Ny forrude Carglass vs. Orig.

Besvar
Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Ny forrude Carglass vs. Orig.

Indlæg af Chr-Hj » 26. apr 2022, 14:36

Fik Ny forrude i min Touran i okt 21 ved Carglass ruden er en SAINT-GOBAIN den har fået 2 lille stenslag(synes jeg) fra samme sten og den revnede med det samme 10cm helt ud til kanten af ruden+ ind af på ruden, så ruden er død igen :cry:

Har glasforsikring så slipper med 1800kr i selvrisiko, men nu jeg har glasforsikring kan jeg vel også køre til vw og få den skiftet. og "måske" få en orig. rude i stedet :?:

Er en orig. rude bedre/stærkere end en fra Carglass. :?: :?:

Grunden til jeg bare valgte carglass sidst er fordi, det var nemmest, de kom hjem og skifteden den i min garage, hvis det skal være aut. skal jeg til at ha lånebil osv for at komme på job, eller passe det ind i en fridag eller lign.
Vedhæftede filer
IMG_2904.jpg
IMG_2904.jpg (99.25 KiB) Vist 2942 gange
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

Brugeravatar
mortenmol
Medlem
Indlæg: 847
Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 99 times
Been thanked: 234 times

Re: Ny forrude Carglass vs. Orig.

Indlæg af mortenmol » 26. apr 2022, 15:25

Sålænge det er en saint gobain rude, er det så godt som OEM - det er ikke en billig koma model
Tæt på kanten er det meget normalt de revner, jeg tror bare du har været uheldig


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author mortenmol for the post:
Chr-Hj

Brugeravatar
Roeden
Medlem
Indlæg: 1103
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 70 times
Been thanked: 70 times

Re: Ny forrude Carglass vs. Orig.

Indlæg af Roeden » 26. apr 2022, 15:31

Chr-Hj skrev:
26. apr 2022, 14:36
Fik Ny forrude i min Touran i okt 21 ved Carglass ruden er en SAINT-GOBAIN den har fået 2 lille stenslag(synes jeg) fra samme sten og den revnede med det samme 10cm helt ud til kanten af ruden+ ind af på ruden, så ruden er død igen :cry:

Har glasforsikring så slipper med 1800kr i selvrisiko, men nu jeg har glasforsikring kan jeg vel også køre til vw og få den skiftet. og "måske" få en orig. rude i stedet :?:

Er en orig. rude bedre/stærkere end en fra Carglass. :?: :?:

Grunden til jeg bare valgte carglass sidst er fordi, det var nemmest, de kom hjem og skifteden den i min garage, hvis det skal være aut. skal jeg til at ha lånebil osv for at komme på job, eller passe det ind i en fridag eller lign.
Har haft lignende mistanke, med mine tidligere biler. Den gamle fik ny forrude i hans i november hos carglass, den orginale havde holdt 170.000km den nye er nu gået igen.
Har intet at have det i, har som dig bare bidt mærke i at de tilsyneladende går oftere efter skift, måske monteringsmåden med hurtigt hærdende lim sætter flere spændinger i ruden så den er mere udsat?
hos forhandleren skulle de typisk have bilen i et døgn når jeg forspurgte.
Roeden
These users thanked the author Roeden for the post:
Chr-Hj
Sommer: 07' MB CLK63 Cab
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1564
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 176 times

Re: Ny forrude Carglass vs. Orig.

Indlæg af styker » 27. apr 2022, 20:45

Jeg ville i hvert fald aldrig få monteret en ny rude af de kørende montører udendørs.
Der er for mange variabler bl.a kulde og fugt og temperatur som kan ødelægge det.
En af mine kollegaer har lige fået ny rude i pga den gamle var ved at falde ud, det opdagede han da bilen var fyldt med vand i bunden.
Og der fik han at vide at det så de ofte fra et af de mobile rudefirmaer, han fik dog ikke navnet at vide.
These users thanked the author styker for the post:
Chr-Hj

Brugeravatar
Dikal
Medlem
Indlæg: 929
Tilmeldt: 15. feb 2010, 23:30
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gårslev
Has thanked: 7 times
Been thanked: 122 times

Re: Ny forrude Carglass vs. Orig.

