Klimakompressor starter ikke, styreenhed stået af???
-
Maxi Pug
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Klimakompressor starter ikke, styreenhed stået af???
Min klima kompressor kører ikke selvom klima står på LOW har prøvet at måle i stikket til kompressoren med en prøvelampe og det eneste der sker er at prøvelampen gir et kort blink og det bliver den ved med, med samme mellemrum mellem blinkene, nærmest som en puls, hvad dælen kan det lige være? vagcom siger 0 fejl på den...
har fået at vide at styreenheden kan være stået af, men kan den så godt blinke???
skal lige siges at det er en G4 1,8T det drejer sig om...
nogen ide'er?
har fået at vide at styreenheden kan være stået af, men kan den så godt blinke???
skal lige siges at det er en G4 1,8T det drejer sig om...
nogen ide'er?
-
filelars
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Roskilde
Re: Klimakompressor starter ikke, styreenhed stået af???
Hej
Dit anlæg kan godt være næsten tomt for væske, der skal være et vist tryk på før kompressoren kan starte, det er for og beskytte den så den ikke kører uden olie.
Har du behov for hjælp så send en pb
Hilsen
Filelars
Dit anlæg kan godt være næsten tomt for væske, der skal være et vist tryk på før kompressoren kan starte, det er for og beskytte den så den ikke kører uden olie.
Har du behov for hjælp så send en pb
Hilsen
Filelars
Alt i Airconditioning rep og service.
Bosch Kts test udstyr og VagCom.
Bosch Kts test udstyr og VagCom.
-
Maxi Pug
- Helt nyt medlem
der er lige kommet ny køler og filter på og har tjekket væsken der er også tryk på, så det skulle være i orden, men det eneste der sker er at den blinker... 
-
Mirko
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: København
- Geografisk sted: KBH!
- Kontakt:
Den har nok bare smidt klimakrompressore kobingen der sider på enden af komprassoren's remhjul, ny på så køler den igen 
Mirko Friis Valby 2500 DK
Seat Leon 1,8T 4X4
Golf 4 TDI Variant
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=127227
Seat Leon 1,8T 4X4
Golf 4 TDI Variant
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=127227
-
Maxi Pug
- Helt nyt medlem
ja men når jeg tager stikket af kompressoren og måler med prøvepinden på plusbenet i stikket, er det at den begynder at blinke som en puls, ca 1 sek med 5 sek mellem blinkene, så kompressoren når ikke at starte... stel er ok.
ville det være sikkert bare at hugge 2 ledninger på batteriet og direkte på kompressoren og se om den så begynder at køre/køle?
ville det være sikkert bare at hugge 2 ledninger på batteriet og direkte på kompressoren og se om den så begynder at køre/køle?
-
Kimb
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Århus N
Det er ikke unormlt at kompressoren står af, når den har nogle år på bagen. Har lige skaffet til 2 af mine kolleger. En med en 2005 Passat 3C og en med en 1999 Passat 3B ! 
Kim B., club GOLF Danmark
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!
-
Maxi Pug
- Helt nyt medlem
men jeg måler jo i stikket til kompressoren, altså det der kommer fra bilen, så det burde jo ikke ha noget med kompressoren at gøre... det må være det som starter den, der er noget galt med...
-
Kimb
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Århus N
Ja, A/C-koblingen, remhjulet eller hvad du nu vil kalde det. Der sidder noget elektronik inde i A/C koblingen, der når det får de rigtige impulser fra styringen skal slå til, så kompressoren trækkes med. Du kan også godt købe A/C-koblingen løs, men det bliver kompressoren jo ikke ny af, og den koster tit lige så meget som du kan få en helt ny kompressor til på www.ebay.de !Maxi Pug skrev:men jeg måler jo i stikket til kompressoren, altså det der kommer fra bilen, så det burde jo ikke ha noget med kompressoren at gøre... det må være det som starter den, der er noget galt med...
Har du prøvet at få udlæst fejllager ? Hvis det er noget Climatronic-styringen, så vil der være registreret en fejl i styringen. Hvis det er kompressoren, så lagres der typisk ikke nogen fejl !
