Navigation - Passat B8 - Opgradering af kort

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
speed six
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 3. sep 2016, 12:08
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Navigation - Passat B8 - Opgradering af kort

Indlæg af speed six » 21. feb 2021, 22:06

Jeg har netop hentet en ny kortopdatering til navigationsenheden i min passat (B8 fra 2016). Der er tale om en stor fil på 28,8GB, som ikke kan være på mit nuværende SD-kort (16GB).

Jeg undrer mig over den store filstørrelse, da tidligere opgraderinger sagtens har kunnet være på mit nuværende SD-kort. Inden jeg køber et nyt SD-kort, skal jeg lige være helt sikker på, at det nu også er nødvendigt.

Når jeg pakker filen ud, kan jeg nemlig se, at der er to mapper, der henholdsvis hedder Mib1 og Mib2. Det er måske et dumt spørgsmål, men skal begge mapper kopieres over på SD-kortet? Jeg tænker, at navnene måske også kunne referere til forskellige versioner af navigationsenheden, så Mib1 hører til 1. generation og Mib2 til anden generation.

Hvis der er tale om kort til hver sin version, hvordan finder jeg så ud af, hvilken generation min navigationsenhed tilhører? Jeg har vedhæftet et billede som ligner min headunit samt enheden i mit handskerum (der har plads til 2 x SD-kort).

Er der nogen, som kan hjælpe her?

På forhånd tak.
Vedhæftede filer
bilede af headunit (Medium).jpg
Billede af headunit
bilede af headunit (Medium).jpg (143.57 KiB) Vist 1561 gange
billede af unit i handskerum.jpg
Billede af enhed i handskerum
billede af unit i handskerum.jpg (58.15 KiB) Vist 1565 gange
VW Passat B8 1,8 TSI Stationcar

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Navigation - Passat B8 - Opgradering af kort

Indlæg af diskoboy » 21. feb 2021, 22:18

Jeg har et 32 gb kort til netop det formål... det koster ikke alverden
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

speed six
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 3. sep 2016, 12:08
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Navigation - Passat B8 - Opgradering af kort

Indlæg af speed six » 21. feb 2021, 22:30

Du har helt ret i, at et "større" SD-kort ikke koster alverden. Inden jeg køber et nyt SD-kort, ville jeg dog bare undersøge, om man kunne nøjes med at lægge én af de to mapper over på kortet - og i givet fald hvilken af mapperne.
VW Passat B8 1,8 TSI Stationcar

speed six
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 3. sep 2016, 12:08
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Navigation - Passat B8 - Opgradering af kort

Indlæg af speed six » 22. feb 2021, 00:14

Det lader til, at mit problem til dels skyldes en fejl 40.

Da jeg skulle vælge, hvilket navigationssystem jeg har, valgte jeg pro-modellen, forbi billedet lignede min enhed. Min enhed er dog en non pro. Når jeg vælger non pro, fylder kortmaterialet under 16GB og kan derfor være på VW SD-kort.

Jeg prøvede også at hente pro materialet på 32GB og ligge det på et SD-kort fra Sandisk. Det virkede dog ikke. Jeg kan forstå, at man på non pro modeller, kun kan anvende kort fra VW. Er det rigtig forstået?
VW Passat B8 1,8 TSI Stationcar

perw
Medlem
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 226 times

Re: Navigation - Passat B8 - Opgradering af kort

Indlæg af perw » 22. feb 2021, 06:31

speed six skrev:
22. feb 2021, 00:14


Jeg prøvede også at hente pro materialet på 32GB og ligge det på et SD-kort fra Sandisk. Det virkede dog ikke. Jeg kan forstå, at man på non pro modeller, kun kan anvende kort fra VW. Er det rigtig forstået?
Ja

De har en speciel header. Ellers virker de ikke.

Brugeravatar
Søren K
Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:00
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 27 times

Re: Navigation - Passat B8 - Opgradering af kort

Indlæg af Søren K » 22. feb 2021, 06:40

Jeg gjorde det i weekenden også og det spiller... Passat 2015 og Discover Media, det er den du kalder non pro...

1. Tag SD kort ud af bilen, slå låsen på siden af kortet fra, sæt det i PC, lav sikkerhedskopi af indholdet. Formater sd kortet.

2. Gå til https://app-connect.volkswagen.com/mapu ... index.html og vælg rigtige bil, årgang og Navi enhed (discover media).

3. Download ønskede kort til din pc. Udpak filen ned på sd kortet. SD kort ud af pc'en, slå låsen til og sæt det i bilen igen.