Indlæg af Dikal » 28. apr 2022, 11:32

Jeg skulle have ny forrude i min bil på et tidspunkt. Det passede med, at det var cirka samme tid, som der skulle laves service. Så tænkte, at jeg kunne slå 2 fluer med 1 smæk.
Jeg plejer at sidde og vente, når jeg får lavet service. Det fortrød jeg dog denne dag, da limen skulle hærde i 4 timer (har jeg ikke oplevet hos Carglass), før de ville gå i gang med at lave service på bilen.
Ved ikke, om det er fordi bilen får nogle vrid eller lignende, når den kommer på lift, at de er nødt til at vente?

Men de gange Carglass er kommet ud på adressen, så har jeg aldrig fået at vide, at jeg skulle vente 4 timer med at køre.
These users thanked the author Dikal for the post:
Chr-Hj
Nuværende: Volvo XC60 D5 R-design Polestar
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke

DanielPT
Medlem
Indlæg: 554
Tilmeldt: 12. nov 2013, 09:23
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 43 times
Been thanked: 42 times

Re: Ny forrude Carglass vs. Orig.

Indlæg af DanielPT » 28. apr 2022, 13:12

Dikal skrev:
28. apr 2022, 11:32
Jeg skulle have ny forrude i min bil på et tidspunkt. Det passede med, at det var cirka samme tid, som der skulle laves service. Så tænkte, at jeg kunne slå 2 fluer med 1 smæk.
Jeg plejer at sidde og vente, når jeg får lavet service. Det fortrød jeg dog denne dag, da limen skulle hærde i 4 timer (har jeg ikke oplevet hos Carglass), før de ville gå i gang med at lave service på bilen.
Ved ikke, om det er fordi bilen får nogle vrid eller lignende, når den kommer på lift, at de er nødt til at vente?

Men de gange Carglass er kommet ud på adressen, så har jeg aldrig fået at vide, at jeg skulle vente 4 timer med at køre.
Har også fået ny original rude i hos skoda.

Ca 1 dags tid for at hærdre i limen.
These users thanked the author DanielPT for the post:
Chr-Hj

Brugeravatar
CULT
Aktiv medlem
Indlæg: 1884
Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 6000 Kolding
Has thanked: 6 times
Been thanked: 117 times

Re: Ny forrude Carglass vs. Orig.

Indlæg af CULT » 28. apr 2022, 16:12

Carglass er rude folkenes svar på Pierre autolak
Jeg har endnu tilgode at se et godt stykke arbejde fra dem og de kan slet ikke reparere stenslag


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
These users thanked the author CULT for the post (total 2):
Chr-HjJan_Aalborg
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K

A3
Medlem
Indlæg: 606
Tilmeldt: 24. jun 2008, 12:28
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Birkerød
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Ny forrude Carglass vs. Orig.

Indlæg af A3 » 28. apr 2022, 17:15

CULT skrev:
28. apr 2022, 16:12
Carglass er rude folkenes svar på Pierre autolak
Jeg har endnu tilgode at se et godt stykke arbejde fra dem og de kan slet ikke reparere stenslag
Jeg har desværre også måtte sande det mht stenslag og Carglass. Og har også prøvet, at få en ikke original rude monteret med det påskud, at det var samme producent som laver originale ruder. Desværre var "solstriben" i toppen lidt bredere og kom til at genere mit udsyn.

Har netop fået skiftet forruden hos VW og isat originalrude - på trods af forsikringens indvendinger. Alt ok og samme selvrisiko på glasforsikringen.
These users thanked the author A3 for the post:
Chr-Hj

perw
Medlem
Indlæg: 1150
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 61 times
Been thanked: 221 times

Re: Ny forrude Carglass vs. Orig.

Indlæg af perw » 28. apr 2022, 19:20

Jeg kan da godt forstå at forsikringen helst vil bruge car glas.

Da jeg gerne ville have laneassist i vores Octavia skulle jeg have ny forrude i.
Hos Skoda kostede det tæt på 7000 kr. var glas kunne gøre det for lidt over 3000 kr.
These users thanked the author perw for the post:
Chr-Hj

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2718
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 490 times

Re: Ny forrude Carglass vs. Orig.

