Indbrud i bil, fik stjålet Discover Media, passat b8 2018

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
Tonser
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13. jun 2017, 07:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Indbrud i bil, fik stjålet Discover Media, passat b8 2018

Indlæg af Tonser » 14. feb 2022, 13:04

Hej folkens

Havde ubudne gæster i nat. De stjal selvfølgelig anlæg og styreenheden fra handskerummet.

Jeg kan forstå på min lokale vw’er at det er normal praksis at de fra forsikringsselskabets side erstattes af uoriginale kopier, som man ikke kan se eller mærke forskel på. Selv om det selvfølgelig er ærgerligt er det nok noget jeg kan leve med hvis jeg ikke oplever nogen forskel funktionsmæssigt eller kosmetisk.

Kender folket herinde til denne problematik? Og i så fald hvad, er erfaringerne med disse uoriginale anlæg?

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 615 times
Been thanked: 461 times

Re: Indbrud i bil, fik stjålet Discover Media, passat b8 2018

Indlæg af KMDTHY » 14. feb 2022, 13:07

Findes der uoriginale dele der kan erstatte 1:1....? Det var jeg ikke klar over. Ikke set eller hørt det før.

Watcher må nok på banen her. @Watcher
These users thanked the author KMDTHY for the post:
BrianDS
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Indbrud i bil, fik stjålet Discover Media, passat b8 2018

Indlæg af DanielB12 » 14. feb 2022, 13:08

What.. Det havde jeg da nok ikke accepteret.. Kan du ikke få den fikset hos @Watcher / René..
These users thanked the author DanielB12 for the post:
BrianDS
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Tonser
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13. jun 2017, 07:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Indbrud i bil, fik stjålet Discover Media, passat b8 2018

Indlæg af Tonser » 14. feb 2022, 13:08

Det siger VW
Det eneste der skulle give det tilkende er hvis anlægget skal genstartes eller resettes.
Funktionalitet og udseende skulle være identisk.

Tonser
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13. jun 2017, 07:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Indbrud i bil, fik stjålet Discover Media, passat b8 2018

Indlæg af Tonser » 14. feb 2022, 13:11

DanielB12 skrev:What.. Det havde jeg da nok ikke accepteret.. Kan du ikke få den fikset hos [mention]Watcher[/mention] / René..
Problemet er jo at det er forsikringsselskabet der dikterer betingelserne.

Jeg kan blive reddet ift om det er ekstraudstyr eller standartudstyr. Det ved jeg ikke om det er på en highline, eller om hele highlinepakken betragtes som ekstraudstyr.

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 421 times
Been thanked: 250 times

Re: Indbrud i bil, fik stjålet Discover Media, passat b8 2018

Indlæg af Passatg 3c » 14. feb 2022, 13:19

Findes der overhovedet uoriginale "originale" anlæg til VW?
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Indbrud i bil, fik stjålet Discover Media, passat b8 2018

Indlæg af DanielB12 » 14. feb 2022, 13:19

Nu har jeg ikke haft indbrud i bilen, men har da haft et par skader.. der har jeg helt selv kunne vælge værksted. Forsikringsselskabet har så nogle fordelsværksteder hvor man f.eks. får gratis lånebil.. men det er ikke et krav. Så jeg ville da bare vælge et værksted, hvor du ved de bruger originale dele.

Men så vidt jeg ved, og kan huske fra da jeg var i Semler, så må de aut. værksteder kun bruge enten dele produceret af VW eller de certificeret OEM-dele. Så hvis det er Blaupunkt der har leveret maskinen til bilen originalt, så må de nok gerne skifte den til samme blaupunkt radio som bilen er født med. Men så ville jeg mene den var original.
Men ikke en eller anden Ebay-kina-android-løsning som da VW Ishøj monterede DAB-radio.. eller modul.

Jeg ville i hvert fald som minimum få lov at se det maskineri de vil putte i, også når det er tændt.. og så ville jeg helt sikkert også ringe til Semlers kundeservice og spørge dem ad, hvis dit aut. værksted fortsætter med at ville putte noget uoriginalt i, men ikke kan fortælle hvordan det er uoriginalt.
These users thanked the author DanielB12 for the post (total 2):
HansHBrianDS
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Tonser
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13. jun 2017, 07:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Indbrud i bil, fik stjålet Discover Media, passat b8 2018

Indlæg af Tonser » 14. feb 2022, 13:27

DanielB12 skrev:Nu har jeg ikke haft indbrud i bilen, men har da haft et par skader.. der har jeg helt selv kunne vælge værksted. Forsikringsselskabet har så nogle fordelsværksteder hvor man f.eks. får gratis lånebil.. men det er ikke et krav. Så jeg ville da bare vælge et værksted, hvor du ved de bruger originale dele.

Men så vidt jeg ved, og kan huske fra da jeg var i Semler, så må de aut. værksteder kun bruge enten dele produceret af VW eller de certificeret OEM-dele. Så hvis det er Blaupunkt der har leveret maskinen til bilen originalt, så må de nok gerne skifte den til samme blaupunkt radio som bilen er født med. Men så ville jeg mene den var original.
Men ikke en eller anden Ebay-kina-android-løsning som da VW Ishøj monterede DAB-radio.. eller modul.

