Problemer med at opdatere kort på Discover Pro (MIB2)

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
ziphnor
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 21. aug 2015, 19:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 2 times

Problemer med at opdatere kort på Discover Pro (MIB2)

Indlæg af ziphnor » 22. apr 2021, 10:53

Jeg prøver at opdatere kortene på min "nye" 2016 Touran med Discover pro, men den vil ikke rigtigt.

Jeg benytter et 32GB Samsung Pro (Speedclass 10 / UHS-I) kort formateret til FAT32. SD-kortet sidder i SD1 stikket på enheden.

Jeg har prøvet to ting (begge via https://app-connect.volkswagen.com/mapu ... /#download )

1: Bruge DiscoverCare programmet til at oprette indholdet på SD kortet, den benytter en version P187 af kort og laver en subfolder på kortet hvor MIB1/MIB2 er placeret under.
2. Downloaded 7z opdateringen (P189) direkte og pakket den ud således at der i roden lå mapperne MIB1, MIB2 (for jeg synes det lød på instrukserne som om det var det rigitige)

Når jeg prøver at opdatere siger den ("Searching for software updates") i laaang tid, og til sidst siger den så at den ikke kan finde nogen.

Er der nogen der har styr på præcist hvad enheden forventer at finde på sd kortet? Jeg er lidt træt af at prøve da turn-around tiden er ret høj.

ziphnor
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 21. aug 2015, 19:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 2 times

Re: Problemer med at opdatere kort på Discover Pro (MIB2)

Indlæg af ziphnor » 22. apr 2021, 14:22

Tror måske laptoppen var blevet slukket inden den var blevet færdig, den ville ihvertfald forsætte da jeg tændte DiscoverCare igen, og tilsidst fejlede den checksum. Så prøver vi da bare igen, det tager bare så lang tid. Hvorfor pokker kan den ikke bare downloade det via wifi i bilen ,og måske endda lidt mere on-demand...

Random_Hero
Helt nyt medlem
Indlæg: 92
Tilmeldt: 21. jun 2011, 17:53
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 103 times
Been thanked: 12 times

Re: Problemer med at opdatere kort på Discover Pro (MIB2)

Indlæg af Random_Hero » 22. apr 2021, 15:07

Jeg bruger altid nr 2. Billigt sd fra Biltema.
Fandt dog ud af at min usb kortlæser ikke virkede så bilen genkendte ikke det læste. Prøvede med en bærbar som har en kortlæser i, og det virkede.
Husk at formatere kortet. Det er vist FAT32 det skal være.

ziphnor
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 21. aug 2015, 19:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 2 times

Re: Problemer med at opdatere kort på Discover Pro (MIB2)

Indlæg af ziphnor » 22. apr 2021, 15:18

Prøvede en gang til med DiscoverCare og fik checksum error alligevel til sidst. Suk, VW's spidskompetence lader ikke til at være software... Kortet er FAT32 med standard block size.

Men det lader til at den rigtige struktur er en folder (feks P189_N60S5MIBH3_EU_NT) på top niveau, så det er sikkert det der gik galt da jeg prøvede at gøre det manuelt uden DiscoverCare.

DIscoverCare får lige en chance til, også må jeg prøve 7z filen igen. Plejer du at bruge DiscoverCare?

ziphnor
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 21. aug 2015, 19:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 2 times

Re: Problemer med at opdatere kort på Discover Pro (MIB2)

Indlæg af ziphnor » 23. apr 2021, 06:06

Det virkede hellere ikke Tror jeg må ud og købe et andet SD kort :(

ziphnor
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 21. aug 2015, 19:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 2 times

Re: Problemer med at opdatere kort på Discover Pro (MIB2)

Indlæg af ziphnor » 24. apr 2021, 09:53

Til fremtidige læsere, så viste det sig at 32gb kortet's "lock" slider sad mit imellem open og locked (men helt låst var den ikke, der kunne både formateres og skrives filer på den). Da jeg fiksede det gik det igennem med DiscoverCare, som dog stadig benyttede version 187, så nu skal jeg lige prøve manuelt med version 189.

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"