Indlæg af Nicklossi » 28. apr 2022, 19:22

CULT skrev:
28. apr 2022, 16:12
Carglass er rude folkenes svar på Pierre autolak
Jeg har endnu tilgode at se et godt stykke arbejde fra dem og de kan slet ikke reparere stenslag


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det var faktisk en god sammenligning.
Jeg fik skiftet en rude i min tidligere bil.

Jeg er ikke vant til at kvalitetskontrollere den type arbejde, så i min bog var alt i fineste orden.

Da lin svoger, som er pladesmed ved Mercedes i Odense kiggede på den, spottede han lynhurtigt en del fejl.
Listerne i siden og bunden sad forkert, ruden sad skævt og den sad for lavt.

Det betød ikke noget rent praktisk, men fandme nederen når man bliver gjort opmærksom på det 😞
These users thanked the author Nicklossi for the post:
Chr-Hj

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: Ny forrude Carglass vs. Orig.

Indlæg af Chr-Hj » 28. apr 2022, 20:17

Okay kan godt se det trækker mere og mere i mig, for at forsøge at få skiftet ruden ved vw, når jeg nu alligevel har glas forsikring.

Har dog ikke haft problemer med sidste skift ved Carglass ( ud over den kun holdt 6måneder) den ser ud til at sidde pænt og listerne sidder også pænt
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 203 times
Been thanked: 830 times
Kontakt:

Ny forrude Carglass vs. Orig.

Indlæg af TorbenRasmussen » 29. apr 2022, 06:26

Jeg har fået skiftet to ruder hos CG og begge gange med fejl. Første gang havde de fået most puden oppe ved sensorerne, så klister gik ned i kamera og anden gang havde de brækket mine viskerarme, så jeg måtte få Audi til at skifte dem. Det var åbenbart en operation de ofte lavede efter CG havde skiftet ruder, for de vidste lige hvordan de skulle ringe og kræve erstatning.

På konens biler har jeg ikke spottet fejl (men jeg kører heller ikke i bilen), men regnsensoren har virket dårligt efter rudeskift. Den er alt for følsom. Den var den også efter første rudeskift på Audi’en hos CG.
These users thanked the author TorbenRasmussen for the post:
Chr-Hj
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
Dikal
Medlem
Indlæg: 929
Tilmeldt: 15. feb 2010, 23:30
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gårslev
Has thanked: 7 times
Been thanked: 122 times

Re: Ny forrude Carglass vs. Orig.

Indlæg af Dikal » 29. apr 2022, 09:35

Min forsikring siger ikke noget om, at jeg skal bruge Carglass/Dansk Bilglas/anden billig aktør.
Så der står det frit for, hvem jeg bruger.

Det samme med Bilka-buler. Dog er der nogle fordele, hvis jeg vælger et af dem, som de arbejder sammen med.
These users thanked the author Dikal for the post:
Chr-Hj
Nuværende: Volvo XC60 D5 R-design Polestar
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke

Jan_Aalborg
Helt nyt medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 2. jul 2016, 19:55
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 17 times

Re: Ny forrude Carglass vs. Orig.

Indlæg af Jan_Aalborg » 29. apr 2022, 14:21

Aldrig Carglas det er en omgang klamphuggere.
Fået skiftet tre ruder der, alle gange har det lignet pis.
De svinede med limen, kunne ikke finde ud af montere P skive, bobler hvor lyssensor var monteret.
Det gode er at de er hurtige, hvis man er pisse ligeglad med resultatet.
These users thanked the author Jan_Aalborg for the post:
Chr-Hj
Mvh. Jan
Vw Passat GTE 2021

mopela
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 29. sep 2014, 09:36
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Ny forrude Carglass vs. Orig.

