Halløj er er der nogle kloge hoveder der ved noget omkring ac på de a3er her. der er noget der driller mig
Jeg købte en ny brugt kompresser da min var dårlig tænkte jeg, senere fundet ud af det måske enlig kun er ac koblingen. dog kun måske jeg ved ikke om der andet med den.
da jeg målte om stikket bag på kompresserne fik strøm var der 9,8 volt eller sådan noget.
Men kan ikke helt få drejet det hele i hovedet for at finde ud af hvordan den kobler kompressoren fra og til da jeg synes ikke at kompressoren køre med rundt med remskiven, så giver det god mening at den ikke køler jo.
Audi a3 8p 2010 AC problemer
-
Mark Bakke
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 0
- carstenhjorth
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Tappernøje
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 234 times
Re: Audi a3 8p 2010 AC problemer
Ikke at det er så meget hjælp, men det er ikke en gammeldags kobling, kompressoren har variabel slaglængde så den kører hele tiden, men mellem 0 og 100% ydelse, hvis det giver mening... Det er styret af et PWM signal så derfor måler du en "underlig" spænding.
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
-
Mark Bakke
- Helt nyt medlem
Ja ja, jeg er godt med på pwm signal og variabel slaglængdes kompresser altså den vinkler pumpen. er landbrugs mekaniker lærlign og har lige haft om pwm signaler på skole. Men er du helt 100 på det ikke bare er en on off kontankt regulerings ventilen? giver ikke mening med navnet i know. Fordi jeg snakkede med audi og de sagde den skulle have 12volt. men kan godt være jeg har haft fat i en værkføre der ikke ved så meget om det han sagde bare han havde snakket med en teknikner om det som han kalde det. Har lednings diagrammet over det men ikke om den køre pwm eller konstant. Jeg synes jeg har hørt lidt af det hele.
og synes ikke center af pumpen køre rundt ude hvor remskiven trækker men det er jo en fast remskive så den burde jo køre permanent
og synes ikke center af pumpen køre rundt ude hvor remskiven trækker men det er jo en fast remskive så den burde jo køre permanent
Passat 3bg 2004 - solgt
Audi A3 8P sportsback 2010
-
- Medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 193 times
Ifølge SSP240 reguleres N280 (AC kapacitetsregulering) med 400Hz duty cyle kontrolleret 12V.
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_240_d4.PDF
Der er en sikring S38 blandet ind i kredsløbet...
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_240_d4.PDF
Der er en sikring S38 blandet ind i kredsløbet...
-
Mark Bakke
- Helt nyt medlem
okay fedt tak. er det noget du selv har rodet med før? og ved du hvad de typiske fejl er?
Passat 3bg 2004 - solgt
-
Jensrodgaard
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Been thanked: 2 times
Jeg tror din nye brugte kompressor er defekt, der sidder tit en springkobling ude i remhjulet, der brækker hvis kompressoren går for stramt eller sætter sig. Og så vil det opleves som du beskriver det.
Mvh Jens
Mvh Jens
- These users thanked the author Jensrodgaard for the post:
- Mark Bakke
-
Mark Bakke
- Helt nyt medlem
okay fedt mange tak for svar. jeg har haft talt med dem jeg købte den af og de bytter den 
Passat 3bg 2004 - solgt