Kim B., club GOLF Danmark
-
Maxi Pug
- Helt nyt medlem
ok, det kan da godt ske jeg lige skal kigge lidt nærmere på den A/C kobling...
men hvis styreboksen var stået af ville der vel også komme en fejl vil der ikk? der er ingen fejl på VAG-com, så det er nok kompressoren der er færdig...
jeg takker og bukker...
men hvis styreboksen var stået af ville der vel også komme en fejl vil der ikk? der er ingen fejl på VAG-com, så det er nok kompressoren der er færdig...
jeg takker og bukker...
- Sprint20
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Hej, jeg havde også lidt problemer med min styreboks på min golf 3.
jeg fejlsøgte mig lidt frem og kom til den konklusion der var det den boks som bla. styrer blæserne det var galt med, så jeg fik lavet et stik der passede ind i ac koblingens stik og på plus og minus på batteriet. så jeg kunne tvinge den til at køle igen, men der viste det sig at det bare var den ene sikring i boksen som var sprunget.
Det ondskabsfulde var at den boks var ikke helt vist på autodata's og tolerancedata's ledningsdiagrammer. Og den havde to sikringer som ikke var vist i de to programmer.
VH. Rasmus Ø.
jeg fejlsøgte mig lidt frem og kom til den konklusion der var det den boks som bla. styrer blæserne det var galt med, så jeg fik lavet et stik der passede ind i ac koblingens stik og på plus og minus på batteriet. så jeg kunne tvinge den til at køle igen, men der viste det sig at det bare var den ene sikring i boksen som var sprunget.
Det ondskabsfulde var at den boks var ikke helt vist på autodata's og tolerancedata's ledningsdiagrammer. Og den havde to sikringer som ikke var vist i de to programmer.
VH. Rasmus Ø.
VH. Rasmus.
BMW i3 REx 2013
BMW i3 REx 2013
-
Maxi Pug
- Helt nyt medlem
ok, tror også lige jeg vil prøve den med 2 ledninger på batteriet og se om jeg kan få den til at køle, men ved ikke om det kan lade sig gøre hvis den kører på pulser som Kimb siger, men kan da prøve...
Blæserne virker fint, luften er bare ikke kold! Sidder de sikringer inde i selve styreboksen til Klima? for må da hellere lige kigge efter det også...
Blæserne virker fint, luften er bare ikke kold! Sidder de sikringer inde i selve styreboksen til Klima? for må da hellere lige kigge efter det også...
- Sprint20
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Der sad på to sikringer i boksen på min golf 3, jeg siger ikke at de to er ens, men du kunne se efter i dit motorrum. Det kunne være du var heldig
På dette billede ser boksen ud til at være i nærheden af dit batteri, og som jeg lige kan se her, så ligener de to bokse hinanden i konturen på tegningen...
VH. Rasmus Ø.
På dette billede ser boksen ud til at være i nærheden af dit batteri, og som jeg lige kan se her, så ligener de to bokse hinanden i konturen på tegningen...
VH. Rasmus Ø.
VH. Rasmus.
BMW i3 REx 2013
BMW i3 REx 2013
-
Maxi Pug
- Helt nyt medlem
Fedt så ved jeg nogen lunde hvor jeg skal starte med at lede!
Jeg takker for hjælpen...
Jeg takker for hjælpen...
-
cnp-vag
- Nyt medlem
- Been thanked: 44 times
Absolut nej!Maxi Pug skrev: ville det være sikkert bare at hugge 2 ledninger på batteriet og direkte på kompressoren og se om den så begynder at køre/køle?
Hvis trykket i systemet er for lavt og du begynder at køre med kompressoren vil olien i kompressoren blive pumpet rundt i systemet og det må den ikke.
Når olie pumpes rundt i systemet kører kompressoren tør og det varer meget kort tid før den ødelægges af manglende smøring.
Mvh
cnp-vag
-
Maxi Pug
- Helt nyt medlem
Trykket på systemet er ok, det er bare kompressoren der ikke vil starte, ville bare lige høre om det kunne være styreboksen, den var gal med, da jeg havde fået at vide af Waeco at det kunne være den... men er nu efterhånden kommet til den konklusion at det må være kompressoren der er færdig...