Indlæg af mopela » 2. maj 2022, 16:44

Jeg har lige fået et stenslag i foruden hvor der kom revne efterfølgende da den sad i yderkanten af ruden.
Jeg har også valgt VW til at udføre opgaven da man ved mit forsikrings selvskab Alka selv kan vælge hvem der monterer.
Og jeg har det bedst med VW gør det pga. kameraet i ruden bla og tror de er mere omhyggelige og at jeg ville have en original forrude monteret
Dog fik jeg en overraskelse da mit forsikringsskab Alka som jeg halv selvrisiko på ved udskiftning af forude ikke ville montere en original forrude i bilen da min bil var over 2 år gammel (den er 3 år gammel nu)
Så jeg måtte selv betale differensen mellem den uoriginale og den originale
Jeg ved ikke forskellen på original kontra uoriginal rude men har det bedst med at det er en original rude og den er monteret af VW

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 45 times
Been thanked: 393 times

Re: Ny forrude Carglass vs. Orig.

Indlæg af Blackfinger » 2. maj 2022, 17:39

mopela skrev:
2. maj 2022, 16:44
Jeg ved ikke forskellen på original kontra uoriginal rude men har det bedst med at det er en original rude og den er monteret af VW
På alle mine originale ruder i Golfen står der Saint Gobain, og et VW logo. Jeg kan ikke forestille mig at en uoriginal rude fra Saint Gobain er kommet ud af en anden maskine.

Jeg ville være mere skeptisk overfor en rude fra Kina.

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: Ny forrude Carglass vs. Orig.

Indlæg af Chr-Hj » 2. maj 2022, 19:56

mopela skrev:
2. maj 2022, 16:44
Jeg har lige fået et stenslag i foruden hvor der kom revne efterfølgende da den sad i yderkanten af ruden.
Jeg har også valgt VW til at udføre opgaven da man ved mit forsikrings selvskab Alka selv kan vælge hvem der monterer.
Og jeg har det bedst med VW gør det pga. kameraet i ruden bla og tror de er mere omhyggelige og at jeg ville have en original forrude monteret
Dog fik jeg en overraskelse da mit forsikringsskab Alka som jeg halv selvrisiko på ved udskiftning af forude ikke ville montere en original forrude i bilen da min bil var over 2 år gammel (den er 3 år gammel nu)
Så jeg måtte selv betale differensen mellem den uoriginale og den originale
Jeg ved ikke forskellen på original kontra uoriginal rude men har det bedst med at det er en original rude og den er monteret af VW
Har godt hørt om det før ved skader, at selv om det er aut. bliver skader lavet med brugte dele / alternative dele.

Men så kan jeg jo nok godt regne ud, jeg heller ikke får en orig. i en 5år gammel bil har forsikring ved Thisted.
Men ved sgu ikke lige hvad der sker for tiden, fik et lille nyt stenslag igår :evil: heldigvis har jeg ikke fået skiftet ruden endnu 8-) synes altid det er på motorvejen jeg har fået stenslag.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

Brugeravatar
Daanieel
Nyt medlem
Indlæg: 191
Tilmeldt: 12. jul 2013, 23:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Frederikshavn
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Ny forrude Carglass vs. Orig.

Indlæg af Daanieel » 6. maj 2022, 21:17

Jeg kan heller ikke anbefale Carglass. I min A3'er monterede de en forrude der ikke var tonet, (mine er tonet 30% fra fabrikken, ja også forruden) de havde de åbenbart aldrig hørt om ved carglass.
- Den sad forkert og var fyldt med ridser, de havde puttet lim på udvendig side af mine a-stolper samt de havde skåret mine a-stolpe beklædninger i smadder inde i bilen. puttet rudelim på bakspejlet og sidst med ikke mindst har de næsten malet mit stelnummer der sidder i bunden af ruden over med sort primer, så nu er det grimt for evigt.

Da jeg kom for at få ruden udskiftet var det igen den forkerte rude de havde bestilt og denne var ligeledes fyldt med ridser. så måtte køre hjem igen uden rudeskift og vente på at de tog sig sammen og bestilte en ny original rude.

Denne er sidenhen blevet udskiftet, på originalt skadecenter, da den sprang relativt hurtigt derefter igen...
These users thanked the author Daanieel for the post:
Chr-Hj
Daniel

Audi A3 2019 2.0 TDi DSG Sport limited S-line Arablå

Besvar

Tilbage til "Karosseri"