Tips til gør det selv skift af klimakompressor på Passat
: 5. apr 2021, 20:05
Hej derude
Klimakompressoren på min Passat B7 2.0TDI fra 2011 har støjet det sidste års tid, og jeg har konstateret at den netop er begyndt at dryppe olie.
Jeg vil som ivrig amatør-mekaniker gerne selv skifte den. Men det virker ret bøvlet når man ikke har adgang til en 134a servicestation.
Jeg har gennemgået Elsawin instruktionen, og det ser ganske overkommeligt ud at skifte kompressoren samt tørrefilteret.
Jeg har forhørt mig hos VW, og de har i øjeblikket et tilbud på 1299 for service med genfyldning af 134a, og de så ikke noget problem i at mit anlæg ville være tomt, og skulle påfyldes med 120g.
I Elsawin står der at bilen ikke må køre uden 134a på, hvilket jeg forstår, men magnetkoblingen burde da sørge for kompressoren ikke drejer med rundt når den er deaktiveret. Jeg kan se via mit VCDS kabel at den kører 0rpm når koblingen er deaktiveret.
Er der andre derude der har tips til hvad i har gjort - eventuelt ved at skifte den selv? Vh
Thomas
Klimakompressoren på min Passat B7 2.0TDI fra 2011 har støjet det sidste års tid, og jeg har konstateret at den netop er begyndt at dryppe olie.
Jeg vil som ivrig amatør-mekaniker gerne selv skifte den. Men det virker ret bøvlet når man ikke har adgang til en 134a servicestation.
Jeg har gennemgået Elsawin instruktionen, og det ser ganske overkommeligt ud at skifte kompressoren samt tørrefilteret.
Jeg har forhørt mig hos VW, og de har i øjeblikket et tilbud på 1299 for service med genfyldning af 134a, og de så ikke noget problem i at mit anlæg ville være tomt, og skulle påfyldes med 120g.
I Elsawin står der at bilen ikke må køre uden 134a på, hvilket jeg forstår, men magnetkoblingen burde da sørge for kompressoren ikke drejer med rundt når den er deaktiveret. Jeg kan se via mit VCDS kabel at den kører 0rpm når koblingen er deaktiveret.
Er der andre derude der har tips til hvad i har gjort - eventuelt ved at skifte den selv? Vh
Thomas