Rust i tag. Passat 2004 nu med Svar fra SMC
-
Edske
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Rust i tag. Passat 2004 nu med Svar fra SMC
Hej
Har brug for et godt råd.
Har en passat fra ´04 - 130000km med rust ved monterings stederne hvor tag rails er monteret.
Lak/maling er begyndt at boble. Har haft rails afmonteret. Kan se det kommer fra monterings hullerne.
Bilen er fra DK og alle service overholdt og udført af VW
VW vil ikke udbedre fejlen. Garanti er udløbet. Er der andre som har ligende oplevelser?
" Til at starte med mente VW at fejlen var pga sten slag. Resten er bilen står utroligt flot og er heldigvis ikke blevet udsat for samme mængde stenslag"
Skal man aceptere afslag og selv udbedre fejlen eller er det muligt at overbevise VW om at dette er fejl og at de skal udbedre fejlen.
Mvh
Jacob Edske
Har brug for et godt råd.
Har en passat fra ´04 - 130000km med rust ved monterings stederne hvor tag rails er monteret.
Lak/maling er begyndt at boble. Har haft rails afmonteret. Kan se det kommer fra monterings hullerne.
Bilen er fra DK og alle service overholdt og udført af VW
VW vil ikke udbedre fejlen. Garanti er udløbet. Er der andre som har ligende oplevelser?
" Til at starte med mente VW at fejlen var pga sten slag. Resten er bilen står utroligt flot og er heldigvis ikke blevet udsat for samme mængde stenslag"
Skal man aceptere afslag og selv udbedre fejlen eller er det muligt at overbevise VW om at dette er fejl og at de skal udbedre fejlen.
Mvh
Jacob Edske
Senest rettet af Edske 19. okt 2008, 19:50, rettet i alt 1 gang.
- kriztian
- Medlem
- Geografisk region: København
Re: Rust i tag. Passat 2004
Den har jeg desværre hørt før, og det skyldes simpelthen at tagrællings ikke er monteret korrekt oprindeligt.
Det er nok svært at holde VW ansvarlig nu, da garantien er udløbet, men SMC burde alligevel per kulance dække det, da det er fabrikken/importørens skyld!
Det er nok svært at holde VW ansvarlig nu, da garantien er udløbet, men SMC burde alligevel per kulance dække det, da det er fabrikken/importørens skyld!
-
Thorinn
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Næstved
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Min er fra 99, og er lige i dag kørt til maler for at få malet taget fordi den har lavet lige netop samme nummer.. Var begyndt at boble op ved de miderste fæstnings steder på tagrælingen. 
Skoda Kodiaq 1.5 TSI Act DSG Style + (Style+ Pakke, Navigation, og Virtuelt Cockpit, etc.)
Skoda Citigo Ambition 5D.
- Tonny
- Admin
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 736 times
Jeg syntes godt nok det er en ærgelig sag hvis ikke VW vil dække den der. Min Passat '01 har "masser" af stenslag i fronten og over ruden, og ikke et eneste af dem er der rust i. Galvaniseringen er simpelthen for god. Hvis der kommer rust i et tag så er det sgu logik det ikke er et stenslag, men jeg ved godt de er lidt firkantede med deres rust garanti. Det må ikke starte i en kant, og hvis det kan være et stenslag så er det helt sikkert det. Herregud - ingen VW'ere ruster midt på en plade - det er vist kun Opel der kan det 
-
A3
- Medlem
- Geografisk sted: Birkerød
- Been thanked: 7 times
Hej.
Jeg synes også, det er tankevækkende, at importøren tilsyneladende kører en helt anden kulancepolitik end de gør i Tyskland. Man har åbenbart ikke noget, der hedder kulance i SMC's ordbog.
