Passat B8 - piber fra klima

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
martinta
Medlem
Indlæg: 1193
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 807 times
Been thanked: 697 times

Passat B8 - piber fra klima

Indlæg af martinta » 2. jun 2021, 07:36

Hej

Har en mega træls oplevelse i vores Passat, den har været så velopdraget de sidste 2 år, med meget få fejl, men på det seneste er der begyndt at komme en meget irriterende pivelyd, og jeg aner ikke hvor den specifikt kommer fra. Det eneste jeg har kunne konstatere er at den stopper hvis jeg slukker for klima (altså, trykker på off på panelet)

Bilen er en VW Passat B8 fra 2018, 1,4 TSI comfortline premium.

Og inden nogen kommenterer, jeg ved det er en meget generel beskrivelse, men kan simpelthen ikke identificere hvorfra i bilen den kommer, og havde lidt håbet der var en semi kendt fejl som jeg kunne arbejde videre ud fra.

Rasmusa
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 18. aug 2008, 21:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 56 times

Re: Passat B8 - piber fra klima

Indlæg af Rasmusa » 2. jun 2021, 08:55

Er der lavet service på anlægget?
Min B7 piver / hvisler hvis der mangler kølemiddel
These users thanked the author Rasmusa for the post:
Passatg 3c
Nuværende:
Til hverdag:2018 VW Tiguan HighLine mit ein del
Og 2014 Sharan mit das meste
Til fritid: Volvo P1800S 1964 - nu med sorte plader

GingerDahl
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 10. okt 2017, 17:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 4 times

Re: Passat B8 - piber fra klima

Indlæg af GingerDahl » 2. jun 2021, 10:39

Jeg har haft samme problem med en Golf 7 fra '13. Det er ganske vidst en anden bil, men mon ikke anlægget ellers er nogenlunde ens.

Jeg fik kigget efter i motorrummet og her var der spor af utætheder ved de to pakninger på kondensatoren i fronten af bilen. De blev skiftet og påfyldt nyt kølemiddel, og så kørte det ellers igen. Pakningerne koster 30kr. stykket og så en halv mekanikertimeløn for skift af pakninger, samt et aircon-service i forlængelse for påfyldning af kølemiddel. I alt stod det vidst i cirka 1.400 kroner og lavet i løbet af en formiddag. Det er lidt dyrt 'bare for 2 pakninger', men når sommervarmen melder sig lever man fint med den pris. :-)

/GingerDahl

Brugeravatar
fkm66
Nyt medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 18. maj 2018, 10:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 21 times

Re: Passat B8 - piber fra klima

Indlæg af fkm66 » 3. jun 2021, 10:47

GingerDahl skrev:
2. jun 2021, 10:39
Jeg har haft samme problem med en Golf 7 fra '13. Det er ganske vidst en anden bil, men mon ikke anlægget ellers er nogenlunde ens.

Jeg fik kigget efter i motorrummet og her var der spor af utætheder ved de to pakninger på kondensatoren i fronten af bilen. De blev skiftet og påfyldt nyt kølemiddel, og så kørte det ellers igen. Pakningerne koster 30kr. stykket og så en halv mekanikertimeløn for skift af pakninger, samt et aircon-service i forlængelse for påfyldning af kølemiddel. I alt stod det vidst i cirka 1.400 kroner og lavet i løbet af en formiddag. Det er lidt dyrt 'bare for 2 pakninger', men når sommervarmen melder sig lever man fint med den pris. :-)

/GingerDahl
Så skal jeg ikke klage over 1200,- for samme reparation på min Golf 6'er - i øvrigt på samme grundlag, Hos mig var det dog 3 pakninger :)
VW Golf GTE 2017
Tidligere: VW Golf 6 1,4 TSI 2011
Tidligere: VW Golf 5 1,6 FSI 2004
Tidligere: VW Polo 6n2 1,4 2001

GingerDahl
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 10. okt 2017, 17:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 4 times

Re: Passat B8 - piber fra klima

Indlæg af GingerDahl » 7. jun 2021, 10:18

fkm66 skrev:
3. jun 2021, 10:47

Så skal jeg ikke klage over 1200,- for samme reparation på min Golf 6'er - i øvrigt på samme grundlag, Hos mig var det dog 3 pakninger :)
Nej, der har du ramt et bedre tilbud end jeg har, eller fået det lavet på et billigere værksted. :D

ASBJORNWORSOE
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25. jan 2022, 07:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat B8 - piber fra klima

Indlæg af ASBJORNWORSOE » 9. okt 2022, 12:25

Ved godt det er et gammelt indlæg men blev problemet løst, jeg har samme problem på min Passat B8,
Lyden er konstant og ænder sig ikke om jeg skruer op eller ned for temperatur etc.

Men den stopper hvis jeg slukker på off knappen

Michal
Helt nyt medlem
Indlæg: 48
Tilmeldt: 19. apr 2015, 20:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slangerup
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Passat B8 - piber fra klima

Indlæg af Michal » 6. jul 2023, 21:58

Det kan evt komme fra blæsermotoren.
Min Passat fra 2016 har hylet lidt fra blæsermotoren, så den blev afmonteret og smurt i akslen, så forsvandt det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Passat B8 2016

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"