RNS510 død og genoplivet igen og igen

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
boucher
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 26. nov 2022, 06:59
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

RNS510 død og genoplivet igen og igen

Indlæg af boucher » 26. nov 2022, 07:36

Sidste efterår var min navigation fuldstændigt død - der var heller ikke lys i kontakterne.
VW i Herning så på sagen og sagde det var en sikring, der var gået (men var det nu det?)
De skete to gange.
Så fandt jeg ud af hvordan jeg kunne fjerne pyntelisten, skue 4 skruer ud og tage et stort sort stik ud med en masse ledninger (i dette stik sidder ganske vist også en sikring men den fejlede ikke noget og efter et par gange har aldrig kigget efter). For da jeg satte stikket i igen virkede navigationen igen.
I foråret døde den mange gange, men jeg skulle "bare" have dette stik af og på, så var den i live igen.
Først på sommeren fattede jeg mistanke til venstre bagdør (jeg huske ikke hvordan) og i 3 måneder åbnede jeg ikke venstre bagdør og havde ingen problemer med navigationen.
Så prøvede jeg at åbne venstre bagdør og wupti næste gang jeg startede bilen var navigationen død.
Dette er efterfølgende bekræftet.
Jeg tænker dels, at det er fuldstændigt tilfældigt at det lige er venstre bagdør og dels om der en eller anden stelforbindelse eller kredsløb i døren, som kan slå navigationen ud af drift?
boucher

VW Golf 6 Highline TSI 122 hk
Tidligere:
VW Golf 4 Highline V5

Brugeravatar
Ozona
Medlem
Indlæg: 1095
Tilmeldt: 3. dec 2008, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 94 times
Been thanked: 64 times

Re: RNS510 død og genoplivet igen og igen

Indlæg af Ozona » 26. nov 2022, 09:07

Mon ikke det er en form for korslutning der opstår når du åbner venstre bagdør.
These users thanked the author Ozona for the post:
boucher
Jan 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus(Bestilt) - Midlertidig firmabil: Mercedes A220 D
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Apr 2018 - Mar 2022 VW Passat B8 Variant Comfortline Premium 2.0 150 HK DSG + DK. LED Pakke
Jan 2014- Mar 2018 VW Passat 3C Variant Sportline Individual 2010 170 Hk. TDI DSG "Mit the ganze molevitten!"

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: RNS510 død og genoplivet igen og igen

Indlæg af Watcher » 26. nov 2022, 09:25

Knækkede ledninger i gummipakninger til døren.. der går samme canbus radioen køre på igennem der så hvis de brudt og kortslutter er der gevinst


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post (total 2):
boucherRIX
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Maxxum5150
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 3. jan 2023, 18:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: RNS510 død og genoplivet igen og igen

Indlæg af Maxxum5150 » 3. jan 2023, 18:51

Hej har du fundet fejlen? For jeg har det samme problem i min passat alltrack fra 2013 lige nu den går også død og kan tændes igen når stikket har været afmont. Det ville være fint og høre hvad du endte med og gøre så man havde et sted og starte ;-)

boucher
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 26. nov 2022, 06:59
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: RNS510 død og genoplivet igen og igen

Indlæg af boucher » 7. okt 2023, 13:28

Efterfølgende blev intervallerne kortere og kortere. Så i maj 2023 havde jeg den igen ude ved VW Herning for at virkelig at løse problemet. Jeg forstår ikke præcist hvad de lavede og det var heller ikke så dyrt som frygtet. Men det holdt heller ikke mere end en uges tid, så var den død igen. Og til sidst kunne jeg ikke genoplive den. Men jeg troede bare det var fordi, jeg efterhånden havde hivet for meget i ledningerne. Så var ude på et andet værksted og her var én med ekspertise som kunne måle at ledningerne ikke fejlede noget, men det gjorde navigationen og den blev erklæret kaput uden åbenlys mulighed for reparation. Det var en version P fra 2013/14. Så nu har jeg købt en anden på dba.
boucher

VW Golf 6 Highline TSI 122 hk
Tidligere:
VW Golf 4 Highline V5

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"