal kunne forbinde til udefrakommende wi-fi forbindelser?

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Internet opkobling fejler

Indlæg af i-s » 24. sep 2020, 20:58

Der er da ikke noget abb. til app-connect. Enten har du det eller du har det ikke.
Car-net har alle kunnet frit opdatere til 4 år free, så der må du have min 1 år endnu.
/Søren.

GorgonzolaDK
Helt nyt medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 22. feb 2020, 20:37
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0

Re: Internet opkobling fejler

Indlæg af GorgonzolaDK » 27. sep 2020, 16:31

Hej Søren

Jeg er bange for at du misforstår mit spørgsmål.

Problemet som jeg har er, at radioen oplister muligheden af at forbinde til den router som jeg har i mit hus (for at kople op til Internettet), og radioen kan "se" routeren, men vil ikke forbinde - selvom den får det rigtige password til at logge på.

Radioen kan heller ikke ikke se min Iphone som er sat til at dele dens Internetforbindelse.

Mvh

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Internet opkobling fejler

Indlæg af i-s » 27. sep 2020, 20:34

Tror jeg ikke.
Jeg kommenterede udelukkede på den første sætning i dit indlæg, som går på abonnement til car-net.

Det andet, som nok er det vigtige kan jeg ikke lige svare på. Jeg bruger selv en VW 3G dongle til internet.
Jeg går ud fra du ikke har brugt kryptiske tegn i SSID og PSWD. Selv mellemrum er det nogen som ikke kan klare.
Så hvis jeg var dig, ville jeg prøve med et meget simpel SSID og PSWD fra iphonen og se om det kunne komme til at virke. Så kan du altid lege med at ændre det når du har fået hul igennem.
/Søren.

kkkristensen
Nyt medlem
Indlæg: 357
Tilmeldt: 16. jun 2008, 06:07
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: Internet opkobling fejler

Indlæg af kkkristensen » 28. sep 2020, 16:15

Hejsa, hvad er dit SSID?

Jeg har oplevet i skoda 2018 Amundsen at den var lidt følsom overfor navnet på SSID, efter jeg ændrede det til noget simplet uden mellemrum osv, så virker det hver gang.

Radioen kan vist kun se 2,4Ghz netværk, så hvis din telefon kun deler 5Ghz, så "ser" radioen den ikke.

Mvh Kim
-SKODA SUPERB COMBI Business Edition 150HK TDI DSG7 2018
-VW E-Golf 2020
-KAWASAKI ZX10R 2013

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"