Jeg ville i hvert fald som minimum få lov at se det maskineri de vil putte i, også når det er tændt.. og så ville jeg helt sikkert også ringe til Semlers kundeservice og spørge dem ad, hvis dit værksted fortsætter med at ville putte noget uoriginalt i, men ikke kan fortælle hvordan det er uoriginalt.
Sjovt at du lige nævner VW Ishøj Billede Nu bliver jeg lidt urolig.
Tænker at VW for alt i verden vil installere det originale. Men de er jo bundet at hvad forsikringsselskabet tillader. Da det er dem der betaler.

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 421 times
Been thanked: 250 times

Re: Indbrud i bil, fik stjålet Discover Media, passat b8 2018

Indlæg af Passatg 3c » 14. feb 2022, 13:30

Uanset hvad, må forsikringsselskabet jo ikke stille dig dårligere end du var før indbruddet.
These users thanked the author Passatg 3c for the post:
BrianDS
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

Tonser
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13. jun 2017, 07:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Indbrud i bil, fik stjålet Discover Media, passat b8 2018

Indlæg af Tonser » 14. feb 2022, 13:35

Passatg 3c skrev:Uanset hvad, må forsikringsselskabet jo ikke stille dig dårligere end du var før indbruddet.
Nej, jeg håber du/i har ret. Men nogle gange sejrer uretfærdigheden bare. Se dette fra betingelserne på min forsikring. Håber det ksn læses.

VW sagde i øvrigt at alle forsikringsselskaber praktisere dette - på nær IF som har en rabataftale med VW hvorfor de bruger de originale dele.

Billede

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 421 times
Been thanked: 250 times

Re: Indbrud i bil, fik stjålet Discover Media, passat b8 2018

Indlæg af Passatg 3c » 14. feb 2022, 13:52

Men er bilen ikke leveret med den radio/enhed, eller er den eftermonteret? Og foregår mange af bilens indstillinger ikke gennem anlæggets skærm?
Senest rettet af Passatg 3c 14. feb 2022, 13:55, rettet i alt 1 gang.
These users thanked the author Passatg 3c for the post:
BrianDS
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Indbrud i bil, fik stjålet Discover Media, passat b8 2018

Indlæg af martinta » 14. feb 2022, 13:55

Nu skriver du den er fra 2018 - så vil skyde på at det er den kampagne "comfortline premium" som de kørte med lige før den faceliftede kom på markedet.

Hvis ja, er det så ikke standardudstyr at du har discover media, og ikke ekstra udstyr, og bør vel være dækket? Uden at kende løsningen de ender på, så tror jeg at jeg ville være på tværs hvis de ville stille mig dårligere på det punkt med uoriginalt udstyr kontra originalt.

Tonser
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13. jun 2017, 07:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Indbrud i bil, fik stjålet Discover Media, passat b8 2018

Indlæg af Tonser » 14. feb 2022, 14:05

martinta skrev:Nu skriver du den er fra 2018 - så vil skyde på at det er den kampagne "comfortline premium" som de kørte med lige før den faceliftede kom på markedet.

Hvis ja, er det så ikke standardudstyr at du har discover media, og ikke ekstra udstyr, og bør vel være dækket? Uden at kende løsningen de ender på, så tror jeg at jeg ville være på tværs hvis de ville stille mig dårligere på det punkt med uoriginalt udstyr kontra originalt.
Highline hvis man skal tro ErWin

DanielPT
Medlem
Indlæg: 561
Tilmeldt: 12. nov 2013, 09:23
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 49 times
Been thanked: 45 times

Re: Indbrud i bil, fik stjålet Discover Media, passat b8 2018

Indlæg af DanielPT » 14. feb 2022, 15:08

Tonser skrev:
14. feb 2022, 13:35
Passatg 3c skrev:Uanset hvad, må forsikringsselskabet jo ikke stille dig dårligere end du var før indbruddet.
Nej, jeg håber du/i har ret. Men nogle gange sejrer uretfærdigheden bare. Se dette fra betingelserne på min forsikring. Håber det ksn læses.

VW sagde i øvrigt at alle forsikringsselskaber praktisere dette - på nær IF som har en rabataftale med VW hvorfor de bruger de originale dele.
Det kan jeg ikke finde hos GF

"Eftermonteret* lovligt og godkendt AV-udstyr og andet elektronisk udstyr til bilen, fx lyd-, billede- og
teleudstyr, internetudstyr, navigationsudstyr, og andet sender- og modtagerudstyr er dækket med
indtil 22.522 kr. (basisår 2021) inkl. montering, arbejdsløn og moms. Dækningen kan udvides. "

"Eftermonteret udstyr
Udstyr som er monteret efter at bilen er produceret på fabrikken og leveret af forhandler til bilens første ejer. "
These users thanked the author DanielPT for the post:
BrianDS

Tonser
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13. jun 2017, 07:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Indbrud i bil, fik stjålet Discover Media, passat b8 2018

Indlæg af Tonser » 14. feb 2022, 15:39

Ja, det er nok hvordan hvert forsikringsselskab definerer deres betingelser.