Eksempel: Fra tyske fora ved jeg (og har opdaget det på egen bil) at A3 (8L) har det med at sætte rust nederst på døre og bag på taget. I Tyskland intet problem - bare bilen er under 10 år, når der reklameres - VW/Audi udbedrer skaderne. Ergo tog jeg til en lokal forhandler i DK, der dog bare grinede ad mig. De påstod, de ikke engang kendte til problemet. Øv. Ringede så til en tysk forhandler der godt kendte til problemet og ville udbedre det for Audis regning. Det krævede dog bare, at jeg kom ned med bilen til fotografering. Herefter skulle de have bilen i 4 dage. Altså 3 gange tur/retur. Det synes jeg, var for meget, så jeg betalte selv for omlakering af døre. Taget fejler intet på min bil.
Denne hændelse - sammenholdt med VW/Audi DK's ublu priser for stumper har fået mig til at love mig selv, at SMC ikke skal tjene een eneste ekstra krone på mig. Skal jeg ha ny bil bliver den købt i Tyskland - koste det, hvad det vil. Hvis altså ikke SMC skulle være blevet smidt ud som importør forinden....
Svaret vedr. Passaten: Prøv at kontakte VW i Tyskland - er sikker på, de vil hjælpe dig, hvis du altså vil lege med.
Jeg synes også, det er tankevækkende, at importøren tilsyneladende kører en helt anden kulancepolitik end de gør i Tyskland. Man har åbenbart ikke noget, der hedder kulance i SMC's ordbog.
Eksempel: Fra tyske fora ved jeg (og har opdaget det på egen bil) at A3 (8L) har det med at sætte rust nederst på døre og bag på taget. I Tyskland intet problem - bare bilen er under 10 år, når der reklameres - VW/Audi udbedrer skaderne. Ergo tog jeg til en lokal forhandler i DK, der dog bare grinede ad mig. De påstod, de ikke engang kendte til problemet. Øv. Ringede så til en tysk forhandler der godt kendte til problemet og ville udbedre det for Audis regning. Det krævede dog bare, at jeg kom ned med bilen til fotografering. Herefter skulle de have bilen i 4 dage. Altså 3 gange tur/retur. Det synes jeg, var for meget, så jeg betalte selv for omlakering af døre. Taget fejler intet på min bil.
Denne hændelse - sammenholdt med VW/Audi DK's ublu priser for stumper har fået mig til at love mig selv, at SMC ikke skal tjene een eneste ekstra krone på mig. Skal jeg ha ny bil bliver den købt i Tyskland - koste det, hvad det vil. Hvis altså ikke SMC skulle være blevet smidt ud som importør forinden....
Svaret vedr. Passaten: Prøv at kontakte VW i Tyskland - er sikker på, de vil hjælpe dig, hvis du altså vil lege med.
- clausvp
- Aktiv medlem
Edske: tag kontakt til SMC´s tekniske afdeling og sig at du ikke er enig med dit værksted..... Så kan du være heldig at de sender en repræsentant ud for at besigtige skaderne.
Har du et fyldt servicehæfte, så skulle det ikke være umuligt at få en garantisag igennem. (God kunde = bedre stillet ved reklamation)
Ellers ville jeg tage den med Autohaus Kath i Flensburg.
Det ville være direkte PINLIGT hvis SMC afviser sådan en, men VW-DE godtager den...!
Har du et fyldt servicehæfte, så skulle det ikke være umuligt at få en garantisag igennem. (God kunde = bedre stillet ved reklamation)
Ellers ville jeg tage den med Autohaus Kath i Flensburg.
Det ville være direkte PINLIGT hvis SMC afviser sådan en, men VW-DE godtager den...!
-
Thorinn
- Nyt medlem
Skal give omkring 4k incl bagklap.. Farven er sortmetal..Edske skrev:Hej Thorinn
Hvor meget koster det ca. at få omlakeret taget.
Mvh
Edske
Skoda Kodiaq 1.5 TSI Act DSG Style + (Style+ Pakke, Navigation, og Virtuelt Cockpit, etc.)
