VW Navigation opdatering - problemer med download

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
klausjensen2
Helt nyt medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 1. jan 2012, 21:17
Geografisk region: Norge
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

VW Navigation opdatering - problemer med download

Indlæg af klausjensen2 » 9. nov 2022, 13:57

Hejsa

Min far har en 2018 Touareg med Discover (ikke pro - så vidt jeg husker) navigation, og jeg er lige hjemme et par dage, og han bad mig hjælpe med at opdatere softwaren. JEg gjorde det for et par år siden, og det var let nok. Bare download, pak ud, kopier til SD kortet og afsted we go.

Det var dengang....

Når jeg søger rundt omkring nu, så finder jeg links til https://app-connect.volkswagen.com/mapupdates/en/car/

Det er både fra google, fra en youtube video om opdatering etc.

Men det link virker ikke. Der kommer bare en blank side. JEg har prøvet forskellige browsere, vpn etc, men det ser ud til siden bare er nede (eller ikke findes længere).

Hvad pokker gør man så?

På forhånd tak! :)

perw
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 224 times

Re: VW Navigation opdatering - problemer med download

Indlæg af perw » 9. nov 2022, 14:34

Du får nok det problem, at din far sikkert har et 16 Gb SD kort og de nyeste kort kan ikke være på et 16 Gb kort. Du skal have et 32 Gb kort.

Hvis du har et 32 Gb SD kort (skla være originalt VW sd kort. man kan ikke bare købe et alm. SD kort).
Så kan du hente seneste kort her

https://navigation-maps.volkswagen.com/ ... 910_V16.7z
These users thanked the author perw for the post:
klausjensen2

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: VW Navigation opdatering - problemer med download

Indlæg af HansH » 9. nov 2022, 14:35

Prøv at starte her - https://www.volkswagen.dk/da/konnektivi ... pdate.html

Når du har logget på med dit VW ID, bliver du ledt igennem en slags wizard hvor du vælger bil, head unit model, region(er) osv..
These users thanked the author HansH for the post:
klausjensen2
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

klausjensen2
Helt nyt medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 1. jan 2012, 21:17
Geografisk region: Norge
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: VW Navigation opdatering - problemer med download

Indlæg af klausjensen2 » 9. nov 2022, 16:07

perw skrev:
9. nov 2022, 14:34
Du får nok det problem, at din far sikkert har et 16 Gb SD kort og de nyeste kort kan ikke være på et 16 Gb kort. Du skal have et 32 Gb kort.

Hvis du har et 32 Gb SD kort (skla være originalt VW sd kort. man kan ikke bare købe et alm. SD kort).
Så kan du hente seneste kort her

https://navigation-maps.volkswagen.com/ ... 910_V16.7z
Tak for linket! Er ved at downloade. Du har ret I han har et 16GB kort. Kan man snitte lidt i filerne så man ikke lige har HELE det Albanske opland med, eller er der ingen vej uden om et VW 32GB kort?

Hallas
Medlem
Indlæg: 1082
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 490 times
Been thanked: 238 times

Re: VW Navigation opdatering - problemer med download

Indlæg af Hallas » 9. nov 2022, 16:22

Ja, du kan jobtabene de lande der er aktuelle for dig, de ligger jo i pakker i forskellige størrelser afhængig af lande
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

perw
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 224 times

Re: VW Navigation opdatering - problemer med download

Indlæg af perw » 9. nov 2022, 19:36

klausjensen2 skrev:
9. nov 2022, 16:07
perw skrev:
9. nov 2022, 14:34
Du får nok det problem, at din far sikkert har et 16 Gb SD kort og de nyeste kort kan ikke være på et 16 Gb kort. Du skal have et 32 Gb kort.

Hvis du har et 32 Gb SD kort (skla være originalt VW sd kort. man kan ikke bare købe et alm. SD kort).
Så kan du hente seneste kort her

https://navigation-maps.volkswagen.com/ ... 910_V16.7z
Tak for linket! Er ved at downloade. Du har ret I han har et 16GB kort. Kan man snitte lidt i filerne så man ikke lige har HELE det Albanske opland med, eller er der ingen vej uden om et VW 32GB kort?
Der er et katalog, der indeholder en masse lande, dvs. sprogpakker. Her kan du slette alt andet end dk og uk. Men om det er nok. Jeg synes jeg har læst at det ikke er nok.

Alternativ, køb et kort på eBay, koster 200-300 kr, så vidt jeg husker. Pres vw til at udleverer et større kort. Jeg ved andre har haft heldet med sig hos Skoda, da de fik lovet at der var gratis kort opdatering de næste 7 år

perw
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 224 times

Re: VW Navigation opdatering - problemer med download

Indlæg af perw » 17. nov 2022, 10:07

klausjensen2 skrev:
9. nov 2022, 13:57
Hejsa

Min far har en 2018 Touareg med Discover (ikke pro - så vidt jeg husker) navigation, og jeg er lige hjemme et par dage, og han bad mig hjælpe med at opdatere softwaren. JEg gjorde det for et par år siden, og det var let nok. Bare download, pak ud, kopier til SD kortet og afsted we go.

Det var dengang....

Når jeg søger rundt omkring nu, så finder jeg links til https://app-connect.volkswagen.com/mapupdates/en/car/

Det er både fra google, fra en youtube video om opdatering etc.

Men det link virker ikke. Der kommer bare en blank side. JEg har prøvet forskellige browsere, vpn etc, men det ser ud til siden bare er nede (eller ikke findes længere).

Hvad pokker gør man så?

På forhånd tak! :)
Linket virker igen og du kan også nu hente mindre kort, som kan være på 16 gb kort (så mangler der bare nogle lande)

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"