Til historien skylder jeg også at fortælle at jeg siden jeg startede denne tråd har talt med et af fordelsværksteder min forsikring selv foreslår. De siger at de ikke kender til problematikken. De takserer altid med den originale enhed når det kommer til navi og entertainment, og det plejer at gå igennem.


Så har jeg talt med mit forsikringsselskab. Han oplyste mig, at han godt kendte til det med de uoriginale dele hvis det f.eks. drejede sig om en kofanger eller lignende, men ikke når det galt infotainment. Han sagde dog også at han kunne tage fejl såfremt der var kommet noget nyt. Han ville verificere og vende tilbage.

Sidst ringede jeg til vw ishøj (hvor bilen er indleveret) og forelagde dem ovenstående. Hun sagde at de altid takserer med de originale dele, men at det er forsikringens taksator der skal godkende. Hun sagde dog også at hun ikke mente at det gjorde sig gældende med uoriginalt når det kom til infotainment. Hun ville ligeledes ringe hvis forsikringsselskabet stejler.

Det er forhåbentligt en storm i et glas vand. Jeg bliver bare skeptisk når ham jeg altid har talt med hos vw, og som altid har vejledt mig godt siger, at jeg kan være 100% på at det skiftes til uoriginalt.

Under alle omstændigheder skal jeg se et eller andet bevis på at det er det originale system der installeres. Der må følge et certifikat med af en slags.
These users thanked the author Tonser for the post (total 2):
BrianDSDanielB12

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: Indbrud i bil, fik stjålet Discover Media, passat b8 2018

Indlæg af BrianDS » 14. feb 2022, 16:28

Der kan ikke være nogen tvivl om at det skal erstattes med tilsvarende anlæg, og det kan på ingen måde være uoriginalt, det skal selvfølgelig komme med VW logo når den starter, og køre præcis som før.

Jeg tror det er en storm i et glas vand, og ham du har talt med er ude på tynd is (uvist af hvilken årsag)
Ellers er jeg sikker på @Watcher aka Cartrends kan løse problematikken, der bliver i hvert tilfælde jævnligt lagt billeder op af netop tyveriskade arbejde ;-)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Indbrud i bil, fik stjålet Discover Media, passat b8 2018

Indlæg af DanielB12 » 14. feb 2022, 16:29

Ift. VW Ishøj - der findes en sjov lille tråd omkring deres installation/salg af en "original" DAB-radio.. Om det efterhånden er old news og de er kommet videre.. det må man selv vurdere...
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 615 times
Been thanked: 461 times

Re: Indbrud i bil, fik stjålet Discover Media, passat b8 2018

Indlæg af KMDTHY » 14. feb 2022, 16:38

DanielB12 skrev:
14. feb 2022, 16:29
Ift. VW Ishøj - der findes en sjov lille tråd omkring deres installation/salg af en "original" DAB-radio.. Om det efterhånden er old news og de er kommet videre.. det må man selv vurdere...
Må være denne til ref. https://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=140472
These users thanked the author KMDTHY for the post:
DanielB12
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14511
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Indbrud i bil, fik stjålet Discover Media, passat b8 2018

Indlæg af Watcher » 14. feb 2022, 17:30

Jeg laver sygt mange af de skader pt og har aldrig brugt uorig dele, og taksator har aldrig nævnt/foreslået det heller.

Det ville jeg altså ikke være nervøs for ellers skal jeg nok lave skaden hvis det er :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Dennis2k
Medlem
Indlæg: 877
Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 111 times
Been thanked: 351 times

Re: Indbrud i bil, fik stjålet Discover Media, passat b8 2018

Indlæg af Dennis2k » 14. feb 2022, 18:23

Selvfølgelig får du originale dele monteret men det er afgjort mere bekymrende at det er VW Ishøj du skal have til at skrue i din bil :)
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.

Tonser
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13. jun 2017, 07:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Indbrud i bil, fik stjålet Discover Media, passat b8 2018

Indlæg af Tonser » 14. feb 2022, 18:32

Det er meget beroligende at høre mange af jeres kommentarer. Skal nok give en tilbagemelding - og ja, så tror jeg også definitivt, at jeg er færdig med mærkeværksteder.

Tonser
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13. jun 2017, 07:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Indbrud i bil, fik stjålet Discover Media, passat b8 2018

Indlæg af Tonser » 16. feb 2022, 09:10

Forsikringen godkendte alt. Jeg har nok fået 5 forskellige beskeder om det anlæg fra værkstedet, som næsten stak i hver sin retning. Jeg har stadig en vis skepsis og vil sikre mig at anlægget virkeligt er det originale.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Indbrud i bil, fik stjålet Discover Media, passat b8 2018

Indlæg af DanielB12 » 16. feb 2022, 09:21

Godt det endte godt!
Men det bidrager ikke rigtig positivt til fortællingen om VW Ishøj som et godt og troværdigt værksted...
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"