- i-s
- Meget aktiv medlem
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 595 times
- Been thanked: 1012 times
- Kontakt:
Taget er ikke galvaniseret !Tonny skrev:Jeg syntes godt nok det er en ærgelig sag hvis ikke VW vil dække den der. Min Passat '01 har "masser" af stenslag i fronten og over ruden, og ikke et eneste af dem er der rust i. Galvaniseringen er simpelthen for god. Hvis der kommer rust i et tag så er det sgu logik det ikke er et stenslag, men jeg ved godt de er lidt firkantede med deres rust garanti. Det må ikke starte i en kant, og hvis det kan være et stenslag så er det helt sikkert det. Herregud - ingen VW'ere ruster midt på en plade - det er vist kun Opel der kan det
/Søren.
- Tonny
- Admin
What?i-s skrev: Taget er ikke galvaniseret !
Men min har nu stadig stenslag lige over ruden, og de ruster altså ikke.
- clausvp
- Aktiv medlem
Nej taget er ikke eftergalvaniseret! Det er simpelthen bygget af galvaniseret plade! Det ligner et gammeldags skraldespandslåg før det bliver lakeret! 
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Kontakt:
Jeg synes nu jeg har været derclausvp skrev:Nej taget er ikke eftergalvaniseret! Det er simpelthen bygget af galvaniseret plade! Det ligner et gammeldags skraldespandslåg før det bliver lakeret!
http://www.i-s.dk/Guides/car_projects/Project_G.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg fandt ikke noget som helst der var galvaniseret
/Søren.
- Tonny
- Admin
- clausvp
- Aktiv medlem
i-s skrev:Jeg synes nu jeg har været derclausvp skrev:Nej taget er ikke eftergalvaniseret! Det er simpelthen bygget af galvaniseret plade! Det ligner et gammeldags skraldespandslåg før det bliver lakeret!![]()
http://www.i-s.dk/Guides/car_projects/Project_G.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg fandt ikke noget som helst der var galvaniseret
Beim Gott! Ja, noget kunne tyde på at 3B´eren ikke er bygget som de nyere! Det er første gang jeg ser så slemt en rustangreb på en 3B´er dog.
- clausvp
- Aktiv medlem
Det dér er sq da en oplagt garantisag! Det har eddermame ikke noget med stenslag at gøre!!!
Se at få fat i teknisk afdeling! Hvis ikke de vil gøre noget ved det, så er det vist en god idé at være medlem af FDM.
Se at få fat i teknisk afdeling! Hvis ikke de vil gøre noget ved det, så er det vist en god idé at være medlem af FDM.
-
Thorinn
- Nyt medlem
Fuldstændig det samme som på min.. Maleren sagde at det sommetider skete pga tagrælingen sad og "gnavede" i lakken. (ikke sidder 100% som den skal)
- kriztian
- Medlem
Ja lige netop, den er monteret forkert og så gnaver den i lakken.Thorinn skrev:Fuldstændig det samme som på min.. Maleren sagde at det sommetider skete pga tagrælingen sad og "gnavede" i lakken. (ikke sidder 100% som den skal)
-
Krede II
- Nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Hammel, Østjylland
- Has thanked: 1 time
Jeg skal til at montere brugte vhrome tagrelinger på min.
Nogen tips til monteringen, så jeg ikke monterer forkert og de kommer til at gnave.
Nogen tips til monteringen, så jeg ikke monterer forkert og de kommer til at gnave.
Christian Bro
Hammel, Østjylland
Tlf: 40 44 24 59
Hammel, Østjylland
Tlf: 40 44 24 59
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Kontakt:
Kan du ikke bare spot sandblæse det ?
Det er trods alt på den indvendige side hvor lidt pletmaling ikke er så synlig, hvis du ikke vil ofre 1500 kr på at få det malet.
Det er trods alt på den indvendige side hvor lidt pletmaling ikke er så synlig, hvis du ikke vil ofre 1500 kr på at få det malet.
/Søren.
