Erfaringer med skadesværksteder

Besvar
ak-leon
Helt nyt medlem
Indlæg: 93
Tilmeldt: 23. jan 2020, 07:28
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 58 times
Been thanked: 22 times

Erfaringer med skadesværksteder

Indlæg af ak-leon » 8. okt 2021, 21:50

Hej kære VAG folk

Jeg har været så uheldig at min Leon har fået sig noget af en ridse på den ene bagdør og stykket mellem døren og hjulet.

Den er så dyb at der nok ikke er nogen vej udenom en maler.

Hvad er jeres erfaringer med Semler Amager? Eller er der andre aut. SEAT værksteder i kbh området der er et bedre valg?

PFT
Vedhæftede filer
6497A1C3-E096-415C-ACA9-5CD65079F2C6.jpeg
6497A1C3-E096-415C-ACA9-5CD65079F2C6.jpeg (154.89 KiB) Vist 1745 gange
E57C0052-808B-43D9-97A7-A2B9913C0491.jpeg
E57C0052-808B-43D9-97A7-A2B9913C0491.jpeg (157.46 KiB) Vist 1745 gange
2014 VW Up! 1,0 TSI 60 hk Life Up
2017 Ford Fiesta 1,0 Ecoboost 100 hk Titanium
2020 Seat Leon ST 1,5 TSI 150hk DSG Xcellence

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4916
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4386 times
Been thanked: 1933 times
Kontakt:

Re: Erfaringer med skadesværksteder

Indlæg af DanielB12 » 8. okt 2021, 21:53

Alle Semler-værksteder bruger Pierre. De er ikke altid dem der får mest rost herinde. Da vores blev omlakeres bag på, var det også Pierre. Der var ikke en finger at sætte på det.

Men hvis jeg havde valget, havde jeg nok valgt anderledes.
These users thanked the author DanielB12 for the post:
ak-leon
Det er jo bare for sjov

Brugeravatar
Morten16v
Aktiv medlem
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Erfaringer med skadesværksteder

Indlæg af Morten16v » 12. okt 2021, 06:42

DanielB12 skrev:
8. okt 2021, 21:53
Alle Semler-værksteder bruger Pierre. De er ikke altid dem der får mest rost herinde. Da vores blev omlakeres bag på, var det også Pierre. Der var ikke en finger at sætte på det.

Men hvis jeg havde valget, havde jeg nok valgt anderledes.
Jeg forstår ikke hvorfor det er sådan. Der ligger også Pierre her i Jylland, og der er ingen der siger det er ringe det de laver. Man kan være uheldig alle stedet man kommer. Har selv en helt liste med ting jeg skal have udbedret, efter vores Passat har fået lavet en parkringsskade på et skadesværksted som ellers plejer at levere stort set perfekt arbejde.

Vil være det samme som at droppe Bilka i hele DK fordi jeg har købt en sur mælk i den i Tilst engang.
These users thanked the author Morten16v for the post (total 2):
DanielB12Syndicate
Porsche Tekniker.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10847
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 650 times
Been thanked: 1881 times

Re: Erfaringer med skadesværksteder

Indlæg af GaSelle » 12. okt 2021, 07:36

Pierre brugte fire (!) forsøg på at lave bagklappen på vores hvide (ikke-metal) Golf 7. Nistre, løbere, appelsinhud og dårligt arbejde. En frontskade tog kun to forsøg. Min far fik for et par år siden lavet en skade på en mørkegrønmetal bil, hvor det tog tre forsøg. I første forsøg var bilen helt blålig, når den stod i solen, og værkstedet var lede ved at aflevere den. Desuden er kontrakten skruet sådan sammen, så værkstedet ikke må påpege fejl; kun hvis kunden gør det. Pierre er en fabrik, prisen er presset og tingene går for hurtigt. Hvis jeg kan, så undgår jeg Pierre (og Byens Bilpleje). Fint, hvis andre har haft gode erfaringer. Det har jeg bare ikke.
These users thanked the author GaSelle for the post (total 2):
Hr_Ravnpoppo2003

Brugeravatar
Hr_Ravn
Medlem
Indlæg: 971
Tilmeldt: 19. aug 2013, 11:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 60 times
Been thanked: 31 times

Re: Erfaringer med skadesværksteder

Indlæg af Hr_Ravn » 12. okt 2021, 07:58

tilslutter mig på vognen med Pierre (og byens bilpleje)..
godt nok på min Kia, men en lak garanti sag der skulle laves, på det tidspunkt var det ved Vestergaard i Kolding.
Der måtte 2 forsøg til før de fik det hen...
Skoda Superb 1,4 TSi iV Style Combi '20 Billede Billede

Kia Ceed SW 1,4 T-GDI DCT GT-Line '19 Billede
VW Golf VII 40 Years 1,6 TDI Bluemotion '15 BilledeTidl. bil
VW Golf VI Trendline '09 BilledeTidl. bil
VW Golf IV Basic '03 Tidl. bil

perw
Medlem
Indlæg: 1150
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 61 times
Been thanked: 221 times

Re: Erfaringer med skadesværksteder

Indlæg af perw » 12. okt 2021, 08:06

Jeg har på min gamle Ocravia fået lavet nogle 2x rost skader (bagklap/tag) og en rådyr skade på min nye Octavia.

