Hej
Jeg har en udfordring med en 10/2018 Seat Ibiza, 1,0 TSI (Model KJ1)
Når tænding afbrydes fortsætter kabineblæser med at køre. Det har været meget periodisk, men nu er det konstant, hver gang tænding afbrydes. Klimapanelet lukker ned og slukker normalt.
Der er monteret oliefyr med blæser styring (Webasto LIN modul, korrekt programmeret 5,3 V, LIN). Jeg troede i første omgang det var det eftermonterede LIN modul der drillede, så frakoblede det, men efter en uge tid kom problemet igen.
Jeg har afmonteret LIN forbindelse på T4u/pin 4 på J126 (vedhæftet diagram), når jeg afmonter LIN forbindelse fortsætter blæser med at køre. Har skiftet J126 med brugt fra huggeren, det gør ingen forskel.
(T4u/pin 3 = kl. 30)
Er der noget jeg overser? Kan selvfølgelig være defekt J126 jeg har fået fra huggeren.
Jeg vil mene når der ikke er styring på J126 skal blæseren ikke køre overhovedet.
Nogen bud ??
Kabineblæser kører med afbrudt tænding, Ibiza 2018
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13245
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3208 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Kabineblæser kører med afbrudt tænding, Ibiza 2018
@Blackfinger plejer at være skarp på de Webasto installationer
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1565
- Tilmeldt: 25. okt 2011, 10:17
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 104 times
Re: Kabineblæser kører med afbrudt tænding, Ibiza 2018
Det er ikke så meget webasto der skal kigges på, alt hvad der er eftermonteret af webasto styring er afmonteret fra bilens originale net.
Mere nogen der har rodet med lign. problemer hvor styring af blæser kører med LIN.
Jeg hælder selv til at det måske er defekt enhed (J126) jeg har fået fra huggeren. Min umiddelbare logik siger at hvis ikke der er LIN signal til J126, så skal blæseren ikke køre. Ergo kan fejlen så kun ligge i J126, eftersom problemet vedbliver når LIN forbindelsen afbrydes.
Mere nogen der har rodet med lign. problemer hvor styring af blæser kører med LIN.
Jeg hælder selv til at det måske er defekt enhed (J126) jeg har fået fra huggeren. Min umiddelbare logik siger at hvis ikke der er LIN signal til J126, så skal blæseren ikke køre. Ergo kan fejlen så kun ligge i J126, eftersom problemet vedbliver når LIN forbindelsen afbrydes.
Leon ST 2,0TDI 2018
Porsche 911 2,2E Targa 1970
Porsche 911 2,2E Targa 1970
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1565
- Tilmeldt: 25. okt 2011, 10:17
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 104 times
LØST Re: Kabineblæser kører med afbrudt tænding, Ibiza 2018
Nå, det viste sig at være højtrykspressostat til A/C der lavede balladen, og ja der har været fejlkode på den, men i min iver slettede jeg fejlene uden at tænke nærmere over dem fordi jeg havde haft skilt LIN forbindelsen ad og det generede naturligvis fejl på LIN forbindelse
- Vedhæftede filer
-
- IMG_20220302_191731 (1).jpg (79.37 KiB) Vist 533 gange
Leon ST 2,0TDI 2018
Porsche 911 2,2E Targa 1970
Porsche 911 2,2E Targa 1970