-
Edske
- Helt nyt medlem
Hej
Nu er SMC blevet kontaktet, bliver spændende at se hvordan de vil behandle sagen.
Ang plet malig. Det vil næsten ikke kunne ses, hvis man plet malet bagved rails.
Det vil nok mest være mig selv, som ikke ville være tilfreds, nu hvor resten af bilen står i en fin stand.
Det er ikke så meget prisen for rep af tag, det er mere hvordan det kan ske med en 4 år gammel bil.
Håber ikke at VW synes det er OK at deres nye biler ruster
Mvh
Edske
Nu er SMC blevet kontaktet, bliver spændende at se hvordan de vil behandle sagen.
Ang plet malig. Det vil næsten ikke kunne ses, hvis man plet malet bagved rails.
Det vil nok mest være mig selv, som ikke ville være tilfreds, nu hvor resten af bilen står i en fin stand.
Det er ikke så meget prisen for rep af tag, det er mere hvordan det kan ske med en 4 år gammel bil.
Håber ikke at VW synes det er OK at deres nye biler ruster
Mvh
Edske
-
Thorinn
- Nyt medlem
Jeg fik rådet at jeg skulle sprøjte rustbeskyttelse på det skumgummi som sidder under rælingen, da det så vil være med til at forhindre at vandet trænger ind under.. Samtidig har jeg været grundig med at tilpasse rælingen inden jeg spændte skruerne.Krede II skrev:Jeg skal til at montere brugte vhrome tagrelinger på min.
-
Edske
- Helt nyt medlem
Re: Rust i tag. Passat 2004 nu med Svar fra SMC
SVAR FRA SMC
"Det rust der er at se på de medsendte billeder, er dækket af bilens 2 årige fabriksgaranti. Da din Volkswagen Passat er mere end 2 år er denne garanti ikke længere gældende - det er ikke noget værkstedet i Frederissund eller vi har besluttet, det er sådan garantibestemmelserne fra fabrikken er.
Den garanti der stadig er gældende på din bil er en 12 årig garanti mod indefra kommende gennemtæringsskader i det oprindelige karosseri. Da der ikke er tale om en indefra kommende gennemtæring på din bil, har vi desværre ikke mulighed for at hjælpe økonomisk i denne sag. ..........."
Jeg kan kun anbefale alle der er ejer af VW med tagrails, at få kontrolleret monteringen af rails inden taget begynder at ruste.
Surt at have fuld service på sin VW uden de kan hjælpe eller at de ser at de har et rust problem.
Mvh
Jacob Edske
"Det rust der er at se på de medsendte billeder, er dækket af bilens 2 årige fabriksgaranti. Da din Volkswagen Passat er mere end 2 år er denne garanti ikke længere gældende - det er ikke noget værkstedet i Frederissund eller vi har besluttet, det er sådan garantibestemmelserne fra fabrikken er.
Den garanti der stadig er gældende på din bil er en 12 årig garanti mod indefra kommende gennemtæringsskader i det oprindelige karosseri. Da der ikke er tale om en indefra kommende gennemtæring på din bil, har vi desværre ikke mulighed for at hjælpe økonomisk i denne sag. ..........."
Jeg kan kun anbefale alle der er ejer af VW med tagrails, at få kontrolleret monteringen af rails inden taget begynder at ruste.
Surt at have fuld service på sin VW uden de kan hjælpe eller at de ser at de har et rust problem.
Mvh
Jacob Edske
- Zimon
- Medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Hjørring
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 27 times
- Kontakt:
Det han reelt skriver er at du er kommet med bilen for tidligt, du skulle have ventet til der var gennemtæring for så kan de ikke afvise at det kommer indefra.
Personen der siger det er stenslag må være meget lidt begavet det er helt klart fordi de tagrællinger har gnavet sig igennem, hvem har monteret tagrællinger? Det er jo reelt denne der har påført skaden.