Så vidt jeg ved så blev begge lavet hos Pierre og jeg havde intet at udsætte på arbejdet

Brugeravatar
Morten16v
Aktiv medlem
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Erfaringer med skadesværksteder

Indlæg af Morten16v » 12. okt 2021, 17:57

Har aldrig fået lavet noget hos dem. Jeg undre mig bare 😊
Porsche Tekniker.

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: Erfaringer med skadesværksteder

Indlæg af Chr-Hj » 12. okt 2021, 20:23

Har for år tilbage fået lavet en skade (ny Bagdør og rette bule i bagskærm) på en Passat der blev malet ved Pierre Brønderslev.
Bilen havde ikke været ordentligt dækket af, så hele fronten af bilen, var helt fuld af nister, hele fronten blev renset og poleret efter følgende, bilen var helt støvet inden i.
en sliber havde været oppe og snitte den sorte vindugslisten ved bagruden, og den ville de bare ikke skifte, da den var limet i sammen med ruden, men endte med de fik fusket med et eller anden, så den var væk i et års tid, så kom slibemærkerne frem igen.
Og efter ca. 2år væltede det ud med Rust fra hvor bagskærmen var blevet rettet.
Så for fremtiden vælger jeg helst værksteder, der ikke bruger Pierre, synes stadig jeg høre om problemer med dem.

Skæbnen ville så at en sneskraber snittede sammen side på Passaten og denne gang blev den lavet ved et lille værksted der brugte Toyota Brønderslev til at male, det malerarbejde var bare 100% i orden.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Erfaringer med skadesværksteder

Indlæg af Senz » 15. okt 2021, 21:16

Morten16v skrev:
12. okt 2021, 06:42
DanielB12 skrev:
8. okt 2021, 21:53
Alle Semler-værksteder bruger Pierre. De er ikke altid dem der får mest rost herinde. Da vores blev omlakeres bag på, var det også Pierre. Der var ikke en finger at sætte på det.

Men hvis jeg havde valget, havde jeg nok valgt anderledes.
Jeg forstår ikke hvorfor det er sådan. Der ligger også Pierre her i Jylland, og der er ingen der siger det er ringe det de laver. Man kan være uheldig alle stedet man kommer. Har selv en helt liste med ting jeg skal have udbedret, efter vores Passat har fået lavet en parkringsskade på et skadesværksted som ellers plejer at levere stort set perfekt arbejde.

Vil være det samme som at droppe Bilka i hele DK fordi jeg har købt en sur mælk i den i Tilst engang.
Nu bor du jo i Århus, så prøv at spøger motor depotet og Sondrup Bilcenter, hvorfor en af grundene de valgte at få deres egen malerværksted, de har til sammen over 3000 skader om året, nu kendte jeg begge skade værkføre der, og de var så trætte af pierre, det var så forskelligt kvalitet de kom med, og jeg oplevede det også på min mors bil, det var så dårligt malet.
Jeg ville aldrig røre pierre med en ild tang hvis min bil skulle males.

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6237
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2036 times
Been thanked: 667 times

Re: Erfaringer med skadesværksteder

Indlæg af jansom » 15. okt 2021, 22:26

Morten16v skrev:
DanielB12 skrev:
8. okt 2021, 21:53
Alle Semler-værksteder bruger Pierre. De er ikke altid dem der får mest rost herinde. Da vores blev omlakeres bag på, var det også Pierre. Der var ikke en finger at sætte på det.

Men hvis jeg havde valget, havde jeg nok valgt anderledes.
Jeg forstår ikke hvorfor det er sådan. Der ligger også Pierre her i Jylland, og der er ingen der siger det er ringe det de laver. Man kan være uheldig alle stedet man kommer. Har selv en helt liste med ting jeg skal have udbedret, efter vores Passat har fået lavet en parkringsskade på et skadesværksted som ellers plejer at levere stort set perfekt arbejde.

Vil være det samme som at droppe Bilka i hele DK fordi jeg har købt en sur mælk i den i Tilst engang.
Er det ikke nærmere at ingen siger det er godt? Man hører virkelig mange dårlige erfaringer med dem.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
Morten16v
Aktiv medlem
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Erfaringer med skadesværksteder

Indlæg af Morten16v » 20. okt 2021, 10:37

Senz skrev:
15. okt 2021, 21:16
Morten16v skrev:
12. okt 2021, 06:42
DanielB12 skrev:
8. okt 2021, 21:53
Alle Semler-værksteder bruger Pierre. De er ikke altid dem der får mest rost herinde. Da vores blev omlakeres bag på, var det også Pierre. Der var ikke en finger at sætte på det.

