Jeg har fået mig en Helix sub i min Skoda Karoq, og synes det har givet et rigtig fint løft af lyden. Problemet er bare, at den ikke er programmeret korrekt.
Men hvilke lydprofil vil være den mest korrekt, til min Skoda Karoq? Mit bedste bud ville umiddelbart være en VW Tiguan da jeg tænker den er tættest beslægtet.
VW værkstedet mente at T-Rock måske også var det tættest, de kunne komme på.
Men hvad siger folk her inde? Hvilke lydprofil bør jeg få lagt i min sub?
Helix sub - Skoda lydprofil?
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 300 times
- Been thanked: 349 times
Re: Helix sub - Skoda lydprofil?
Er længden ikke tættere på Tiguan?
En af de faktorer der er vigtig er tidsforsinkelsen af sub (eller rettere resten af højttalere ifht sub). Og der tror jeg afstanden til sub fra førerposition er tættere på Tiguan end T-Roc.
En af de faktorer der er vigtig er tidsforsinkelsen af sub (eller rettere resten af højttalere ifht sub). Og der tror jeg afstanden til sub fra førerposition er tættere på Tiguan end T-Roc.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Has thanked: 300 times
- Been thanked: 349 times
Ja. Jo tættere den enkelte højttaler er på øret, jo mere tidsforsinkelse skal der være på den kanal, før at lyden fra alle højttalerne når frem til øret samtidig.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 5 times
Super. Tak!
Så må jeg se om jeg skal prøve at få lagt Tiguan lydprofilen i, og se om det gør en forksel
Så må jeg se om jeg skal prøve at få lagt Tiguan lydprofilen i, og se om det gør en forksel