Personen der siger det er stenslag må være meget lidt begavet det er helt klart fordi de tagrællinger har gnavet sig igennem, hvem har monteret tagrællinger? Det er jo reelt denne der har påført skaden.
Frederik - Frederik@VAGcars.dk
VW ID.Buzz Style
FKSimonsen.dk - Selvstændig Tømrer i Nordjylland - Nyt tag? - Nye vinduer? - Energirenovering?
VW ID.Buzz Style
FKSimonsen.dk - Selvstændig Tømrer i Nordjylland - Nyt tag? - Nye vinduer? - Energirenovering?
-
RacingS-DK
- Helt nyt medlem
Jeg havde samme problem med min passat st.car fra 2001..
Den rustede også oppe hos tagrailsne.. Ved den miderste fæstning i førersiden. Åbentbart et udbredt problem på den model..
Den rustede også oppe hos tagrailsne.. Ved den miderste fæstning i førersiden. Åbentbart et udbredt problem på den model..
- kriztian
- Medlem
Den er sgu for tynd fra SMC's side.
Det er jo dem, der har monteret den forkert og derfor at rusten er kommet. Hvis du er medlem af FDM burde du overveje at kontakte dem måske...
Det er jo dem, der har monteret den forkert og derfor at rusten er kommet. Hvis du er medlem af FDM burde du overveje at kontakte dem måske...
-
Allan_84
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Horsens
Krede II skrev:Jeg skal til at montere brugte vhrome tagrelinger på min.
hmm vi har noget klar plastik folie der klister på den ene side som ellers bliver brugt for at beskytte mod stanslag på udsatte steder, sådan noget ville jeg nok forsøge mig med på lakken under relingerne og så ellers lidt tynd hulrums beskyttelse på det hele inden du spænder det sammen.
Audi A3 Sportback
- Skyggen
- Aktiv medlem
Jeg havde da skabt mig som en gal mand på knark herfra og til at de fiksede deres lort.. .
Taget skal FANDME ikke ruste efter 4 år, og da SLET ikke hvis det er pga. originalmonteret udstyr... det pis!!!
TAG ANSVAR FOR JERES HANDLINGER, AAAAAAAAAAAAAAAAAAAARG!
FDM, EB, Lejemorder.dk, VW og hvad der ellers er at råbe efter.. Sæt igang!
Jeg er rolig nu..
Taget skal FANDME ikke ruste efter 4 år, og da SLET ikke hvis det er pga. originalmonteret udstyr... det pis!!!
TAG ANSVAR FOR JERES HANDLINGER, AAAAAAAAAAAAAAAAAAAARG!
FDM, EB, Lejemorder.dk, VW og hvad der ellers er at råbe efter.. Sæt igang!
Jeg er rolig nu..
/Skyggen
>>>G1-Mandens fanklub>>>http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 757&ref=mf<<<
En fjæsing er en herlig dykpumpe - "Det var ikke mig og desuden var jeg fuld!"
>>>G1-Mandens fanklub>>>http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 757&ref=mf<<<
- Tonny
- Admin
Ikke for at være en træls sveske, men de tagrælinger har vel reelt set ikke siddet på bilen fra ny af? Det ligner ihvertfald ikke en Highline 
Og så kan man jo ikke komme uden om at ham perlegrusmekanikeren der har monteret dem, måske kunne have lavet en monteringsfejl?
Og så kan man jo ikke komme uden om at ham perlegrusmekanikeren der har monteret dem, måske kunne have lavet en monteringsfejl?
- Skyggen
- Aktiv medlem
Mit ovenståede indlæg kan man naturligvis se bort fra hvis det IKKE har været på bilen ab fabrik/IKKE er monteret af VW.. Så er det ris til egen røv hvis en, som Tonny nævner, perlegrusmekker der har sjosket lortet på.Tonny skrev:Ikke for at være en træls sveske, men de tagrælinger har vel reelt set ikke siddet på bilen fra ny af? Det ligner ihvertfald ikke en Highline
/Skyggen