Job done Billede

Sendt fra min HD1903 med Tapatalk

Vh Søren K


speed six
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 3. sep 2016, 12:08
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Navigation - Passat B8 - Opgradering af kort

Indlæg af speed six » 22. feb 2021, 08:04

Hej Søren K

Ja, det er Discover Media, jeg har. Jeg blev dog lidt forvirret, da jeg på VW hjemmeside skulle vælge enhed. Det billede, de har af Discover media på hjemmesiden, ligner nemlig slet ikke min skærm. Min skærm ser i stedet nøjagtig ud som det billede de har af Discover pro. Derfor valgte jeg i første omgang Discover pro, men fik så kortmateriale, der fylder 32GB, og som ikke kan være på mit VW SD-kort.

Vælger jeg i stedet Discover media, får jeg i stedet kortmateriale, der kun fylder 16GB.
VW Passat B8 1,8 TSI Stationcar

Brugeravatar
Søren K
Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:00
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 27 times

Re: Navigation - Passat B8 - Opgradering af kort

Indlæg af Søren K » 22. feb 2021, 08:06

speed six skrev:Hej Søren K

Ja, det er Discover Media, jeg har. Jeg blev dog lidt forvirret, da jeg på VW hjemmeside skulle vælge enhed. Det billede, de har af Discover media på hjemmesiden, ligner nemlig slet ikke min skærm. Min skærm ser i stedet nøjagtig ud som det billede de har af Discover pro. Derfor valgte jeg i første omgang Discover pro, men fik så kortmateriale, der fylder 32GB, og som ikke kan være på mit VW SD-kort.

Vælger jeg i stedet Discover media, får jeg i stedet kortmateriale, der kun fylder 16GB.
Præcis...

Jeg har sat en pro skærm til min media enhed, kan være tidligere ejer af din også har gjort det. Ved man ikke det ville alle nok falde i fælden tænker jeg Billede

Sendt fra min HD1903 med Tapatalk

Vh Søren K


flan
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 29. jan 2014, 08:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Navigation - Passat B8 - Opgradering af kort

Indlæg af flan » 22. feb 2021, 09:06

Søren K skrev:
22. feb 2021, 08:06
speed six skrev:Hej Søren K

Ja, det er Discover Media, jeg har. Jeg blev dog lidt forvirret, da jeg på VW hjemmeside skulle vælge enhed. Det billede, de har af Discover media på hjemmesiden, ligner nemlig slet ikke min skærm. Min skærm ser i stedet nøjagtig ud som det billede de har af Discover pro. Derfor valgte jeg i første omgang Discover pro, men fik så kortmateriale, der fylder 32GB, og som ikke kan være på mit VW SD-kort.

Vælger jeg i stedet Discover media, får jeg i stedet kortmateriale, der kun fylder 16GB.
Præcis...

Jeg har sat en pro skærm til min media enhed, kan være tidligere ejer af din også har gjort det. Ved man ikke det ville alle nok falde i fælden tænker jeg Billede

Sendt fra min HD1903 med Tapatalk
Hvis der er sat en Discover Pro skærm i, hvorfor kan man så ikke bruge kortmateriale til Pro?
2019 T-ROC 1.5 TSi Sport DSG

Brugeravatar
Søren K
Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:00
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 27 times

Re: Navigation - Passat B8 - Opgradering af kort

Indlæg af Søren K » 22. feb 2021, 09:09

flan skrev:
Søren K skrev:
22. feb 2021, 08:06
speed six skrev:Hej Søren K

Ja, det er Discover Media, jeg har. Jeg blev dog lidt forvirret, da jeg på VW hjemmeside skulle vælge enhed. Det billede, de har af Discover media på hjemmesiden, ligner nemlig slet ikke min skærm. Min skærm ser i stedet nøjagtig ud som det billede de har af Discover pro. Derfor valgte jeg i første omgang Discover pro, men fik så kortmateriale, der fylder 32GB, og som ikke kan være på mit VW SD-kort.

Vælger jeg i stedet Discover media, får jeg i stedet kortmateriale, der kun fylder 16GB.
Præcis...

Jeg har sat en pro skærm til min media enhed, kan være tidligere ejer af din også har gjort det. Ved man ikke det ville alle nok falde i fælden tænker jeg Billede

Sendt fra min HD1903 med Tapatalk
Hvis der er sat en Discover Pro skærm i, hvorfor kan man så ikke bruge kortmateriale til Pro?
Fordi det kun er selve skærmen der er opgraderet til pro, enheden i handskerummet er den samme.

Sendt fra min HD1903 med Tapatalk

Vh Søren K


Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"