Men hvis jeg havde valget, havde jeg nok valgt anderledes.
Jeg forstår ikke hvorfor det er sådan. Der ligger også Pierre her i Jylland, og der er ingen der siger det er ringe det de laver. Man kan være uheldig alle stedet man kommer. Har selv en helt liste med ting jeg skal have udbedret, efter vores Passat har fået lavet en parkringsskade på et skadesværksted som ellers plejer at levere stort set perfekt arbejde.

Vil være det samme som at droppe Bilka i hele DK fordi jeg har købt en sur mælk i den i Tilst engang.
Nu bor du jo i Århus, så prøv at spøger motor depotet og Sondrup Bilcenter, hvorfor en af grundene de valgte at få deres egen malerværksted, de har til sammen over 3000 skader om året, nu kendte jeg begge skade værkføre der, og de var så trætte af pierre, det var så forskelligt kvalitet de kom med, og jeg oplevede det også på min mors bil, det var så dårligt malet.
Jeg ville aldrig røre pierre med en ild tang hvis min bil skulle males.
Nu kender jeg ham der er er værkføre ved Sondrup så den historie kender jeg godt. Det du skriver en kun det halve af grunden ;)
Porsche Tekniker.

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Erfaringer med skadesværksteder

Indlæg af Senz » 22. okt 2021, 15:14

Morten16v skrev:
20. okt 2021, 10:37
Senz skrev:
15. okt 2021, 21:16
Morten16v skrev:
12. okt 2021, 06:42


Jeg forstår ikke hvorfor det er sådan. Der ligger også Pierre her i Jylland, og der er ingen der siger det er ringe det de laver. Man kan være uheldig alle stedet man kommer. Har selv en helt liste med ting jeg skal have udbedret, efter vores Passat har fået lavet en parkringsskade på et skadesværksted som ellers plejer at levere stort set perfekt arbejde.

Vil være det samme som at droppe Bilka i hele DK fordi jeg har købt en sur mælk i den i Tilst engang.
Nu bor du jo i Århus, så prøv at spøger motor depotet og Sondrup Bilcenter, hvorfor en af grundene de valgte at få deres egen malerværksted, de har til sammen over 3000 skader om året, nu kendte jeg begge skade værkføre der, og de var så trætte af pierre, det var så forskelligt kvalitet de kom med, og jeg oplevede det også på min mors bil, det var så dårligt malet.
Jeg ville aldrig røre pierre med en ild tang hvis min bil skulle males.
Nu kender jeg ham der er er værkføre ved Sondrup så den historie kender jeg godt. Det du skriver en kun det halve af grunden ;)
Derfor jeg skrev en af grundene, hvad har du ellers fået afvide, værkføreren Martin der var ved motordepotet, fortalte at de var træt af det BIP de lavede, og at dette gjorde det mere fleksibel og billigere i sidste ende, nu er det langtid siden så kan ikke huske om han sagde andet, men Kvaliteten var ihverfald noget som vi selv oplevede var et problem
Også et vildt fedt malerværksted de har sig der,

knudp
Helt nyt medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 14. jul 2012, 17:45
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Erfaringer med skadesværksteder

Indlæg af knudp » 15. jan 2022, 19:49

Mener ikke det er helt korrekt at al malerarbejde udføres af pierre, jeg fik lavet en bilkabule hos vw i esbjerg, og fik malet hos vores lokale autolakerer (ølgod autolak)
2021 VW Tiguan 1,5 TSI R- line DSG gulplade
2019 VW Golf Sportsvan 1,5 TSi Highline DSG
2010 VW Golf Plus 2.0 TDI Highline DSG
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 TDI gulplade
2000 Madza 626 2,0
1998 Opel Astra GSI
1995 Opel Kadett 1,6
1993 Opel Kadett 1,6
1990 Opel Kadett 1.3 stc.

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Erfaringer med skadesværksteder

Indlæg af Peder » 15. jan 2022, 20:33

Vw Hjørring bruger eget værksted.
De er rimelige - ikke så elendige som Pierre.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2170
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Erfaringer med skadesværksteder

Indlæg af JerrilD » 15. jan 2022, 23:06

Seat i Fredericia (Fredericia Autoservice ) Bruger ikke pierre.

Har fået fixet 2 skader hos dem, og har været tilfreds begge gange, Har også fået malet fælge hos den samme maler, hvor jeg også var tilfreds.
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

Besvar

Tilbage til "Karosseri"