Betjening af original motor-kabinevarmer

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
Banff
Helt nyt medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 26. dec 2010, 23:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Betjening af original motor-kabinevarmer

Indlæg af Banff » 2. dec 2018, 14:34

Kære alvidende forum og særligt jer med sort bælte i Webasto.

Jeg har originalt fyr i min Golf 6 variant 1,4 tsi 160 HK fra 2012. Jeg synes ikke, jeg får det optimale ud af fyret og tænker, at det er min viden og betjening af fyret der halter. Det kunne også være fejl på fyret, der er problemet. Jeg har læst brugermanualen, som jeg ikke synes gav mig svar på mine spørgsmål. Jeg er eksempelvis kommet ud til bilen efter fyret har været tændt i 25-30 minutter, hvor klimaanlægget er sat på 25 grader, aut. er tændt på klimapanelet og hvor ikke en eneste af bjælkerne lyser. Rimen på forruden var væk, men kabinen var stadig kold og jeg ved ikke hvorfor. Her er mine konkrete spørgsmål:

Hvordan får jeg den maksimale varme ud af fyret og på forruden?

Er fyrets max-blæse kapacitet 3 lysende bjælker i klimapanelet?

Hvornår skal indstillingen (temperatur, forrude, kabine, fodrum etc.) af fyret være foretaget for at den indstilling anvendes, når jeg tænder fyret via fjernbetjeningen? Er det eks. nok, at sætte tænding på bilen, skal motoren startes eller skal bilen være i bevægelse?

Er der forskel i kapaciteten på mit fyr og nyere fyr? Er der forskel på fyr i eksempelvis en ny Golf og en ny Passat?

På forhånd tak for jeres input.
Thomas

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Betjening af original motor-kabinevarmer

Indlæg af Blackfinger » 2. dec 2018, 14:39

Ved originalt fyr skal du slet ikke foretage nogen klima indstillinger.

Banff
Helt nyt medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 26. dec 2010, 23:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Betjening af original motor-kabinevarmer

Indlæg af Banff » 2. dec 2018, 14:52

Så når jeg tænder på fjernbetjeningen, så vil fyret altid skyde den samme temperatur ud? Jeg havde forstået, at fyret både kunne varme og afkøle kabinen.

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Betjening af original motor-kabinevarmer

Indlæg af Blackfinger » 2. dec 2018, 16:51

I dit MFA+ display kan du vælge sommer indstilling så der kun blæses luft ind uden at fyret er startet. Det er jo ikke helt det samme som at køle.

5 Kw er den normale størrelse på alle originale fyr. Men det betyder ikke at man uden videre kan bruge fyr fra andre modeller.

firevox
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10. nov 2021, 15:56
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Betjening af original motor-kabinevarmer

Indlæg af firevox » 2. dec 2021, 14:35

Hej Jeg har en timer til eberspætsher 88204A Er der ikke noget med man kan se fejlkoder på timeren hvordan Undskyld stavefejl Mvh Henrik

polo59529
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 25. dec 2009, 19:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Betjening af original motor-kabinevarmer

Indlæg af polo59529 » 5. mar 2022, 13:03

Hej
88204A er et Webasto nummer så det er nok IKKE en Eberspächer timer du har !
These users thanked the author polo59529 for the post:
firevox

firevox
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10. nov 2021, 15:56
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Betjening af original motor-kabinevarmer

Indlæg af firevox » 15. mar 2022, 18:42

Hejsa Du har ret c:

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"