Hejsa,
Jeg har eftermonteret org. S4 bi-xenon lygter på min A4 8e, men har lagt mærke til at de godt kan dugge når det regner.
Jeg har tjekket om der er noget utæt, men kan ikke umidelbart finde noget.
Kan det være fordi at lygteglasset er varmt indvendigt og koldt udvendigt når det rammes af regnen, så der dannes kondens??
Jeg har hørt at det skulle hjælpe hvis man borer et hul i bunden, men der er jo luft huller flere steder på lygtehuset, så det kan da ikke passe at jeg skal bore ekstra eller hvad??
Er der nogen der har samme problem, og eventuelt fundet en løsning??
På forhånd tak....
Duggede forlygter ( Audi A4)
-
cte
- Nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Tilst - Århus
- Has thanked: 0
- Been thanked: 8 times
Re: Duggede forlygter ( Audi A4)
Dine lygter dugger på indersiden fordi den luft der er i lygten er varm og fugtig.
Når glasset køles af på ydersiden kondenserer (fortættes) den fugtige luft inde i lygten og sætter sig på den kolde flade.(køleskabs princippet).
Jeg ville forsøge at lade lygten blive varm og så slippe den varme fugtige luft ud ved at tage gummi bælgen af efter et stykke tid burde fugten være ude.
Ellers kan du jo gentage proceduren.
Når glasset køles af på ydersiden kondenserer (fortættes) den fugtige luft inde i lygten og sætter sig på den kolde flade.(køleskabs princippet).
Jeg ville forsøge at lade lygten blive varm og så slippe den varme fugtige luft ud ved at tage gummi bælgen af efter et stykke tid burde fugten være ude.
Ellers kan du jo gentage proceduren.
Venlig hilsen Claus Eriksen
Tiguan R-Line 2.0 TDI
Polo 6R 1.2 Comfortline
Tiguan R-Line 2.0 TDI
Polo 6R 1.2 Comfortline